آموزش باز کردن قفل گوشی های شیائومی مسدود شده

با اینکه قفل شدن صفحه به عنوان یک ضرورت برای امنیت داده‌ها تلقی می‌شود، اما خوشبختانه یا متأسفانه روش‌های مختلفی برای باز کردن قفل گوشی های شیائومی وجود دارد.

آموزش باز کردن قفل گوشی های شیائومی مسدود شده

جدول قیمت گوشی شیائومی امروز

باز کردن قفل گوشی های شیائومی

قفل شدن صفحه گوشی های شیائومی یکی از بهترین راه‌های محافظت از داده‌های محرمانه در صورت گم‌شدن یا سرقت دستگاه است. اما مواقعی وجود دارد که کاربر باعث قفل شدن صفحه می‌شود. مثلا:

  • الگوی پسورد خود را فراموش کند
  • چند الگوی اشتباهی را وارد کند
  • الگوی پسورد به خاطر نقص در صفحه شناخته نشود

به هر حال، هر مشکلی دارای یک راه‌حل است. روش‌های متعددی برای باز کردن قفل گوشی های شیائومی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

روش اول: به وسیله iMyFone LockWiper

برنامه iMyFone LockWiper یک اپلیکیشن حذف پسورد حرفه‌ای است که راه‌حل سریعی را برای باز کردن انواع و اقسام قفل‌های صفحه اندرویدی فراهم می‌آورد. باز کردن قفل گوشی شیائومی به وسیله این اپلیکیشن تنها به 3 دقیقه زمان احتیاج دارد.

با پیروی از چهار مرحله ساده زیر، به راحتی می‌توانید رمز عبور صفحه گوشی شیائومی را باز کنید.

مرحله اول: ابتدا برنامه iMyFone LockWiper را روی کامپیوتر دانلود و نصب کنید. سپس گزینه Remove Screen Lock for all Android Devices را انتخاب کرده و روی گزینه Start کلیک کنید.

مرحله دوم: سپس گوشی شیائومی خود را به وسیله کابل USB به کامپیوتر وصل کرده و منتظر بمانید تا اطلاعات به طور خودکار توسط برنامه شناسایی شوند.

باز کردن قفل گوشی های شیائومی

مرحله سوم: پس از تأیید اطلاعات دستگاه، روی گزینه Start to Unlock کلیک کنید.

مرحله چهارم: از دستورالعمل‌های بعدی پیروی کنید تا نرم‌افزار خیلی زود قفل گوشی شیائومی را باز کند.

تا این لحظه، اپلیکیشن LockWiper (android) عملکرد خوبی را در باز کردن قفل گوشی های شیائومی نشان داده است و بسیاری از کاربران نظرات مثبتی درباره آن نوشته‌اند.

روش دوم: باز کردن قفل گوشی های شیائومی با Mi Account

دومین روش برای رفع قفل صفحه گوشی شیائومی، Mi Account است. در این روش، هیچ داده‌ای از دست نمی‌رود، اما باید از پسورد Mi Account استفاده کرده و به حساب کاربری مربوطه وارد شوید.

در صورت داشتن Mi Account و دانستن پسورد آن، از مراحل زیر برای باز کردن قفل گوشی پیروی کنید.

پس از ورود پسورد اشتباهی برای پنج مرتبه، یک هشدار روی گوشی شیائومی ظاهر می‌شود. در این صورت روی گزینه forget password در پایین صفحه کلیک کنید. حال با واردکردن جزئیات Mi Account، می‌توانید قفل گوشی را بازنشانی کنید.

باز کردن قفل گوشی های شیائومی

اگر پسورد Mi Account را فراموش کرده‌اید، ابتدا به وب‌سایت رسمی شیائومی کلاود مراجعه کرده و به حساب Mi Account وارد شوید. سپس روی گزینه Forget Password کلیک کرده و رمز عبور جدیدی را تعیین کنید.

همچنین بخوانید: حل مشکلات گوشی های شیائومی

روش سوم: به وسیله PC Suite

استفاده از مجموعه PC Suite شیائومی یکی دیگر از راه‌های ممکن برای باز کردن قفل گوشی است. اپلیکیشن PC Suite برنامه رسمی برای کاربران Mi به حساب می‌آید.

اپلیکیشن Xiaomi PC Suite نه تنها می‌تواند رمز عبور گوشی های شیائومی را بردارد، بلکه برای مدیریت فایل‌ها، پشتیبان گیری و بازیابی داده‌ها نیز به کار گرفته می‌شود. باز کردن قفل گوشی با این روش کمی پیچیده است، پس با دقت مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: مجموعه PC Suite مخصوص شیائومی را از وب‌سایت رسمی دانلود و روی کامپیوتر خود (ویندوز) نصب کنید.

مرحله دوم: دستگاه شیائومی را خاموش کنید. سپس کلیدهای Volume Up (بلند کردن صدا) و خاموش/روشن را به طور هم‌زمان فشار دهید تا لوگوی Mi روی صفحه ظاهر شود.

مرحله سوم: سپس با استفاده از کلید خاموش/روشن زبان موردنظر را انتخاب کرده و سپس وارد حالت ریکاوری (Recovery) شوید.

مرحله چهارم: گوشی شیائومی خود را از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل کنید. پس از تشخیص Mi Phone توسط کامپیوتر، نسخه ROM نشان داده می‌شود.

مرحله پنجم: روی گزینه Update در رابط کاربری Mi PC Suite کلیک کنید.

مرحله ششم: با کلیک روی دکمه Wipe، فرایند پاک کردن پسورد آغاز می‌شود.

مرحله هفتم: نسخه ROM تشخیص داده‌شده در مرحله 4 را انتخاب کنید.

مرحله هشتم: روی دکمه Update کلیک کنید تا ROM برای گوشی شما نصب شود.

مرحله 9: پس از پایان فرایند نصب، گوشی شیائومی شما بدون قفل خواهد شد.

توجه داشته باشید که با استفاده از این روش، تمام داده‌های شما پاک می‌شوند!

روش چهارم: باز کردن قفل گوشی شیائومی از طریق بازنشانی به تنظیمات کارخانه

اگر به هیچ‌یک از روش‌های بالا دسترسی ندارید، چاره‌ای به غیر از Reset Factory باقی نمی‌ماند. این روش قفل صفحه را باز می‌کند، اما وقت‌گیر است. پس پیش از آغاز فرایند، مطمئن شوید که گوشی شما حداقل 70-80 درصد شارژ دارد.

مراحل زیر را دنبال کنید تا قفل صفحه شیائومی شما باز شود.

مرحله اول: گوشی خود را خاموش کنید. سپس دکمه‌های Volume Up و Power (خاموش/ روشن) را به طور هم‌زمان فشار دهید تا لوگوی Mi روی صفحه ظاهر شود.

مرحله دوم: در ادامه، گوشی شما به حالت ریکاوری می‌رود. زبان دستگاه را به وسیله دکمه Power انتخاب کنید.

مرحله سوم: از دکمه‌های تنظیم صدا برای بالا و پایین رفتن استفاده کرده، گزینه Wipe Data را پیدا کرده و سپس به وسیله دکمه Power آن را انتخاب کنید.

مرحله چهارم: مجددا به وسیله دکمه Power روی گزینه Wipe All Data ضربه بزنید و گزینه Yes را انتخاب کنید. فرایند بازنشانی به تنظیمات کارخانه آغاز می‌شود.

باز کردن قفل گوشی های شیائومی

مرحله پنجم: پس از تکمیل فرایند پاک کردن، روی گزینه Back ضربه بزنید. سپس ابتدا گزینه Reboot و سپس گزینه Reboot to System را انتخاب کنید. تمام این انتخاب‌ها به وسیله دکمه Power انجام می‌شود (لمسی نیست).

مرحله ششم: لوگوی Mi دوباره ظاهر می‌شود. بازنشانی برای 15 تا 20 دقیقه به طول می‌انجامد. در نهایت می‌توانید گوشی خود را خاموش و روشن کنید تا به آن دسترسی پیدا کنید.

توجه داشته باشید که این روش نیز تمام داده‌های گوشی را پاک می‌کند.

همچنین بخوانید: تحریم گوشی های شیائومی در ایران

ارسال نظر