حل مشکل اثر انگشت اندروید | هنگام از کار افتادن سنسور اثر انگشت چه کنیم؟

امروزه بسیاری از سازندگان مطرح جهان از اسکنر اثر انگشت برای افزایش امنیت محصولات خود استفاده می‌کنند. با این حال بروز هر گونه نقص و مشکل در این سنسور می‌تواند کاربران را به دردسرهای فراوانی بیندازد. اما برای حل مشکل اثر انگشت اندروید چه باید کرد؟

حل مشکل اثر انگشت اندروید | هنگام از کار افتادن سنسور اثر انگشت چه کنیم؟

حل مشکل اثر انگشت اندروید

همان‌طور که می‌دانید، امروزه بسیاری از محصولات پرچمدار و میان رده دنیا از اسکنر اثر انگشت استفاده می‌کنند. کافی است انگشت خود را روی صفحه یا کلید خانه (Home Button) قرار دهید تا قفل گوشی سریعا باز شود. اما در صورت نقص عملکردی این ویژگی امنیتی بسیار مهم چه باید کرد؟ آیا غیر فعال سازی آن برای فرار از مشکلات منطقی است؟ در ادامه با کلیک همراه باشید تا شما را با روش‌های کاربردی و مؤثر برای حل مشکل اثر انگشت اندروید آشنا کنیم.

همچنین بخوانید: حل مشکل اثر انگشت آیفون | در صورت کار نکردن تاچ آیدی آیفون چه کنیم؟

پاک کردن سطح سنسور

کار نکردن سنسور لزوما به معنای نقص نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری نیست. گاهی اوقات وجود گرد و غبار و قطره‌های آب روی صفحه یا کلید Home می‌تواند مانع از اسکن صحیح اثر انگشت شود، حتی اگر دستگاه شما ضد آب باشد. در چنین شرایطی بهتر است سطح گوشی را با پارچه نرم و مرطوب تمیز کنید. توجه داشته باشید که استعمال کرم، ژل و مواد ضد عفونی کننده روی دست نیز می‌تواند عملکرد سنسور را با اختلال مواجه کند.

افزودن اثر انگشت جدید به دستگاه

همان‌طور که می‌دانید، اثر انگشت هر شخص کاملا منحصر به فرد است. اما این بدان معنا نیست که امکان تغییر شکل آن وجود ندارد. در واقع اثر انگشت افراد، به ویژه آن‌هایی که در حوزه‌های فنی و صنایع دستی مشغول به کار هستند، مدام در حال تغییر است. بنابراین بازنشانی الگوی اثر انگشت می‌تواند مشکل سنسور را برطرف کند.

برای این کار ابتدا به قسمت تنظیمات یا همان Settings دستگاه رفته و سپس به ترتیب گزینه‌های Security و Fingerprint را بزنید. حال الگوی اثر انگشت را مجددا به دستگاه اضافه کنید.

همچنین بخوانید: علت روشن نشدن گوشی شیائومی چیست؟ + راه حل

ری استارت کردن گوشی

ری استارت یا روشن و خاموش کردن گوشی راه حلی ساده اما کارآمد برای حل مشکل اثر انگشت اندروید است. برای این کار کافی است دکمه پاور را فشار داده و آن را برای چند ثانیه نگه دارید تا گزینه‌های مربوطه ظاهر شوند. سپس گزینه Restart را بزنید.

حل مشکل اثر انگشت اندروید

به‌روزرسانی سیستم‌عامل

نصب آخرین نسخه ارائه شده برای سیستم‌عامل یا اپلیکیشن بسیار مهم و ضروری است. شرکت‌های سازنده معمولا می‌کوشند در آپدیت جدید ضمن افزودن قابلیت‌های جالب و کاربردی، باگ‌ها و نواقص موجود در محصولات را نیز برطرف کنند. بنابراین حتی اگر گوشی شما بسیار روان و بدون مشکل کار می‌کند نیز بهتر است آن را به‌روزرسانی کنید.

برای نصب آخرین آپدیت سیستم‌عامل، به قسمت تنظیمات گوشی یا تبلت رفته و سپس به ترتیب گزینه‌های System و System Update را بزنید. کلیه آپدیت‌های ارائه شده در این قسمت نشان داده می‌شوند. حال کافی است جدیدترین آپدیت را دانلود کنید.

همچنین بخوانید: حل مشکل وای فای گوشی شیائومی

خالی کردن کش دستگاه

یکی دیگر از راهکارهای مؤثر برای حل مشکل اثر انگشت اندروید ، خالی کردن کش سیستم است. برای این کار باید دستورالعمل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا گوشی خود را خاموش کنید.
  2. کلید افزایش صدا و پاور را به طور هم‌زمان فشار داده و نگه دارید. پس از این کار گوشی وارد حالت Recovery خواهد شد. توجه داشته باشید نحوه فعال‌سازی حالت ریکاوری برای مدل‌های مختلف گوشی فرق می‌کند.
  3. حال به کمک کلیدهای تنظیم صدا روی گزینه Select Cache Partition و با فشردن کالید پاور آن را انتخاب کنید.
  4. پس از پایان فرایند پاک‌سازی، گوشی را ریبوت کنید.

ریست کردن گوشی

راه حل آخر برای حل مشکل اثر انگشت اندروید ریست کردن دستگاه یا بازگشت به حالت کارخانه است. اما پیش از انجام این کار حتما از تمامی اطلاعات مهم و ضروری خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای بازگشت به حالت کارخانه باید:

  1. به قسمت تنظیمات رفته و گزینه System را بزنید.
  2. گزینه Factory Reset را انتخاب کنید.
  3. حال گزینه Reset Everything را بزنید و در پایان پسورد خود را وارد کنید تا فرایند آغاز شود.

اگر پس از انجام کلیه راهکارهای فوق باز هم با پیام Fingerprint hardware not available مواجه شدید، بهتر است دستگاه خود را به نمایندگی‌های معتبر برده و کار را به کاردان بسپارید.

همچنین بخوانید: حل مشکلات گوشی های شیائومی

شما چه روش دیگری را برای حل مشکل اثر انگشت اندروید پیشنهاد می‌کنید؟ لطفا آن را با ما و سایر مخاطبان کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر