کد خبر:1347593
اشتراک گذاری
مرتب‌سازی نظرها براساس:

۲ روش شکایت از کارگزاری بورس

شکایت از کارگزاری بورس

در حالی که سهامداران با مشکلات وضعیت بازار و هسته معاملات دچار بحران شده‌اند، تخلفات و اشتباهات کارگزاری‌ها نیز معامله را سخت‌تر و گاه زیان‌آور کرده است. برای شکایت از کارگزاری بورس خود ۲ راه در پیش رو دارید. 

برای شکایت از کارگزاری بورس خود چه کنیم؟

بر اساس گزارش‌ها، تخلفات زیادی از برخی کارگزاری‌های بورس صورت می‌گیرد و یا کارگزاری‌ هنگ می‌کند و پشتیبانی آن پاسخ‌گو نیست. اگر شما هم با چنین مواردی مواجه شده‌اید و حالا می‌خواهید شرایط و روش‌های شکایت از کارگزاری بورس را بدانید، این مطلب برای شماست.

پیش از هر چیز باید بدانید درآمد کارگزاری‌ها از شما سرمایه‌گذاران است، بنابراین کمترین حق شما، زیرساخت‌های مناسب، پشتیبانی مناسب و … است. 

دو سامانه برای اعلام تخلف شرکت‌های فعال در بازار سرمایه و کارگزاری‌های رسمی بورس وجود دارد که برای شکایت از کارگزاری باید به آن‌ها مراجعه کنید.

۱. سامانه شکایت و اعلامات سازمان بازرسی کل کشور

برای ثبت گزارش تخلف کارگزاری در این سامانه، باید به آدرس سایت shekayat.bazresi.ir مراجعه کنید. پس از ثبت، شکایت شما پیگیری و تا حداکثر ۴ هفته بعد، نتیجه آن به شما اعلام می‌شود.

شکایت در shekayat.bazresi.ir

۲. سامانه رسمی ثبت تخلفات بورس

با ورود به آدرس سایت shekayat.seo.ir می‌توانید در این سامانه از کارگزاری بورس خود به صورت اینترنتی شکایت کنید و یک کد رهگیری برای پیگیری تخلف اعلامی‌تان دریافت کنید.

shekayat.seo.ir

همچنین بخوانید: در صورت عدم تسویه اعتبار کارگزاری چه می‌شود؟

وظایف اداره رسیدگی به شکایات سازمان بورس و اوراق بهادار ایران

مسئولیت رسمی دریافت و بررسی شکایت‌ها و اصل مردمی (شخصیت‌های حقیقی و حقوقی) به عهده اداره رسیدگی به شکایت و حمایت های حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار ایران است.

از وظایف سازمانی این اداره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاسخگویی به شکایات
  • مقابله با فساد
  • اتخاذ تدابیر لازم و انجام اقدامات ضروری جهت حمایت از حقوق و منافع فعالان بازار به استناد بند ۱۱ ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار و ماده ۲۵ قانون ارتقا سلامت نظام اداری 

متاسفانه از نظر سهامداران، سه کارگزاری بورس که بیشترین تعداد معامله‌گران را دارند، پر ایرادترین کارگزاری‌ها از نظر زیرساخت و ارائه خدمات و همچنین پشتیبانی هستند. 

اگر شما نیز تجربه مواجهه با تخلف کارگزاری‌ها و شکایت از آن‌ها را دارید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. 

نظرها

سر‌خط آخرین خبرها

خبرهای بیشتر
بهترین بازی برای کسب درآمد
بهترین بازی برای کسب درآمد کدام است؟ گیم‌های موبایلی درآمدزا

این روزها بحث کسب درآمد از طریق بازی کردن داغ شده است. افراد مختلف با انجام...

اشتباه رایج در شست و شوی موها
با 6 اشتباه رایج در شست و شوی موها آشنا شوید

چند اشتباه رایج در شست‌وشوی موها وجود دارد که همگی ما از روی ناآگاهی آن‌ها...

غیرفعالسازی پاپ آپ بلاکر
آموزش غیرفعالسازی پاپ آپ بلاکر در مرورگرهای مختلف

پاپ آپ بلاکر از باز شدن بی‌اجازه پنجره‌های متعدد در صفحه مرورگر جلوگیری...

همسان سازی حقوق معلمان تصویب شد
همسان سازی حقوق معلمان تصویب شد |‌ تفاوت با رتبه بندی در چیست؟

وزیر آموزش و پرورش در مورد طرح همسان سازی در دولت گفت: «خوشبختانه در هفته...

لزوم تصویب بیمه کیفیت خودرو
رییس کمیته خودروی مجلس تاکید کرد: لزوم تصویب بیمه کیفیت خودرو از سوی مجلس

رییس کمیته خودروی مجلس با اشاره به اینکه زور مصرف‌کننده به خودروساز نمی‌رسد...

۵۰ شرکت دانش‌بنیان در تابلوی بورس
پذیرش ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در تابلوی بورس

در سال‌های اخیر و با حمایت‌های صورت گرفته، فرآیند پذیرش شرکت‌های...

جریمه عدم ثبت مالکیت کارتخوان
جریمه عدم ثبت مالکیت کارتخوان در سامانه مالیاتی چیست؟

در صورتی که فعالان اقتصادی اقدام به ثبت مالیاتی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و...

گوشی تا 10 میلیون
گوشی تا 10 میلیون

هر ساله بازار موبایل و لوازم جانبی آن شاهد تحولات گوناگون و عرضه گوشی‌­های...

آخرین مهلت ثبت کارتخوان ها
آخرین مهلت ثبت کارتخوان ها و درگاه‌های پرداخت در سامانه مالیاتی کی است؟

تمام افرادی که دارای ابزار پرداخت‌های بانکی هستند، تنها چند روز دیگر مهلت...

چند درگاه اینترنتی و کارتخوان به نام ما هست
چطور متوجه شویم چند درگاه اینترنتی و کارتخوان به نام ماست؟

فرصت زیادی برای کارفرمایان صنفی باقی نمانده تا برای تعیین تکلیف حساب‌های...