حل مشکل اد نشدن پرینتر در ویندوز 10

اگر حین کار با پرینتر به مشکل اد نشدن پرینتر در ویندوز 10 برخوردید، یا اگر پرینتر به سیستم شما وصل است ولی در لیست پرینترهای شما برای پرینت ظاهر نمی‌شود یا کامپیوتر شما آن را تشخیص نمی‌دهد، با یک راه‌حل ساده می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

حل مشکل اد نشدن پرینتر در ویندوز 10

حل مشکل اد نشدن پرینتر در ویندوز 10

اول از همه عبارت Control Panel را در ویندوز استارت، آیکون ویندوز گوشه پایین سمت چپ تایپ کنید و وارد آن شوید.

در Control Panel به دنبال Devices and Printers بگردید و روی آن کلیک کنید.

در این قسمت لیستی از پرینترهایتان را مشاهده می‌کنید، پایین این لیست بخشی باعنوان Unspecified یا تشخیص داده نشده وجود دارد که در آن پرینتری که در سیستم اد نشده قرار دارد.

کاری که اینجا باید انجام دهید، بالا روی Add a printer کلیک کنید.

Add a printer

در پنجره باز شده روی The printer I want isn't listed کلیک کنید.

The printer I want isn't listed

در قسمت‌ باز شده روی آخرین گزینه، Add a local printer or network printer with manual settings کلیک کنید و نکست را بزنید.

در این قسمت روی لیست (LPT1: (Printer port کلیک کنید. اگر دستگاه را با USB وصل کردید، دنبال کلمه USB بگردید. مثلا این مورد در لیست فعلی USB001 است. روی آن کلیک کنید و نکست را بزنید.

Printer port

در ادامه وارد بخش Install printer driver می‌شوید. در اینجا لیستی از شرکت‌های سازنده پرینتر و محصولات آنها وجود دارد.

چیزی که ما دنبالش هستیم عبارت Windows Update است، پس روی آن کلیک کنید تا ویندوز به‌طور اتوماتیک لیست درایورها و سازندگان پرینترها روی سیستم شما را آپدیت کند.

رفع اد نشدن پرینتر در ویندوز 10

پس از انجام به‌روزرسانی، به دنبال شرکت سازنده پرینتر خود بگردید. روی شرکت سازنده کلیک کنید و سپس نام پرینتر را انتخاب کرده و نکست را بزنید. اگر نام پرینترتان در لیست نبود نگران نباشید در قسمت‌های بعد می‌توانید آن را اصلاح کنید.

در مرحله بعد از شما می‌پرسد می‌خواهيد کدام ورژن درایور را نصب کنید، بار دیگر نکست را بزنید.

این قسمت Type printer name نام دارد و به شما اجازه اصلاح نام پرینترتان را می‌دهد پس اگر نام دستگاهتان را در مرحله قبل ندیدید اینجا می‌توانید آن را وارد کنید.

اصلاح نام پرینتر

پس از اصلاح نام پرینتر، نکست را بزنید تا پرینتر روی سیستم شما نصب شود.

در قسمت‌ بعد از شما می‌خواهد که نام پرینتر خود را به اشتراک بگذارید که نیازی به انجام این کار نیست، پس Do not share را بزنید و روی نکست کلیک کنید.

در پایان به شما می‌گوید که نصب پرینترتان موفقیت‌آمیز بوده و در اینجا می‌توانید با کلیک روی Print a test page کارایی آن را امتحان کنید.

مشکل اد نشدن پرینتر در ویندوز 10

همچنین می‌توانید بخوانید: جلوگیری از تغییر پرینتر پیش فرض توسط ویندوز 10

ارسال نظر