در سفر با کشتی به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

سفر با کشتی یک تجربه جذاب و منحصر به فرد است که یاد و خاطره آن تا سال‌ها در ذهن مسافران باقی می‌ماند. با دانستن و رعایت چند نکته ساده می‌توانید تجربه دلپذیرتری از سفر داشته باشید.  

در سفر با کشتی به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

نکات مهم هنگام سفر با کشتی

سفر با کشتی یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای رسیدن به مقصد است که طرفداران بسیاری در سراسر جهان، به ویژه ایران دارد. کیست که از تماشای آب‌های زمردین و حرکت بر موج‌های آرام دریا لذت نبرد؟ در راهنمای سفر با کشتی با کیلک همراه باشید تا چند نکته ضروری حین سفر با کشتی را با یکدیگر مرور کنیم؛ نکاتی که تجربه سفر را برای شما شیرین‌تر می‌کنند.

همچنین بخوانید: در سافاری کویر چه وسایلی همراه خود داشته باشیم؟

انتخاب کشتی مناسب

پیش از سفر با کشتی حتما تحقیقات لازم را انجام دهید. سوارشدن بر شناورهای غیرمجاز نه تنها خطرات بسیاری به همراه دارد، بلکه در صورت وقوع حادثه هیچ‌کس مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گیرد.

دریازدگی

بسیاری افراد حین سفر با کشتی دچار دریازدگی می‌شوند؛ بدان معنا که احساس گیجی و عدم تعادل کرده و حالت تهوع به آن‌ها دست می‌دهد. برای پیشگیری و درمان دریازدگی موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

  • اجتناب از خوردن غذاهای حجیم و چرب 24 ساعت قبل از حرکت
  • مصرف خوراکی‌هایی مثل زنجبیل، نعناع و لیموترش که حالت تهوع را از بین می‌برند
  • اجتناب از خوردن نوشیدنی‌هایی مثل آب پرتقال که معده را اسیدی کرده و محرک حالت تهوع هستند
  • فکر نکردن به مسائل تلخ و دوری از اضطراب
  • مصرف داروی ضد دریازدگی
  • استقرار در طبقات پایین و بخش‌های میانی کشتی

ترس از قرار گرفتن در محیط بسته

اغلب کشتی‌های معمولی دارای اتاق‌های کوچکی برای اقامت هستند. به همین خاطر ممکن است حالت کلاستروفوبیا به شما دست دهد. برای مقابله با تنگناهراسی بهتر است اتاق‌های بزرگ‌تر و دارای نورگیر را رزرو کنید.

لوازم موردنیاز برای سفر با کشتی

یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام سفر با کشتی به آن توجه کنیم، به همراه داشتن لوازم موردنیاز است. اغلب کشتی‌های بزرگ دارای فروشگاه‌های مختلف هستند و انواع لوازم ضروری را در اختیار شما قرار می‌دهند. با این حال بد نیست برخی وسایل را از قبل تهیه کنید تا هم به لحاظ مالی صرفه‌جویی کرده باشید و هم خیالتان از بابت یک سری مسائل راحت‌تر باشد. این لوازم عبارت‌اند از:

  • جعبه کمک‌های اولیه و داروهای ضد دریازدگی
  • جلیقه نجات
  • وسایل بهداشت شخصی
  • لباس گرم و یک جفت کفش راحت
  • عینک آفتابی، کلاه و کرم ضد آفتاب (برای ماندن روی عرشه)
  • چاقوی مناسب
  • آب و خوراکی
  • دوربین عکاسی و دوربین چشمی

همچنین بخوانید: فهرست وسایل ضروری هنگام سفر با کشتی

قرار دادن لوازم ضروری در کیف جداگانه

سعی کنید لوازم ضروری که در ساعت‌ها و روزهای اولیه سفر به آن‌ها نیاز دارید را در یک کیف جداگانه گذاشته و آن را همیشه همراه خود داشته باشید. زیرا در برخی مواقع تحویل چمدان‌ها چند ساعت طول می‌کشد.

رزرو صندلی روی عرشه

بسیاری افراد هنگام سفر با کشتی ترجیح می‌دهند روی عرشه بمانند و از فضای باز و تماشای آبی بی‌کران دریا لذت ببرند. به همین خاطر تقاضا برای رزرو صندلی‌های روی عرشه معمولا زیاد است. همچنین در برخی مواقع اگر بیش از 30 دقیقه از صندلی استفاده نکنید، خدمه کشتی آن را به اشخاص دیگری خواهند داد.

سفر با کشتی

یخچال‌های داخل اتاق

اتاق‌های اقامتی کشتی نیز درست مانند اتاق هتل دارای یک یخچال کوچک است که معمولا نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های متعددی در آن یافت می‌شوند. اما شما می‌توانید تمام محتویات داخل یخچال را از فروشگاه و با قیمت کمتر خریداری کنید. پس تا زمانی که مجبور نشده‌اید، سمت خوراکی‌های داخل یخچال نروید.

برنامه‌های ویژه کودکان

بسیاری از کشتی‌های مسافرتی و تفریحی برنامه‌های مختلفی را برای کودکان و نوجوانان ارائه می‌کنند. شما می‌توانید با ثبت نام فرزند خود در این برنامه‌ها، او را سرگرم کرده و خود نیز با خیال آسوده به استراحت در کشتی بپردازید.

آیا تاکنون تجربه سفر با کشتی را داشته‌اید؟ شما چه نکاتی را برای لذت بیشتر از سفر پیشنهاد می‌کنید؟

ارسال نظر