فهرست وسایل ضروری هنگام سفر با کشتی که نباید فراموش کنید

وقت گذراندن روی عرشه و شناور بودن روی آب، یک تجربه لذت‌بخش و رؤیایی است، به شرطی که وسایل ضروری هنگام سفر با کشتی را فراموش نکنید!

فهرست وسایل ضروری هنگام سفر با کشتی که نباید فراموش کنید

وسایل ضروری هنگام سفر با کشتی

سفر با کشتی یکی از مهیج‌ترین تجربه‌هایی است که هر انسان در طول زندگی کسب می‌کند. بدون شک دوری از آشفتگی خیابان‌ها و پناه بردن به گستره آبی نیلگون، روح انسان را جلا می‌دهد.

کشتی‌های مسافرتی معمولا دارای تجهیزات لازم برای سرنشینان هستند، با این وجود پیش از پا گذاشتن روی عرشه و شناور شدن روی آب، بهتر است چند وسیله شخصی و ضروری را همراه خود داشته باشید.

وسایل لازم هنگام مسافرت با کشتی

1- کفش (ترجیحا ضد آب)

سفر با کشتی تنها نشستن روی صندلی و لذت بردن از آفتاب و هوای مطبوع نیست. برخی مواقع کشتی دچار تکان‌های شدیدی می‌شود که به واکنش فوری مسافران احتیاج دارد. با یک کفش خوب، به طور حرفه‌ای از سفر آبی خود لذت ببرید.

2- جلیقه نجات

یکی از وسایل ضروری هنگام سفر با کشتی جلیقه نجات است. حادثه خبر نمی‌دهد. در صورت متلاطم شدن دریا، جلیقه نجات شدیدا به کار می‌آید. همچنین می‌توانید به جای جلیقه، حلقه بادشونده را در تجهیزات سفر خود قرار دهید تا هم برای شرایط اضطراری و هم برای تفریح از آن استفاده کنید.

3- لوازم تفریح جمعی

در سفر با کشتی، می‌توانید خود را عضو یک جامعه کوچک تصور کنید که از باقی انسان‌ها جدا شده است. با حداقل امکانات و تکنولوژی، بازی‌های گروهی می‌توانند اوقات مفرح و لذت‌بخشی را برای مسافران رقم بزنند.

همیشه در سفرهای تفریحی به فکر خوش‌گذرانی‌های دسته‌جمعی باشید، چون خندیدن و شادی با دیگران، بهتر از تفریح تک‌نفره است!

4- آداپتور

یکی دیگر از وسایل ضروری هنگام سفر با کشتی آداپتور یا تبدیلگر مناسب برای شارژ کردن یا استفاده از وسایل برقی است. اگر پاوربانک به همراه داشته باشید که چه بهتر!

وسایل ضروری هنگام سفر با کشتی

5- یادگیری گره‌های مهم

یکی از واجبات سفر با کشتی، آشنایی با گره‌های مختلف است! شاید این موضوع کمی خنده‌دار به نظر برسد، ولی گاهی روی عرشه جان شما در گرو یک گره محکم است!

همچینن بخوانید: در سافاری کویر چه وسایلی همراه خود داشته باشیم؟

6- وسیله پخش موسیقی

مگر می‌توان حین سفر با کشتی، با خود خلوت نکرد؟ مکمل اصلی این خلوت، یک آهنگ آرام و موسیقی دلخواه است. سکوت، آب و موسیقی به راستی خستگی روح و جسم شما را از بین می‌برد.

7- کرم ضد آفتاب

بعید است روی عرشه کشتی، سایه‌ای برای نشستن پیدا کنید. به علاوه، یکی از لذت‌های سفر روی آب، بهره‌مندی از هوای خوب و نور آفتاب است. با این حال، حتما کرم ضد آفتاب به همراه داشته باشید تا از پوست خود محافظت کنید.

8 - قرص خواب و داروی ضدتهوع

از دیگر وسایل ضروری هنگام سفر با کشتی می‌توان به داروهای ضدتهوع اشاره کرد. اگر سابقه بدی در شناور بودن روی آب دارید و به‌اصطلاح دریازده می‌شوید، حتما داروی ضدتهوع و یا زنجیل با خود به همراه داشته باشید.

به علاوه در هنگام شب ممکن است تکان‌های کشتی مانع خواب شما شوند. در این صورت از داروی ملاتونین یا یک قرص خواب سبک کمک بگیرید.

وسایل ضروری هنگام سفر با کشتی

9- پوشاک مناسب، حوله و کلاه

هنگام سفر با قطار، اتوبوس یا هواپیما، نیازی به پوشیدن لباس مناسب یا همراه داشتن حوله و کلاه نیست. اما وقت گذراندن روی آب یک تجربه سفر متفاوت به حساب می‌آید. کلاه آفتاب‌گیر، حوله سردستی و لباس‌های مناسب و راحت جزو وسایل ضروری هنگام سفر با کشتی هستند.

10-کتاب

مگر می‌توان بدون دوست خاموش سفر کرد؟ کتاب بهترین هم‌سفری است که می‌توانید همراه خود داشته باشید. اگر تکان‌های کشتی حال عجیبی به شما می‌دهد و یا هم‌سفران گرم و صمیمی ندارید، از یار مهربان کمک بگیرید. با ورود به دنیای شگفت‌انگیز کتاب، گذر زمان را حس نخواهید کرد.

ارسال نظر