معروف ترین کویرهای ایران + عکس

گاه قدم گذاشتن بر ماسه‌های طلایی‌رنگ کویر از هر تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر و به یادماندنی‌تر است. در ادامه با کلیک همراه باشید تا شما را با معروف ترین کویرهای ایران آشنا کنیم.

معروف ترین کویرهای ایران + عکس

معروف ترین کویرهای ایران را بشناسید

کویرها بخش مهمی از هویت جغرافیایی ایران هستند و بر خلاف باور عموم، شور و زندگی زیادی در آن‌ها جریان دارد. طبیعت‌گردی تنها به گشت و گذار در جنگل‌های سرسبز و شنا کردن در آب‌های زمردین ختم نمی‌شود.

گاه قدم گذاشتن بر ماسه‌های طلایی‌رنگ کویر از هر تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر و به یادماندنی‌تر است. در ادامه با کلیک همراه باشید تا شما را با معروف ترین کویرهای ایران آشنا کنیم.

همچنین بخوانید: راهنمای کامل سفر به کویر

کویر لوت (کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان)

کویر لوت در سه استان کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان گسترش یافته و 10 درصد از کل مساحت ایران را در بر می‌گیرد. این منطقه بین سال‌های 2005 تا 2007 به عنوان گرم‌ترین نقطه زمین شناخته شده است.

کویر لوت از معروف ترین کویرهای ایران

کویر مرکزی (فلات ایران)

دشت کویر یکی از پهناورترین و معروف ترین کویرهای ایران است که در مرکز فلات ایران جای گرفته و اختلاف دمای آن در روز و شب گاه به 70 سانتی‌گراد هم می‌رسد.

کویر مرکزی ایران

کویر ریگ زرین (یزد)

کویر ریگ زرین یا مغستان یکی از زیباترین کویرهای ایران است که در دل استان یزد قرار گرفته و سالانه نظر گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند.

معروف ترین کویرهای ایران

کویر شهداد (کرمان)

کویر شهداد درست در بخش غربی کویر لوت گسترش یافته و ده‌ها کلوت شگفت‌انگیز را در خود جا داده است؛ کلوت هایی که مشابه آن‌ها کمتر در جهان پیدا می‌شود.

کویر شهداد

کویر ریگ جن (سمنان)

کویر ریگ جن سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود سال‌ها از چشم گردشگران دور مانده بود اما اکنون به یکی از محبوب‌ترین مقصدها برای کویرنوردی تبدیل شده است.

کویر ریگ جن سمنان

کویر ورزنه (اصفهان)

به یکی دیگر از زیباترین و معروف ترین کویرهای ایران می‌رسیم. به محض قدم گذاشتن بر ماسه‌های ورزنه، شکوه و عظمت کویر را در عمق وجود خود حس می‌کنید.

ورزنه از معروف ترین کویرهای ایران

کویر مرنجاب (اصفهان)

کویر مرنجاب پوشیده از ریگزارها و تپه‌های شنی کوتاه و بلند است. اگر به این منطقه سفر می‌کنید، تماشای غروب طلایی‌رنگ خورشید را به هیچ عنوان از دست ندهید.

کویر مرنجاب

کویر مصر (اصفهان)

کویر مصر از جانب غرب، جنوب غرب و جنوب شرق توسط کوه‌های بلند احاطه شده و سکوت و آرامش آن، روح انسان را جلا می‌دهد.

کویر مصر از معروف ترین کویرهای ایران

کویر کاراکال (یزد)

کویر کاراکال همان‌طور که از نامش بر می‌آید، سکونتگاه صدها گربه وحشی به نام کاراکال است. اما روزانه آغوش گرم خود را به روی گردشگران و کویرنوردان نیز باز می‌کند.

کویر کاراکال یزد

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کفش مناسب طبیعت گردی

کویر ابوزید آباد (کاشان)

به یکی دیگر از حیرت‌انگیزترین کویرهای اصفهان می‌رسیم. اگر به کویر زرین ابوزید آباد سفر می‌کنید، تماشای بزرگ‌ترین شهر زیرزمینی ایران را نیز از دست ندهید.

معروف ترین کویرهای ایران در کاشان

کویر حلوان (خراسان جنوبی)

کویر حلوان در طبس یکی از اسرارآمیزترین و البته معروف ترین کویرهای ایران است که وصف زیبایی و آرامش آن در کلمات نمی‌گنجد.

کویر حلوان

شما تا کنون به کدام یک از کویرهای ایران سفر کرده‌اید؟ لطفا تجربه خود را با ما و سایر خوانندگان کلیک به اشتراک بگذارید. اگر قصد شب‌ماندن در دل کویر را دارید پیشنهاد می کنیم نکات مهم در کمپینگ جنگل را بخوانید.

ارسال نظر