آموزش دایورت تلفن ثابت به تلفن ثابت دیگر

بعضی مواقع نیاز دارید تماس‌های مهم خانه یا محل کار خود را جواب دهید. با دایورت تلفن ثابت به تلفن ثابت می‌توانید مشکل خود را برطرف کنید. با کلیک همراه باشید.

آموزش دایورت تلفن ثابت به تلفن ثابت دیگر

نحوه دایورت تلفن ثابت به تلفن ثابت

انتقال تماس از یک خط به خط دیگر را به اصطلاح دایورت کردن یا Call Forwarding‌ می‌گویند. این روش برای مواقع ضروری استفاده می‌شود. به عنوان مثال شما در خانه خود هستید و نیاز دارید به تلفن‌های دفتر کار خود نیز پاسخ دهید. بنابراین، شما می‌توانید با دایورت تلفن ثابت به تلفن ثابت نیاز کاری خود را برطرف کنید.

روش انتقال خط تلفن ثابت به تلفن خانه راه حل مناسبی است و بسیاری از کاربران از این روش استفاده می‌کنند. برای انجام این کار، کافی است در هر دو محل یک تلفن رومیزی داشته باشید و کار انتقال تماس را انجام دهید.

فعال کردن دایورت تلفن ثابت فعال کردن دایورت تلفن

چگونه خط تلفن را به یک خط دیگر انتقال دهیم؟

برای فعال كردن دايورت تلفن ثابت به یک تلفن دیگر نیاز است که کد خاصی را با تلفن رومیزی خود وارد کنید. ابتدا باید مطمئن شوید هردو تلفن از سیستم Tone پشتیبانی می‌کنند. برای اطمینان از این موضوع، به کاتالوگ تلفن خود مراجعه کنید. سپس، باید خط تلفن‌ها به حالت دایورت یا Call Forwarding مجهز شده باشند.

برای اینکه بدانید خط تلفن شما به حالت دایورت تجهیز شده، با مخابرات تماس بگیرید و این مورد را استعلام بگیرید. برای فعال کردن این قابلیت، مالک خط تلفن به همراه آخرین قبض تلفن و کارت ملی خود می‌تواند به نزدیک‌ترین مرکز مخابرات مراجعه کند.

پس از اعلام درخواست، مرکز مخابرات مراحل فعال‌سازی دایورت خط تلفن را انجام می‌دهد. با انجام پیش‌نیازهای دایورت خط تلفن ثابت، کد پایین را با تلفن ثابت خود وارد کنید:

  • # شماره مقصد * ۲۱ *
نحوه انتقال خط تلفن نحوه انتقال خط تلفن

لازم به ذکر است، شماره مقصد شماره‌ای است که قصد دایورت کردن به آن را دارید. همچنین، این روش برای انتقال خط تلفن ثابت به تلفن ثابت یک شهر است. با وارد کردن این کد، تلفن شما به یک خط دیگر منتقل شده و خط شما دیگر زنگ نمی‌خورد.

گفتنی است، در تلفن‌هایی مانند تلفن‌های برند پاناسونیک، صدای بوق تلفن بعد از دایورت تغییر می‌کند. این تغییر صدا نشان‌دهنده دایورت خط تلفن است. همچنین، با دایورت خط تلفن خود، تمام هزینه‌های تماس برای خط شماره تلفن مقصد محاسبه می‌شود.

چگونه دایورت را لغو کنیم؟

برای غیرفعال کردن دایورت خط تلفن، با تلفن مقصد کد #۲۱* را وارد کنید. پس از وارد کردن این کد، خط تلفن شما به حالت سابق خود برمی‌گردد. این کد برای خارج کردن از دایورت تلفن تعبیه شده است.

همچنین در کلیک بخوانید: آموزش دایورت تلفن ثابت به موبایل

ارسال نظر