آموزش خرید تتر از صرافی های ارز دیجیتال | چگونه تتر بخریم؟

اگر تاکنون قصد خرید ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم را داشته‌اید، احتمالا نام تتر به گوشتان خورده است. در این مطلب قصد داریم نحوه خرید تتر را به شما عزیزان آموزش دهیم.

آموزش خرید تتر از صرافی های ارز دیجیتال | چگونه تتر بخریم؟

آموزش خرید و فروش تتر (USDT) از صرافی های آنلاین

تتر با نماد USDT یکی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتال است و باارزش بازار 66.8 میلیارد دلار، پس از بیت کوین، اتریوم، کاردانو و بایننس کوین، در رتبه پنجم قرار دارد. تتر در اصل پرکاربردترین ارز دیجیتال است و به‌عنوان استیبل کوین اصلی بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود.

پشتوانه تتر، دلار آمریکا است و هر توکن آن ارزشی معادل 1 دلار آمریکا دارد. این ارز دیجیتال در سال 2014 با نام Realcoin راه‌اندازی شد و با استفاده از پلتفرم Omni بر روی لایه دوم شبکه بیت کوین فعالیت می‌کرد. نام این رمزارز ابتدا به USTether و در نهایت به USDT تغییر کرد.

به‌روزرسانی‌های تتر بعدا امکان فعالیت در بلاک چین‌های اتریوم، الوگراند، ترون، ایاس و اومیسه گو را فراهم کردند.

در دنیای کنونی ارزهای دیجیتال، به دلیلی آسانی انتقال، هزینه تراکنش مناسب و ثبات بالا، بیشتر معاملات بر پایه تتر انجام می‌شوند؛ بنابراین برای خرید ارزهای دیجیتال و یا انتقال مبالغ، نیاز به خرید تتر از صرافی های آنلاین خواهید داشت.

قبلا در مطالبی صرافی های آنلاین ایرانی را معرفی و کارمزدشان را نیز مقایسه کرده‌ایم که کار شما را در انتخاب صرافی برای خرید تتر آسان خواهند کرد.

معرفی و مقایسه صرافی های آنلاین داخلی

مقایسه کارمزد صرافی های داخلی

در این مطلب برای آشنایی بیشتر شما با فرایند خرید تتر از صرافی های آنلاین، صرافی نوبیتکس را برای نمونه آموزش استفاده کرده‌ایم.

آموزش خرید تتر از صرافی نوبیتکس

برای آغاز معاملات رمزارزی خود در صرافی نوبیتکس ابتدا باید در این صرافی حساب کاربری ایجاد کنید.ورود به حساب در نوبیتکس

توجه داشته باشید که یکی از شرایط فعال‌سازی حساب کاربری نوبیتکس احزار هویت است. اطلاعات جامع احراز هویت نوبیتکس در جدول زیر ذکر شده است.

سطوح احراز هویت در نوبیتکس سطوح مختلف احراز هویت در صرافی نوبیتکس

پس از اینکه افتتاح حساب در نوبیتکس را انجام دادید و وارد حساب کاربری خود شدید، با صفحه‌ای مانند تصویر زیر روبرو خواهید شد.

صفحه اصلی نوبیتکس صفحه اصلی نوبیتکس

روی گزینه "ورود به داشبورد" کلیک کنید تا وارد پنل اصلی صرافی شوید.

در ابتدا باید از طریق بخش کیف‌های من، با استفاده از حساب بانکی ثبت شده خود مبلغ موردنظر را به صرافی واریز یا به‌اصطلاح حساب خود را شارژ کنید.

داشبورد نوبیتکس داشبورد نوبیتکس

خرید تتر با ریال در صرافی نوبیتکس از دو روش بازار اصلی تتر / تومان و "سفارش سریع" امکان‌پذیر است.

روش‌های مختلف خرید تتر روش‌های مختلف خرید تتر در نوبیتکس

در بخش بازار اصلی تتر / تومان می‌توانید مانند تمام بازارهای دیگر نمودار را بررسی کرده و بر اساس روند قیمت و سفارشات خریدوفروش ثبت شده، سفارش گذاری کنید.

بازار اصلی تتر / تومان نوبیتکس بازار اصلی تتر / تومان در نوبیتکس بازار اصلی تتر / تومان نوبیتکس بازار اصلی تتر / تومان نوبیتکس

اما اگر قصد خرید تتر به‌صورت آنی را دارید، باید از بخش سفارش سریع استفاده کنید. در این بخش تنها باید ارز دیجیتال موردنظر (در اینجا تتر) و یکی از دو فیلد مبلغ کل یا مقدار را پر کنید.

سفارش سریع تتر در نوبیتکس سفارش سریع تتر در صرافی نوبیتکس

در بخش سفارش سریع، خرید شما با بهترین قیمت موجود در آن لحظه انجام می‌شود؛ بنابراین اگر قصد دارید با قیمت دلخواه خود خرید کنید و عجله‌ای ندارید، استفاده از بازار اصلی ممکن است برایتان به‌صرفه‌تر باشد.

پس از آنکه تتر خریداری کردید، می‌توانید آن را از طریق بخش "کیف‌های من" برداشت کرده و به کیف پول دیگری واریز کنید و یا از آن در بازارهای حرفه‌ای که بر مبنای تتر (مانند بیت کوین / تتر) استفاده کنید.

امیدواریم آموزش خرید تتر برایتان مفید واقع شود. کلیک منتظر شنیدن سؤالات، نظرات و پیشنهادات شماست.

ارسال نظر