آموزش انتقال فایل بین دو لپ تاپ

بعضی کاربران قصد انتقال فایل بین دو لپ تاپ را دارند؛ اطلاعاتی مثل فیلم، عکس،‌ نرم‌افزار و فایل‌های آفیس که باید در سریع‌ترین زمان منتقل شوند. برای انتقال این فایل‌ها باید چه کاری انجام دهیم؟

آموزش انتقال فایل بین دو لپ تاپ

آموزش انتقال فایل بین دو لپ تاپ

یکی از کارهای روزمره برای بسیاری از کاربران، انتقال فایل برای دیگران است. ابزارهای مختلفی برای انتقال دادن اطلاعات تعبیه شده است که کار با آنها ساده و کاربردی است. یکی از راه‌هایی که کاربران به دنبال تسریع در منتقل کردن فایل‌ها دارند، انتقال فایل بین دو لپ تاپ است.

روش‌های مختلفی برای انتقال اطلاعات سیستم‌های کامپیوتری وجود دارد. خوشبختانه سیستم‌عامل ویندوز امکاناتی دارد که فرآیند انتقال فایل‌ها را ساده کرده است. در ادامه به آموزش انتقال فایل بین دو لپ تاپ می‌پردازیم.

انتقال فایل با فضای ابری انتقال فایل با فضای ابری

انتقال فایل به صورت فضای ابری

تکنولوژی فضای ابری یا Cloud جدیدترین و کاربردی‌ترین فناوری دهه اخیر محسوب می‌شود. این فضای ذخیره به کاربران کمک می‌کند که فایل‌های خود را در یک فضای اینترنتی و امن ذخیره کنند. کاربران به این فضا دسترسی کاملی دارند و در هرجایی می‌توانند از آن استفاده کنند.

اپلیکیشن‌های OneDrive و Google Drive برای انتقال فایل بین دو لپ تاپ بسیار مناسب هستند. گفتنی است، وان درایو برای شرکت مایکروسافت و درایو برای شرکت گوگل هستند. اپلیکیشن OneDrive به صورت پیش‌فرض در سیستم‌های ویندوزی نصب شده است.

گوگل درایو از طریق کروم یا سایت مخصوص آن قابل دسترس است. کاربران کافی است با حساب جیمیل خود وارد این فضای ابری شوند. برای انتقال فایل، تمام اطلاعات را به یکی از این دو فضای ذخیره،‌ آپلود کنید. سپس در سیستم دیگر وارد حساب خود شوید و تمامی اطلاعات را در لپ تاپ دانلود و ذخیره کنید.

انتقال اطلاعات با کابل USB انتقال اطلاعات با کابل USB

استفاده از کابل USB

اگر به هر دلیلی دسترسی به اینترنتی و فضای ابری ندارید، انتقال اطلاعات از طریق کابل USB بسیار مفید است. سرعت انتقال با کابل بسیار بالا است و به کاربران کمک می‌کند انتقال فایل‌های سریع انجام شود.

گفتنی است، اگر لپ‌تاپ‌ها به پورت USB 3.0 مجهز هستند، انتقال اطلاعات را با استفاده از این دو پورت انجام دهید. برای انجام این کار، باید کابل که دو سر آن مجهز به USB است تهیه کنید.

کابل را به دو دستگاه متصل کنید. زمانی که کابل وصل شود، راهنمای انتقال اطلاعات به صورت مرحله‌ای نمایش داده می‌شود. طبق راهنما فایل‌های خود به لپ‌تاپ دیگر را منتقل کنید.

انتقال فایل با فلش بین دو کامپیوتر انتقال فایل با فلش مموری

استفاده از فلش مموری یا هارد اکسترنال

یکی از متداول‌ترین کار برای انتقال فایل بین دو لپ تاپ، استفاده از فلش مموری یا هارد اکسترنال است. کاربران می‌توانند با این کار، انتقال فایل از فلش به لپ تاپ به سادگی انجام می‌شود. اگر این حافظه‌ها از USB 3.0 پشتیبانی کنند، سرعت انتقال فایل‌ها افزایش پیدا می‌کند.

کافی است اطلاعات مورد نظر خود را به فلش یا هارد اکسترنال منتقل کنید. سپس این حافظه‌ها را به لپ‌تاپ دیگر متصل کنید و تمامی اطلاعات را به آن انتقال دهید.

انتقال فایل بین دو لپ تاپ انتقال فایل بین دو لپ تاپ با کابل LAN

انتقال فایل با کابل LAN

یکی از مزیت‌های کابل LAN این است که کاربران می‌توانند فایل‌های خود را منتقل کنند. برای انجام این کار، شما به یک کابل LAN نیاز دارید. در هردو سیستم، نرم‌افزار Laplink PCmover Ultimate 11 را دانلود و نصب کنید.

کابل LAN را به دو لپ‌تاپ متصل کنید. سپس نرم‌افزار Laplink PCmover را اجرا کنید. نرم‌افزار دو دستگاه را به یکدیگر متصل می‌کند. حالا شما می‌توانید به سادگی فایل‌های خود را به لپ تاپ دیگر منتقل کنید.

همچنین در کلیک بخوانید: حل مشکل CPU 100% در لپ تاپ و کامپیوتر

ارسال نظر