معرفی مهیج ترین و معروف ترین پل های معلق ایران

با عبور از معروف ترین پل های معلق ایران ضمن لذت بردن از طبیعت بکر و زیبا، هیجان و ترشح آدرنالین را نیز در خود احساس کنید.

معرفی مهیج ترین و معروف ترین پل های معلق ایران

معروف ترین پل های معلق ایران

عبور از پل یک تجربه هیجان‌انگیز است، مخصوصا اگر سطح زیر پای شما حرکت کند! در هنگام عبور از پل های معلق بدون شک دست و پای شما می‌لرزد و در دل دعا می‌کنید که هرچه زودتر به زمینی سفت و محکم برسید.

پل های معلق متعددی در نقاط مختلف ایران وجود دارد که در ادامه به معرفی برخی از معروف ترین آن‌ها می‌پردازیم.

پل معلق مشگین شهر

معروف ترین پل های معلق ایران

پل مشگین شهر با طول365 متر، طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه است که تماشای منظره بکر و خیره‌کننده اطراف آن هوش از سر عابران می‌برد. این پل که روی رودخانه «خیاوچایی» ساخته شده، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری اردبیل است.

پل معلق پیرتقی

این پل که ابتدا جهت آسایش و رفاه ساکنان بومی روستای پیرتقی (واقع در هشتجین اردبیل) و روی رودخانه خروشان و پر آب «قزل اوزن» احداث شده، اکنون یکی از پر رفت و آمدترین و معروف ترین پل های معلق ایران است.

پل معلق آبیدر

معروف ترین پل های معلق ایران

پل آبیدر با ارتفاع 88 متری از سطح زمین، یکی از مرتفع‌ترین پل معلق ایران و خاورمیانه است. این پل سال 1399 تأسیس شده و چشم‌انداز زیبایی از پارک جنگلی آبیدر را در اختیار بازدیدکنندگان می‌گذارد.

پل معلق نمک آبرود

پل نمک آبرود یکی دیگر از معروف ترین پل های معلق ایران است که عبور از آن هیجان بسیاری دارد؛ به ویژه هنگاهی که جنگل مه‌آلود است و چشم جایی را نمی‌بیند.

پل معلق هیر

معروف ترین پل های معلق ایران

پل هیر نخستین پل معلق تمام شیشه‌ای در ایران بوده که به دست مهندسان خوش‌ذوق ایرانی و در دل طبیعت زیبای اردبیل ساخته شده است. اگر قصد سفر به دامنه‌های سبلان را دارید، به هیچ عنوان بازدید از پل هیر را از دست ندهید.

پل معلق دره خزینه

پل معلق دره خزینه از اتصال چوب‌های روسی و چهار طناب کابلی ساخته شده و لرستان و ایلام را به یکدیگر متصل می‌کند. بنابراین با عبور از این پل نه تنها از استانی به استان دیگر سفر می‌کنید، بلکه هیجان و ترشح آدرنالین را نیز در خود احساس خواهید کرد.

پل معلق نهج البلاغه

به نخستین پل معلق ساخته شده در پایتخت می‌رسیم. این پل با عرض 2 و طول 285 متر یکی از طولانی‌ترین پل های کابلی ایران است که می‌تواند هم‌زمان 200 بازدیدکننده را روی خود نگه دارد.

آیا تا کنون تجربه عبور از معروف ترین پل های معلق ایران را داشته‌اید؟ لطفا آن را با ما و سایر خوانندگان کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر