وب مانی چیست | آموزش کار با وب مانی

با استفاده از وب مانی می‌توانید به مبادله ارزهای بین‌المللی با دیگران و همین‌طور خرید از فروشگاه‌های خارجی بپردازید. اما وب مانی چیست و نحوه کار با وب مانی چگونه است؟

وب مانی چیست | آموزش کار با وب مانی

وب مانی چیست ؟

وب مانی (WebMoney) یک سرویس پرداخت الکترونیکی جهانی است که به کاربران اجازه می‌دهد به مبادله پول با یکدیگر بپردازند. سرویس وب مانی بر اساس کیف پول کار می‌کند.

برای استفاده از وب مانی، ابتدا باید در این سرویس ثبت‌نام کرده و سپس در ازای هر ارز دلخواه، یک کیف پول متفاوت را ایجاد کنید. یکی از مهم‌ترین امکانات این سرویس، امکان انتقال آنلاین پول به سراسر جهان است.

دفتر اصلی وب مانی در روسیه قرار دارد و برعکس پی پل، کاربران ایرانی به راحتی می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند. بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال، فروشگاه‌های اینترنتی، بروکر، فروشگاه‌های دامنه و هاستینگ، فروشگاه‌های بازی و غیره از وب مانی پشتیبانی می‌کنند. هرچند تعداد شرکت‌های پذیرنده WebMoney به پای پی پل نمی‌رسد.

به هر حال، وب مانی به کسب‌وکارهای آنلاین اجازه می‌دهد تا خدمات خود را به سراسر جهان ارائه داده و مشتریان نیز به راحتی خدمات و کالاهای موردنیاز خود را خریداری کنند.

همچنین بخوانید: درآمد دلاری و روش های جذب درآمد ارزی

آموزش کار با وب مانی

اگر درآمد دلاری دارید، اگر می‌خواهید از وب‌سایت‌های خارجی خرید کنید، یا اگر فردی از خارج از ایران می‌خواهد برای شما پول واریز کند، وب مانی به کمک شما می‌آید. البته همه این امکانات به شرطی فراهم می‌شود که هر دو طرف معامله در وب مانی حساب کاربری داشته باشند.

پس اولین شرط استفاده از WebMoney، ساخت اکانت وب مانی است. در وهله بعدی باید برای هر ارز دلخواه جهت انتقال یا دریافت، یک کیف پول مجزا ایجاد کنید.

برای ساخت اکانت وب مانی ابتدا وارد سایت wmtransfer.com شده و دکمه زردرنگ Sign Up را فشار دهید.

در کادری که برای شما باز می‌شود، ابتدا کشور و سپس شماره تلفن خود را وارد کنید. سپس دکمه Next را فشار دهید.

وب مانی چیست

حال منتظر بمانید تا یک تماس با شما برقرار شود. پنج شماره آخر این تماس، کد تأیید شما هستند. آن را وارد کرده و روی دکمه More کلیک کنید.

از شما خواسته می‌شود یک کلمه عبور برای خود انتخاب کنید. سپس گزینه Next را فشار دهید تا ثبت حساب کاربری به پایان برسد.

به صفحه وب مانی خود وارد می شوید. نوبت آن رسیده تا اولین کیف پول خود را بسازید. اگر روی علامت بعلاوه در جلوی عبارت Purse, Bank Cards, ETC کلیک کنید، می‌توانید پول کیف برای ارزهای دلخواه را ایجاد کنید.

کیف پول دلاری - WMZ

کیف پول یورویی - WME

کیف پول روبل روسی - WMR

کیف پول بیت کوینی - WMX

و غیره

وب مانی چیست

پس از تعیین ارز دلخواه، روی گزینه Create a WMZ purse کلیک کنید. پس از علامت‌گذاری کادر موافقت با شرایط، دکمه Next را فشار دهید.

به همین راحتی، کیف پول دلاری در وب مانی ساخته شده و حالا می‌توانید شماره‌حساب کیف پول خود را مشاهده کنید.

وب مانی چیست

نحوه دریافت پول با وب مانی

برای دریافت پول، شما باید شماره‌حساب کیف خود را برای فردی ارسال کنید که می‌خواهد به شما پول بدهد.

نحوه انتقال پول با وب مانی

برای انتقال پول، باید از گزینه Transfer استفاده کرده و نحوه انتقال را مشخص و اطلاعات گیرنده را وارد کنید.

وب مانی چیست

نحوه برداشت پول از وب مانی

برای برداشت پول از وب مانی می‌توانید از سرویس‌های واسطه و همین‌طور آژانس‌های مجاز صرافی و ارائه‌دهنده خدمات ارزی، سیستم‌های انتقال پول نظیر CONTACT، سرویس Telepay و همین‌طور سرویس اکانت های متصل در وب مانی استفاده کنید.

سایت‌هایی مثل صرافی پلاس ، ایرانیکارت ، میهن پرداخت، پرداختینو و غیره، شما را در برداشت پول از Web Money یاری می‌دهند.

نحوه شارژ پول در وب مانی

با دو روش مختلف می‌توانید کیف پول خود را شارژ کنید. روش اول خرید کارت شارژ وب مانی و روش دوم کمک گرفتن از شرکت‌های واسطه‌ای است که در پاراگراف بالا به آن‌ها اشاره شد.

توجه داشته باشید که حساب کاربری بازشده اولیه در وب مانی، یک حساب محدود است. یعنی حداکثر مبلغ ممکن در کیف پول برابر با 300 دلار بوده و تعداد تراکنش‌های روزانه نیز محدود است. برای اینکه بتوانید از این محدودیت‌ها عبور کنید، حتما باید در سیستم احراز هویت کرده و نوع حساب خود را ارتقا دهید.

آیا تاکنون از وب مانی و امکانات آن استفاده کرده‌اید؟ از کدام سرویس‌های واسطه کمک گرفته‌اید؟ لطفا تجربیات خود را با ما و سایر خوانندگان عزیز به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر