آموزش تغییر فرمت فایل‌های اسکرین شات به .jpg در سیستم‌عامل مک

رسانه کلیک - در این مطلب روش تغییر فرمت فایل‌های اسکرین شات در سیستم‌عامل مک از فرمت PNG به JPG و فرمت‌های دیگر را آموزش می‌دهیم. 

آموزش تغییر فرمت فایل‌های اسکرین شات به .jpg در سیستم‌عامل مک

یکی از فرمت‌های تصویری، فرمت PNG است. کیفیت عکس‌های با فرمت PNG بسیار بالا است اما حجم آن‌ها زیاد است. در سیستم‌عامل مک تصویرهای اسکرین شات با فرمت PNG ذخیره می‌شوند.

خوشبختانه در سیستم‌عامل مک روشی وجود دارد که در آن می‌توانید فرمت فایل‌های اسکرین شات را از PNG به JPG تغییر دهید. برای این کار باید از دستورهای ترمینال استفاده کنید.

تغییر فرمت اسکرین شات در سیستم‌عامل مک

برای تغییر فرمت اسکرین شات به روش زیر عمل کنید. ابتدا ترمینال مک را باز کنید. برای این کار Spotlight را باز کرده و سپس عبارت Terminal را تایپ کنید و در منوی نمایش داده شده روی آن کلیک کنید.

فرمت فایل‌های سیستم‌عامل مک

تبدیل فرمت فایل‌های اسکرین شات به JPG

یکی از فرمت‌های مشهور عکس فرمت JPEG است. برای تغییر فرمت پیش‌فرض فایل‌های اسکرین شات دستور زیر را در ترمینال وارد کنید:

defaults write com.apple.screencapture type jpg; killall SystemUIServer

فرمت فایل‌های اسکرین شات بعد از اجرای این فرمان برای اینکه متوجه بشوید دستور را به درستی اجرا کرده‌اید کلیدهای ترکیبی Command + Shift + 3 را فشار دهید. در این حالت اسکرین شات ایجاد شده باید در فرمت JPG ذخیره شود.

فرمت فایل‌های اسکرین شات

تبدیل فرمت فایل‌های اسکرین شات به GIF

فایل‌های با فرمت GIF در واقع یکسری تصاویر با کیفیت نسبتاً پایین است. برای تبدیل فرمت پیش‌فرض اسکرین شات در مک فرمان زیر را در ترمینال مک اجرا کنید.

defaults write com.apple.screencapture type gif; killall SystemUIServer

تبدیل فرمت اسکرین شات به TIFF

فرمت TIFF یک فرمت تصویری برای ذخیره عکس‌ها با کیفیت بالا است. برای ذخیره اسکرین شات به فرمت TIFF در سیستم‌عامل مک دستور زیر را در ترمینال تایپ کنید.

defaults write com.apple.screencapture type tiff; killall SystemUIServer

تبدیل فرمت اسکرین شات به PDF

شما می‌توانید فایل‌های اسکرین شات خود را با فرمت PDF ذخیره کنید. برای این کار دستور زیر را در خط فرمان ترمینال سیستم‌عامل مک وارد کنید.

defaults write com.apple.screencapture type PDF; killall SystemUIServer

در صورتی که فرمت پیش‌فرض ذخیره فایل‌ها را در سیستم‌عامل مک تغییر داده‌اید، برای اینکه فایل‌های اسکرین شات را به همان فرمت PNG ذخیره کنید فرمان زیر را در ترمینال سیستم‌عامل مک تایپ کنید.

defaults write com.apple.screencapture type png; killall SystemUIServer
ارسال نظر