حل مشکل وای فای گوشی شیائومی | چرا گوشی به وای فای وصل نمی شود؟

در آموزش حل مشکل وای فای گوشی شیائومی با ما همراه باشید تا با راهکارهای مختلف برای اتصال دستگاه به شبکه و همچنین بالا بردن سرعت آن آشنا شوید.

حل مشکل وای فای گوشی شیائومی | چرا گوشی به وای فای وصل نمی شود؟

حل مشکل وای فای گوشی شیائومی

اتصال گوشی به شبکه وای فای معمولا بسیار سریع صورت می‌گیرد؛ به خصوص اگر فرد در خانه یا یک محیط خلوت باشد. با این حال عدم اتصال محصولات شیائومی به شبکه و یا سرعت بسیار پایین آن، برخی کاربران را به ستوه آورده است. در ادامه با ما همراه باشید تا چند روش برای حل مشکل وای فای گوشی شیائومی را به شما معرفی کنیم.

سرعت پایین وای فای در گوشی شیائومی

امروزه با توسعه فیبر نوری در اکثر شهرهای بزرگ، کاربران مشکلی از بابت سرعت وای فای ندارند. بنابراین اگر سرعت اتصال شما بیش از حد پایین است، به احتمال زیاد مشکل به نرم‌افزار و تنظیمات گوشی بر می‌گردد. برای رفع این مشکل راهکارهای زیر را امتحان کنید.

فعال سازی حالت ترافیک بالا

برای بهبود سرعت وای در گوشی‌های شیائومی باید به قسمت تنظیمات یا همان Settings رفته و سپس گزینه‌های Wi-Fiو Wi-Fi Assistant را انتخاب کنید. حال گزینه Traffic Mode را بزنید و در پایان حالت Extreme را فعال کنید.

حل مشکل وای فای گوشی شیائومی

غیر فعال سازی حالت Battery Saver

حالت Battery Saver در بسیاری مواقع به کمک ما می‌آید اما ممکن است سرعت اتصال گوشی به وای فای را تا حد زیادی کاهش دهد. برای غیر فعال سازی این ویژگی کافی است به قسمت تنظیمات و Battery and Performance رفته و با کشیدن سوئیچ به سمت چپ، گزینه را غیر فعال کنید.

انتخاب بهترین شبکه برای اتصال

با بازگشت به بخش تنظیمات اتصال وای فای در گوشی شیائومی، شبکه‌های مختلفی در روتر خانه یا پیرامون مشاهده می‌شوند. در اکثر روترهای وای فای، اتصالات 2.4 یا 5 گیگاهرتزی برقرار هستند. این شبکه‌ها، نتایج مختلفی با خود به همراه دارند. اتصالات 5G سریع‌ترین نوع اتصالات بوده و بُرد وسیع‌تری دارند. اتصالات 2.4 گیگاهرتزی نیز با حفظ سرعت قابل قبول، بُرد مناسبی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

بنابراین بهتر است قابلیت اتصال خودکار گوشی را غیر فعال کنیم و خودمان به صورت دستی، بهترین شبکه وای فای موجود را انتخاب کنیم. برای این کار به قسمت تنظیمات رفته و به ترتیب گزینه‌های Wi-Fi و Wi-Fi Assistant را بزنید. حال گزینه مربوط به Select the best networks را غیر فعال کنید.

عدم اتصال گوشی شیائومی به وای فای

در بسیاری مواقع دیده شده که گوشی شیائومی به هیچ عنوان به شبکه وای فای متصل نمی‌شود. برای حل این مشکل راهکارهای زیر را امتحان کنید.

خاموش و روشن کردن گوشی

ری استارت کردن دستگاه احتمالا اولین راهی است که برای حل مشکل وای فای گوشی شیائومی به ذهن کاربر خطور می‌کند. گوشی خود را خاموش کرده و پس از 30 ثانیه مجددا آن را روشن کنید. همین کار را می‌توانید برای روتر وای فای نیز انجام دهید.

بازنشانی یا ریست کردن تنظیمات وای فای و شبکه گوشی

برخی تنظیمات وای فای و شبکه ممکن است جلوی اتصال گوشی را بگیرند. برای رفع این مشکل وارد قسمت Settings شده و گزینه Connection and Share را بزنید. سپس گزینه Restart Wi-Fi را انتخاب کنید. حال تنظیمات کارخانه را بزنید و در نهایت روی عبارت Accept ضربه بزنید.

حل مشکل وای فای گوشی شیائومی

قطع شدن ناگهانی اتصال به وای فای

گاهی اوقات به وای فای متصل می‌شویم و مشکلی هم با سرعت شبکه نداریم. اما درست زمانی که در حال گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی یا تماشای آنلاین فیلم و سریال هستیم، وای فای قطع می‌شود. مشکل از کجاست؟

عوض کردن کانال شبکه وای فای

یکی از مشکلات رایج وای فای خانه، احتمالا پیدا شدن شبکه‌های متعدد و فراوان است. بدین ترتیب، کانال‌های وای فای ما ممکن است به سبب برخورد با کانال‌های دیگر دچار مشکل شوند. در این حالت، از اپلیکیشن های موجود در فروشگاه گوگل پلی جهت نمایش وضعیت وای فای خود کمک می‌گیریم. سپس به روتر وای فای دسترسی پیدا کرده و از مراحل لازم برای تغییر آن پیروی می‌کنیم. البته برای انجام این کار بهتر است با کمپانی ارائه دهنده تماس بگیریم.

همچنین بخوانید: حل مشکلات گوشی های شیائومی | آموزش گام به گام + عکس

تغییر دادن مکان روتر

وجود دستگاه‌های مختلف در پیرامون روتر وای فای نیز می‌تواند منجر به اختلال شود (حتی دستگاه‌هایی مثل وسایل الکترونیکی منزل). این وسایل میدانی را به وجود می‌آورند که باعث کاهش قدرت وای فای شده و از به حداکثر رسیدن آن جلوگیری می‌کنند. با تغییر مکان روتر ممکن است این مشکل حل شود.

همان‌طور که ملاحظه کردید، روش‌های مختلفی برای حل مشکل وای فای گوشی شیائومی وجود دارند که می‌توان در شرایط حساس از آن‌ها استفاده کرد. آیا شما راه حل دیگری سراغ دارید؟ لطفا آن را با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر