آموزش رفع مشکلات آپدیت جدید شیائومی

برخی کاربران گوشی شیائومی برای آپدیت موبایل خود مشکل دارند. مشکلاتی مثل خالی شدن باتری یا کند شدن گوشی که نمی‌توان از موبایل استفاده کرد. برای رفع مشکلات آپدیت جدید شیائومی چه کار کنیم؟

آموزش رفع مشکلات آپدیت جدید شیائومی

لیست قیمت گوشی های شیائومی در ایران

رفع مشکلات آپدیت جدید شیائومی

گوشی‌های شیائومی به لطف رابط کاربری MIUI، سیستم روان و کاربر پسندی دارد. در واقع این رابط کاربری به عنوان مکمل سیستم ‌عامل اندروید شناخته می‌شود. به طوری که ضعف‌های رایج اندروید را برطرف و تجربه کاربری جدیدی را برای افراد فراهم می‌کند.

اما برخی کاربران بعد از آپدیت دچار مشکلاتی می‌شوند. به عنوان مثال بعد از بروزرسانی گوشی، سرعت رابط کاربری کند می‌شود یا برخی اپلیکیشن‌ها باز نمی‌شوند. ناگفته نماند، شیائومی با انتشار آپدیتی، باگ های MIUI 12 را در حد قابل توجهی برطرف کرده است. با این اوصاف،‌ در ادامه به رفع مشکلات آپدیت جدید شیائومی می‌پردازیم.

داغ کردن گوشی شیائومی داغ کردن گوشی شیائومی

مشکل داغ کردن گوشی شیائومی

یکی از مشکلات آپدیت جدید شیائومی، داغ کردن گوشی است. این مشکل در مدل‌هایی مثلRedmi Note 5 Pro و Redmi Note 7 Pro بیشتر دیده شده است. برای رفع کردن مشکل داغ کردن موبایل، به مدت ۴۰ دقیقه از تماس تلفنی و اینترنت موبایل دست بکشید. بهتر است گوشی را در حالت Airplane قرار دهید تا گوشی به مرور خنک شود.

مدتی بازی‌های سنگینی مثل پابجی موبایل را انجام ندهید. تمامی اپلیکیشن‌های باز گوشی را ببندید. ویدیو یا موسیقی گوش نکنید و از عکاسی کردن پرهیز کنید. به طور کلی، به مدت قابل توجهی از گوشی خود استفاده نکنید.

لازم به ذکر است، قاب محافظ گوشی را از موبایل خود جدا کنید. گوشی را به صورت پشت روی میز بگذارید تا گرما از پشت موبایل خارج شود. همچنین، از آپدیت بودن گوشی خود مطمئن شوید. چون شیائومی با بروزرسانی گوشی‌های خود سعی می‌کند مشکلات رایج رابط کاربری خود را برطرف کند.

یکی از مهم‌ترین دلایل داغ شدن گوشی موبایل، استفاده از مگنت‌های مغناطیسی برای پایه نگهداره موبایل است. این مگنت‌ها در پشت گوشی چسبانده می‌شود تا به پایه نگهدارنده متصل شوند. توصیه می‌شود از این نوع پایه‌ها یا هولدرهای گوشی استفاده نکنید.

استفاده از والپیپرهای زنده هم یکی دیگر از دلایل داغ شدن گوشی شیائومی است. این تصاویر پس‌زمینه باتری و رم گوشی را درگیر می‌کند که به مرور باعث گرم شدن تدریجی گوشی می‌شود.

کند شدن گوشی شیائومی کند شدن گوشی شیائومی

کند شدن سرعت گوشی

بر اساس گزارش کاربران، برخی گوشی‌های اقتصادی شیائومی بعد از مدتی دچار کندی و لگ در اجرای برنامه‌ها می‌شوند. همچنین، کاربران اطلاع داده‌اند که اپلیکیشن‌ها کرش می‌کنند و از برنامه خارج می‌شوند.

اولین کاری که می‌توان برای رفع شدن این مشکل انجام دهید، گوشی را Reset Factory یا فلش کنید. این روش می‌تواند سرعت روان رابط کاربری MIUI را به گوشی شما برگرداند. ناگفته نماند، پیش از انجام این کار از اطلاعات مهم گوشی خود بک‌آپ بگیرید.

اگر به هر دلیلی نمی‌توانید گوشی خود را ریست کنید، فضای داخلی گوشی خود را خالی کنید. اپلیکیشن‌های غیرقابل استفاده، عکس‌ها، بازی‌ها و فیلم‌هایی که کمتر استفاده می‌کنید را از گوشی خود حذف کنید. همچنین، شما می‌توانید با متصل کردن یک مموری SD Card به گوشی خود، تمام اطلاعات را به این حافظه منتقل کنید.

با استفاده از برنامه‌ای مثل CCleaner، فایل‌های اضافی یا فایل‌های Cache در گوشی خود را به طور کامل پاک کنید. فایل‌های اضافی باقیمانده از اپلیکیشن‌های پاک شده، یکی از دلایل مهم کند شدن سرعت گوشی‌های شیائومی است.

مشکلات آپدیت جدید شیائومی مشکل باتری شیائومی

رفع مشکل خالی شدن باتری موبایل

یکی از رایج‌ترین مشکلات آپدیت جدید شیائومی، خالی شدن باتری موبایل است. کاربرانی که حتی گوشی شیائومی را به تازگی خریداری‌ کرده‌اند، با این مشکل روبرو شده‌اند. اولین کاری که باید انجام دهید، آپدیت کردن گوشی موبایل خود است.

همانطور که در بالا گفته شد، اولین راهکار برای رفع مشکلات آپدیت شیائومی دریافت منظم بروزرسانی‌های این برند است. پس، قبل انجام هرکاری اقدام به آپدیت کردن گوشی خود کنید.

یکی از راه‌های رفع مشکل باتری گوشی شیائومی، پاک کردن فایل‌های Cache موبایل است. برای انجام این کار، مسیر پایین را طی کنید:

  • Settings/ Storage/ Cached Data

با پاک کردن فایل‌های کَش، میزان مصرف باتری به طرز قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. همچنین، شما می‌توانید اپلیکیشن‌های پر مصرف را مدیریت کنید. برای انجام این روش، به مسیر ذکر شده در پایین بروید:

  • Settings/ Battery/ Power/ Battery Use

در این بخش، برنامه‌های پرمصرف را مشاهده خواهید کرد. شما می‌توانید با پاک کردن یا حذف فایل‌های کش این برنامه‌ها، میزان مصرف باتری را کاهش دهید.

تنظیم روشنایی صفحه نمایش، یکی دیگر از روش‌های رفع خالی شدن باتری شیائومی است. با خاموش کردن تنظیمات خودکار روشنایی صفحه نمایش، میزان مصرف باتری موبایل کاهش پیدا می‌کند. برای تنظیم کردن نور گوشی خود، به آدرس پایین مراجعه کنید:

  • Settings/ Display/ Brightness Level

روشن بودن مداوم GPS، اینترنت موبایل، بلوتوث و وایفای هم باعث پایین آمدن سریع درصد باتری می‌شود. توصیه می‌شود این قابلیت‌ها را خاموش نگهدارید.

نظر شما درباره مشکلات آپدیت شیائومی چیست؟ آیا تا به حال با این مشکلات روبرو شده‌اید؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

همچنین در کلیک بخوانید: معرفی ویژگی‌های کمتر شناخته شده رابط کاربری MIUI 12 شیائومی

ارسال نظر