قشنگ ترین پارک تهران کجاست؟

تهران پارک‌های زیبایی دارد که مناسب تفریح و پاتوق کردن است. فضای زیبای پارک‌ها حال مردم را خوب می‌کند به طوری که امکانات مناسبی برای تفریح کردن در پارک‌ها فراهم شده است. با این اوصاف، قشنگ ترین پارک تهران کجاست؟

قشنگ ترین پارک تهران کجاست؟

قشنگ ترین پارک تهران کجاست؟

تهران همیشه تلاش کرده است زیباترین فضای سبز را برای مردم ارائه کند. پارک‌های زیبا و سرسبز پایتخت هرکدام قشنگی‌های خاص خود را دارند. امکانات تفریحی مناسب و فضای سرحال کننده آن باعث شده مردم روزهای تعطیل به پارک بروند.

تعداد پارک‌های تهران بسیار زیاد است. اما اگر بخواهیم قشنگ‌ترین بوستان تهران را معرفی کنیم، به پارک‌هایی می‌رسیم که هرکدام زیبایی بصری چشم‌نوازی دارند. در ادامه به معرفی قشنگ ترین پارک تهران می‌پردازیم.

قشنگ ترین پارک تهران پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه

بوستان جمشیدیه به عنوان پارک سنگی تهران شناخته می‌شود. این پارک سال ۱۳۷۵ به بهره‌برداری رسید و از آن روز مردم تهران به این پارک زیبا می‌روند. پارک جمشیدیه ترکیبی از سنگ و گیاه است که فضایی زیبا و دلنشین را ایجاد کرده است.

این بوستان دارای رستوران‌ها، آبشار سنگی و امکانات تفریحی متنوعی است. پارک جمشیدیه در خیابان شهید امیدوار واقع شده است. جالب است بدانید، علاقه‌مندان به کوهنوردی با مراجعه به این پارک، می‌توانند از کوه کلک چال استفاده کنند.

پل طبیعت تهران پارک آب و آتش

پارک آب و آتش

بدون شک مدرن‌ترین پارک تهران، بوستان آب و آتش است. این پارک سال ۱۳۸۸ افتتاح شد و امکانات تفریحی متنوع و جذابی دارد. مردم با رفتن به پارک آب و آتش می‌توانند از پل طبیعت دیدن کنند. این پل جزو زیباترین پل‌های ایران محسوب می‌شود.

فودکورت‌های مختلف،‌ پیست اسکیت، برج‌های آتش، پرده‌های فولادین و چندین مکان دیدنی دیگر از جمله فضاهای گردشگری این پارک دوست‌داشتنی است. پارک آب و آتش در ابتدای بزرگراه حقانی قرار دارد که به مترو و تاکسی دسترسی دارد.

قشنگ ترین پارک تهران پارک ملت

پارک ملت

اگر از مردم تهران بخواهیم نام پارک‌های تهران را اسم ببرند، پارک ملت جزو سه‌تای اول خواهد بود. این پارک سال ۱۳۴۵ باز شد و وسعت آن ۳۴ هکتار است. پارک ملت جزو بزرگ‌ترین مکان تفریحی تهران محسوب می‌شود که به محل جذابی برای روزهای تعطیل تبدیل شده است.

این پارک قدیمی دارای باغ وحش، آب نمای پله‌ای، دریاچه مصنوعی، مسیر مخصوص پیاده‌روی و سینمای پردیس ملت است. بوستان ملت در خیابان ولیعصر، بالاتر از اتوبان آیت‌الله رفسنجانی واقع شده است. گفتنی است، این پارک به ایستگاه اتوبوس BRT و خط تاکسی دسترسی دارد.

زیباترین پارک تهران پارک ساعی

پارک ساعی

سال ۱۳۴۲ حسین محجوبی ۱۲ هکتار زمین از مرکز تهران را تبدیل به قشنگ ترین پارک تهران کرد. این پارک سرسبز و زیبا مکان مناسبی برای تفریح و دورهمی‌های دوستانه است. زمین بازی مخصوص کودکان، آمفی تئاتر، پیست اسکیت از جمله بخشی از امکانات تفریحی پارک ساعی است.

درختان بلند و سرسبز این بوستان باعث شده مردم از تماشای فضای محیطی پارک ساعی لذت ببرند. این پارک در خیابان ولیعصر، بالاتر از تقاطع بهشتی واقع شده است. گفتنی است،‌ مردم با استفاده از اتوبوس BRT می‌توانند به پارک زیبای ساعی بروند.

زیباترین بوستان های تهران پارک چیتگر

پارک چیتگر

بزرگ‌ترین پارک جنگلی تهران، بوستان چیتگر است. این پارک که مساحت ۹۵۰ هکتاری دارد، سال ۱۳۴۲ تأسیس شده است. پارک جنگلی چیتگر محل مناسبی برای تنفس اکسیژن خالص است. این بوستان دارای باشگاه اسب‌سواری، تیوپ‌سواری، سافاری پارک و پینت بال است.

امکانات بسیار متنوع و مهیج پارک چیتگر به پاتوق بسیاری از جوانان تبدیل شده است. چیتگر که جزو قشنگ ترین پارک تهران محسوب می‌شود، در اتوبان تهران-کرج واقع شده است. علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از مترو و تاکسی‌های خطی به این بوستان بزرگ مراجعه کنند.

نظر شما درباره قشنگ ترین پارک تهران چیست؟ آیا تا به حال به این پارک‌ها سر زده‌اید؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر