آموزش فارسی کردن گوگل مپ

اپلیکیشن گوگل مپ یکی از بهترین نقشه‌ها برای مسیریابی است. گوگل تلاش کرده امکانات متنوعی به این برنامه اضافه کند. یکی از این امکانات پشتیبانی از زبان‌های مختلف از جمله فارسی است. اما برای فارسی کردن گوگل مپ چه کار کنیم؟

آموزش فارسی کردن گوگل مپ

آموزش فارسی کردن گوگل مپ

اپلیکیشن Google Maps به عنوان یکی از کامل‌ترین و پرامکانات‌ترین نقشه‌ها شناخته می‌شود. این برنامه به کاربران در مسیریابی و یافتن فروشگاه‌ها یا اماکن خدماتی کمک بسزایی می‌کند. گوگل تلاش کرده است تمامی کاربران سرتاسر جهان از گوگل مپس استفاده کنند.

به همین منظور، این شرکت زبان‌های مختلفی را به این برنامه نقشه و مسیریابی اضافه کرده است. جالب است بدانید، اپلیکیشن گوگل مپ از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند. اما برای فارسی کردن گوگل مپ باید تنظیماتی را انجام داد تا بتوان به زبان شیرین فارسی مسیریابی کرد.

گوگل مپ فارسی گوگل مپ فارسی

تغییر زبان گوگل مپ

قبل از تغییر زبان Google Maps، از آپدیت بودن اپلیکیشن اطمینان حاصل کنید. برای فارسی کردن گوگل مپس باید این برنامه را باز کنید. سپس روی آیکون پروفایل خود که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

در پنجره قسمت پروفایل خود، بخش Settings را انتخاب کنید. اولین گزینه بخش تنظیمات، App Language نام دارد. روی این گزینه کلیک کنید تا برای فارسی کردن گوگل مپ اقدام کنید. در این قسمت تمام زبان‌های موجود در این اپلیکیشن قابل مشاهده هستند.

نحوه تغییر زبان گوگل مپ نحوه تغییر زبان گوگل مپ

به پایین صفحه اسکرول کنید و زبان «فارسی» را در این بخش پیدا کنید. حالا زبان مورد نظر را انتخاب کنید. اپلیکیشن پیامی مبنی بر تغییر زبان گوگل مپ به شما می‌دهد، روی گزینه OK کلیک کنید تا پروسه تغییر زبان انجام شود. این برنامه به صورت اتوماتیک یک دور ریست و دوباره باز می‌شود. حالا با موفقیت زبان گوگل مپ را به فارسی تغییر داده‌اید.

شایان ذکر است، گوگل مدتی است امکان مسیریابی از طریق گوگل مپ را برای کشور ایران فراهم کرده است. بنابراین، کاربران می‌توانند با استفاده از این برنامه برای موقعیت‌یابی و مسیریابی استفاده کنند.

همچنین در کلیک بخوانید: آموزش فارسی کردن Waze

ارسال نظر