به اشتراک‌گذاری صفحه نمایش در Google Meet

رسانه کلیک - اگر از کاربران اپلیکیشن Google Meet یکی از اپلیکیشن‌های کاربردی گوگل برای برگزاری جلسات آنلاین هستید، ممکن است در برخی از مواقع نیاز داشته باشید تا آنچه روی صفحه نمایش شما نمایش داده می‌شود مثل اسلایدهای پاورپوینت را با سایر افراد حاضر در جلسه به اشتراک بگذارید.

به اشتراک‌گذاری صفحه نمایش در Google Meet

در برخی از اپلیکیشن‌ها مثل Skype به اشتراک‌گذاری صفحه نمایش خیلی راحت‌تر و به قول معروف سر راست است. اما در اپلیکیشن Google Meet این امکان به دلیل اینکه نام چندان واضحی ندارد زیاد مشخص نیست. به عبارت دیگر در Google Meet به جای استفاده از عبارتی مثل Share Screen از عبارت Present Now استفاده شده است.

بنابراین اگر می‌خواهید از قابلیت به اشتراک‌گذاری صفحه نمایش در Google Meet استفاده کنید می‌توانید در نام‌های مربوط به ویژگی‌ها و قابلیت‌های این اپلیکیشن به دنبال عبارت Present Now بگردید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که استفاده از این قابلیت در Google Meet در مرورگرهایی مثل کروم و همه اپلیکیشن‌های ویندوزی باعث می‌شود تا کل صفحه نمایش شما نمایش داده شود و در فایرفاکس صفحه نمایش به صورت آینه یعنی برعکس نمایش داده می‌شود. در مرورگر سافاری در مک نیز می‌توانید کل صفحه نمایش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

در این مطلب ما نحوه استفاده از این قابلیت را در مرورگر گوگل کروم آموزش می‌دهیم. برای استفاده از قابلیت به اشتراک‌گذاری صفحه نمایش در Google Meet در نوار دکمه‌ها روی گزینه Present Now کلیک کنید.

با استفاده از این قابلیت در هر زمان حین گفتگو و جلسه آنلاین می‌توانید صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارید.

اشتراک‌گذاری صفحه نمایش وقتی روی گزینه Present Now کلیک می‌کنید، از منوی باز شده هر چیزی که می‌خواهید با حاضران در جلسه به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید . اگر می‌خواهید همه صفحه نمایش را به اشتراک بگذارید روی گزینه Your Entire Screen کلیک کنید.

در منوی بعدی صفحه‌ای را که می‌خواهید به اشتراک بگذارد انتخاب کنید. این گزینه برای افرادی کاربرد دارد که هم‌زمان در حال استفاده از چند نمایشگر هستند. نمایشگر مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی کلمه Share کلیک کنید.

اشتراک‌گذاری صفحه نمایش با انتخاب این گزینه، صفحه نمایش شما با سایرین افراد حاضر در جلسه به اشتراک گذاشته می‌شود و شما هم یک پیش نمایش از آن را در پنجره گفتگو مشاهده می‌کنید.

اگر بخواهید تنها بخشی از صفحه نمایش را به اشتراک بگذارید روی گزینه A window در منوی Present Now انتخاب کنید. پنجره‌هایی که قابلیت اشتراک با دیگران را دارند برای شما نمایش داده می‌شود. یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و روی گزینه Share کلیک کنید.

اشتراک‌گذاری صفحه نمایش اگر بخواهید صفحه مربوط به یک وب سایت مثل یوتیوب یا مثلاً یک پی‌دی‌اف را به اشتراک بگذارید از منوی A Chrome Tab در منوی Present now استفاده کنید. این گزینه فقط در مرورگر کروم در دسترس است.

با انتخاب این گزینه برگه‌هایی در پنجره مرورگر کروم باز می‌شود. برگه‌ای را که می‌خواهید محتویات آن را با دیگران به نمایش بگذارید انتخاب کنید و گزینه Share را انتخاب کنید. اگر نمی‌خواهید صدای پخش شده از صفحه به اشتراک گذاشته شده را پخش کنید، گزینه Share Audio را از حالت انتخاب خارج کنید.

اشتراک‌گذاری صفحه نمایش چیزی که برای شما نمایش داده می‌شود محتویات صفحه وب باز شده در مرورگر است که بر عکس شده است.

در این حالت شما یک پنجره با نام Presentation مشاهده می‌کنید که در نوار ابزار قرار گرفته است. روی آن کلیک کنید تا بین صفحه نمایش به اشتراک‌گذاری شده و صفحه‌ای که در آن تصویر افراد حاضر در جلسه قابل مشاهده است، حرکت کنید.

اشتراک‌گذاری صفحه نمایش وقتی کارتان تمام شد، روی گزینه You are Presenting کلیک کنید و گزینه Stop Presenting را انتخاب کنید.

کار به اشتراک‌گذاری صفحه نمایش تمام می‌شود و شما می‌توانید به حالت قبلی برگردید.

ارسال نظر