اسکن کردن اسناد با استفاده از اپلیکیشن Notes در سیستم‌عامل iOS

رسانه کلیک - اپلیکیشن Notes در سیستم‌عامل iOS در طول سال‌های اخیر تغییرات زیادی کرده است. این اپلیکیشن در ابتدا یک اپلیکیشن برای یادداشت برداری ساده بود اما در حال حاضر امکاناتی مثل قرار دادن عکس و دیگر موارد را دارد. علاوه بر این‌ها امکان به اشتراک‌گذاری یادداشت‌ها بین تمام دستگاه‌های متصل به یک حساب کاربری در iCloud وجود دارد.

اسکن کردن اسناد با استفاده از اپلیکیشن Notes در سیستم‌عامل iOS

اخیراً اپل قابلیت جدیدی برای اسکن کردن اسناد به این اپلیکیشن افزوده است. شما می‌توانید سند یا عکس خود را در این اپلیکیشن اسکن کنید و سپس روی آن حاشیه‌نویسی انجام دهید.

برای اسکن کردن اسناد از طریق این اپلییکشن مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

ابتدا اپلیکیشن‌ Notes را باز کنید.

سپس یک سند جدید باز کنید و روی دکمه دوربین که بالای صفحه کلید نمایش داده می‌شود کلیک کنید.

اپلیکیشن Notes برای اسکن کردن سند مورد نظر روی گزینه Scan Document کلیک کنید.

اپلیکیشن Notes وقتی دوربین را روی سند مورد نظر خود تنظیم می‌کنید، کادری روی صفحه باز می‌شود که امکان درگ کردن و تنظیم گوشه‌های آن وجود دارد. بعد از تنظیم گوشه‌ها و اندازه تصویری که قرار است اسکن شود، روی دکمه Keep Scan کلیک کنید.

اپلیکیشن Notes برای فعال کردن ابزار‌های ویرایش روی دکمه‌ای که در سمت چپ تصویر نمایش داده می‌شود کلیک کنید. در این منو می‌توانید فیلترهای مورد نظر را روی سند اسکن شده اعمال کنید و یا تصویر را بچرخانید. همچنین در این نوار ابزار می‌توانید بخشی از تصویر را ببرید.

امکان اسکن کردن بیش از یک صفحه در این اپلیکیشن وجود دارد. برای این کار در هر بار که صفحه مورد نظر را اسکن می‌کنید، روی دکمه Save که در گوشه سمت راست پایین قرار دارد کلیک کنید و سپس صفحه بعدی را اسکن کنید.

اپلیکیشن Notes بعد از اتمام کار، سند اسکن شده به اپلیکیشن Notes اضافه شده است. برای تغییر نام سند اسکن شده روی عنوان آن کلیک کنید و آن را تغییر دهید.

اپلیکیشن Notes برای به اشتراک‌گذاری اسناد روی دکمه Share که در گوشه سمت راست بالا قرار دارد کلیک کنید. در این قسمت می‌توانید سند خود را علامت گذاری کنید. همچنین می‌توانید سند را در پرینت کنید و یا از آن کپی بگیرید. علاوه بر این از طریق این قسمت می‌توانید سند را در یک فایل ذخیره کنید.

با انجام کارهای بالا به راحتی می‌توانید سند مورد نظرتان را اسکن کنید.

ارسال نظر