دو توصیه کاربردی برای بهبود ماندگاری باتری آیفون

برخی ویژگی‌های iOS از ضرورت چندانی برخوردار نیستند و با غیرفعال کردن آن‌ها می‌توانید به بهبود ماندگاری باتری آیفون خود کمک کنید.

دو توصیه کاربردی برای بهبود ماندگاری باتری آیفون

بهبود ماندگاری باتری آیفون

کمپانی اپل از باتری‌های نسبتا خوبی در سری گوشی‌های آیفون 13 استفاده کرده است. این باتری‌ها دوام خوبی در برابر نرخ نوسازی 120 هرتزی دارند.

بزرگ‌ترین باتری به کار رفته در این مجموعه، متعلق به گوشی آیفون 13 پرو مکس است که ظرفیت آن به 4352 میلی‌آمپر ساعت می‌رسد.

صرف‌نظر از مدل گوشی، چند ویژگی در سیستم‌عامل iOS وجود دارند که با غیرفعال‌سازی آن‌ها می‌توانید ماندگاری باتری آیفون را بیشتر کنید. توقف این ویژگی‌ها نه تنها هیچ آسیبی به عملکرد گوشی وارد نمی‌کند، بلکه مانع مصرف بی‌رویه منابع دستگاه، از جمله باتری می‌شود.

توقف اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه

اپلیکیشن هایی که در پس‌زمینه به اجرا درمی‌آیند نه تنها باعث مصرف باتری می‌شوند، بلکه سرعت دستگاه را کُند می‌کنند. برای توقف اجرای این برنامه‌ها، ابتدا به اپلیکیشن Settings رفته و وارد بخش General شوید. سپس گزینه Background App Refresh را غیرفعال کنید.

در ادامه، مجددا به اپلیکیشن Settings رفته و این بار وارد بخش Battery شوید. سپس در قسمت Battery Health گزینه Optimized Battery Charging را فعال کنید.

در صورت پیروی از دستورات بالا، ماندگاری باتری آیفون بیشتر خواهد شد.

توجه داشته باشید که با توقف اجرای برنامه‌های پس‌زمینه، اپلیکیشن ها دیگر آپدیت نمی‌شوند، مگر اینکه وارد آن‌ها شوید. در واقع با غیرفعال کردن گزینه Background App Refresh فرایندهای پس‌زمینه به حالت خواب رفته و نوسازی نمی‌شوند.

همچنین بخوانید: باتری آیفونتان را با رعایت این نکات در مقابل گرمای محیط ضد ضربه کنید!

غیرفعال کردن جلوه‌ها

یکی دیگر از روش‌های بهبود ماندگاری باتری آیفون، غیرفعال کردن جلوه‌های تمام صفحه و پخش خودکار پیش‌نمایش ویدیوها است.

برای این کار، ابتدا اپلیکیشن Settings را باز کرده و سپس به بخش Accessibility بروید. سپس گزینه Motion را انتخاب کرده و دو دکمهAuto-Play Message Effects و Auto-Play Video Preview را غیرفعال کنید.

با این کار، جلوه‌های تمام صفحه در اپلیکیشن Messages به نمایش درنمی‌آیند و پیش‌نمایش فیلم‌ها به طور خودکار پخش نمی‌شوند.

ماندگاری باتری آیفون

فعال‌سازی گزینه Reduce Motion نیز خالی از لطف نیست، چون موجب افزایش سرعت گوشی می‌شود.

با غیرفعال کردن ویژگی‌های غیرضروری می‌توانید به افزایش عمر باتری خود کمک کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که هوای خیلی سرد یا گرم دشمن باتری است. در ضمن، شارژ گوشی را همیشه بین اعداد طلایی 15 و 85 نگه دارید و اجازه ندهید به صفر یا صد برسد.

ارسال نظر