ایجاد آسمان در تصاویر با استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ (قسمت دوم)

رسانه کلیک - در مطلب قبلی نحوه استفاده از ابزار هوشمند ایجاد آسمان در تصاویر با استفاده از فتوشاپ را توضیح دادیم. در این مطلب قصد داریم تا ابزارهای کاربردی که می‌توانید برای ویرایش سریع آسمان در تصویر با استفاده از قابلیت هوش مصنوعی از آن‌ها استفاده کنید معرفی کنیم.

ایجاد آسمان در تصاویر با استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ (قسمت دوم)

در ابزار Sky Replacement چند ابزار مهم و کاربردی وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها برای سرعت بخشیدن به کار خود در ویرایش آسمان ایجاد شده در تصاویر استفاده کنید.

ابزار Sky Move

این ابزار که با کلید میانبر V فعال می‌شود یک ابزار برای جابجا کردن آسمان در تصویر است. اگر بخواهید آسمان را در تصویر خود حرکت دهید باید روی آن کلیک کنید . سپس آسمان را به هر سمتی که می‌خواهید بکشید.

ابزار Sky Brush

ابزاری Sky Brush با کلید میانبر B فعال می‌شود. این ابزار با ابزارهای Brush دیگر کمی متفاوت‌تر است. شما با استفاده از این ابزار می‌توانید در هر بخشی از تصویر که می‌خواهید آسمان را ایجاد کنید، آن را حرکت دهید و سپس فتوشاپ به صورت خودکار به آن بخش آسمان اضافه می‌کند. اگر کلیک alt را هنگام حرکت دادن این ابزار پایین نگه دارید آسمان اضافه شده به تصویر حذف می‌شود. نیاز به حرکت دقیق ابزار روی تصویر نیست. فقط کافی محدوده اضافه شدن آسمان را با این ابزار مشخص کنید.

ابزارهای Hand و Zoom

ابزارهای Hand و Zoom با کلیدهای میانبر H و Z شبیه به همان ابزارهای Hand و Zoom عادی هستند که در فتوشاپ استفاده می‌شوند. اگر تصویر را با استفاده از Zoom بزرگ کردید، برای برگرداندن آن به حالت عادی کلید Alt را پایین نگه دارید.

افزودن آسمان به عکس در فتوشاپ گزینه‌هایی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید:

گزینه Shift Edge: این ابزار برای جابجایی مرزها بین آسمان جدید و پس‌زمینه آن به کار می‌رود. اگر از اعداد منفی استفاده کنید باعث می‌شود که فضای پس‌زمینه را بیشتر می‌کند. اما اعداد مثبت به معنای گسترده‌تر کردن آسمان است.

گزینه Fade Edge: این ابزار برای مات کردن مرزهای بین آسمان و پس‌زمینه آن به کار می‌رود. هرچه عدد انتخابی شما بیشتر باشد تاری مرزها بیشتر خواهد بود و هرچه کمتر باشد تاری کمتر است.

گزینه Sky Adjustment: با استفاده از گزینه SkyAdjustment شما می‌توانید میزان روشنایی و تاریکی آسمان را در تصویر مشخص و تنظیم کنید. اسلایدر مربوط به Teperature باعث تعادل رنگ سفید در تصویر می‌شود. با استفاده از نوار لغزنده Scale اندازه‌ها را می‌توانید تنظیم کنید. و گزینه Flip برای چرخاندن تصویر حول محور مشخص شده به کار می‌رود.

گزینه Output: با استفاده از این گزینه می‌توانید برای هر کدام از فیلترهایی که روی تصویر استفاده می‌کنید می‌توانید یک لایه ایجاد کنید. اگر گزینه Output to Duplicate Layer را انتخاب کنید می‌توانید همه فیلترها را روی یک لایه به تصویر اعمال کنید.

گزینه Preview: اگر این گزینه فعال باشد پیش‌نمایش تصویر برای شما نمایش داده می‌شود. یعنی هر تغییری که روی تصویر اعمال کنید در تصویر پیش‌نمایش، نشان داده می‌شود.

ارسال نظر