ارسال و انتقال بوک مارک ها در مرورگر مایکروسافت Edge

رسانه کلیک - در این مطلب به شما یاد می‌دهیم چگونه بوک مارک ها در مرورگر مایکروسافت Edge را به مرورگرهای دیگر منتقل کنید و بوک مارک های خود در سایر مرورگرها را به مایکروسافت Edge انتقال دهید.

ارسال و انتقال بوک مارک ها در مرورگر مایکروسافت Edge

بر اساس آخرین آمار منتشر شده، مرورگر مایکروسافت Edge دومین مرورگر محبوب در میان کاربران اینترنت است. اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که به تازگی از مرورگرهای دیگری مثل گوگل کروم به این مرورگر مهاجرت کرده‌اید خبر خوشی برای شما داریم. شما می‌توانید بوک مارک های خود در مرورگرهای دیگر را به مرورگر مایکروسافت Edge منتقل کنید.

انتقال بوک مارک ها از مرورگر مایکروسافت Edge به مرورگر دیگر

برای انتقال بوک مارک های خود از مرورگر مایکروسافت Edge ابتدا مرورگر را باز کنید و سپس روی آیکون سه نقطه که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید. از منوی باز شده روی دکمه Manage Favorit کلیک کنید و سپس گزینه Favorits را انتخاب کنید. با این کار صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود. برای دسترسی به این صفحه می‌توانید در نوار آدرس عبارت edge://favorites را تایپ کنید.

بوک مارک ها در مرورگر مایکروسافت Edge وقتی نوار Favorites باز شد روی آیکون سه نقطه کلیک کنید و سپس گزینه Export Favorits را انتخاب کنید. با استفاده از این گزینه می‌توانید تمام Favorit های خود را در قالب فایل‌های HTML ذخیره کنید. کافی است فقط نام و آدرسی محلی را که می‌خواهید این فایل‌ها ذخیره شوند مشخص کنید.

ارسال و انتقال بوک‌مارک‌ها انتقال بوک مارک ها از یک مرورگر دیگر به مرورگر مایکروسافت Edge

برای انتقال بوک مارک ها از یک مرورگر دیگر به Edge ابتدا مرورگر Edge را باز کنید و روی آیکون سه نقطه کلیک کنید. گزینه Favorites را انتخاب کنید.

بوک مارک ها در مرورگر مایکروسافت Edge یک منو برای شما باز می‌شود که در آن می‌توانید همه بوک مارک ها و آیتم‌هایی را که از سایر مرورگرها می‌توانید به این مرورگر انتقال دهید نمایش داده می‌شود. اگر نمی‌خواهید آیتم‌هایی مثل کوکی‌ها، اطلاعات پرداخت و یا اطلاعات مربوط به موتور جستجو را به مرورگر Edge منتقل کنید می‌توانید هر کدام را که نمی‌خواهید غیرفعال کنید.

تصویر میانی 2 روی گزینه Import From کلیک کنید و گزینه Favorits or bookmarks HTML را انتخاب کنید. این روش برای انتقال بوک مارک ها به مرورگر Edge روش بسیار ساده و آسانی است. شما می‌توانید داده‌ها و اطلاعات خود را از همه مرورگرها مثل کروم، فایرفاکس و از این دست به مرورگر Edge انتقال دهید.

بوک مارک ها در مرورگر مایکروسافت Edge وقتی روی گزینه Import کلیک می‌کنید، یک پنجره برای شما نمایش داده می‌شود که شما می‌توانید وارد شدن اطلاعات انتخابی به مرورگر Edge را تائید کنید.

بوک مارک ها در مرورگر مایکروسافت Edge در صورتی که فایل HTML را روی هارد خود ذخیره کرده باشید، می‌توانید صفحه ذخیره شده را روی مرورگر باز کنید.

تصویر میانی 5 در پایان برای شما پیامی با محتوای All Done! We've brought your data overبرای شما ظاهر می‌شود.

بوک مارک ها در مرورگر مایکروسافت Edge وارد کردن بوک مارک ها از مرورگرهای کروم و فایرفاکس به مرورگر Edge

اگر اخیراً از مرورگرهایی به غیر از مایکروسافت Edge استفاده کرده باشید می‌توانید بوک مارک های ایجاد شده در آن‌ها را به مرورگر Edge انتقال دهید. روشی که در بالا توضیح داده شده برای زمانی است که شما روی یک سیستم از دو مرورگر روی یک دستگاه کامپیوتر استفاده کنید. اما اگر از دو مرورگر روی دو دستگاه کامپیوتر استفاده کنید در این صورت باید ابتدا در مرورگری به غیر از مایکروسافت Edge فایل HTML ایجاد کنید و سپس آن را به مرورگر Edge منتقل کنید. برای ایجاد فایل‌های HTML از روی بوک‌مارک‌ها در مرورگر کروم، ابتدا روی منوی Bookmarks کلیک کنید و سپس گزینه Bookmarks Manager را انتخاب کنید.

تصویر میانی 7 برای مشاهده این صفحه می‌توانید در نوار آدرس خود آدرس chrome://bookmarks را انتخاب کنید. روی آیکون سه نقطه در صفحه باز شده کلیک کنید و سپس گزینه Export Bookmarks را انتخاب کنید. همه بوک‌مارک‌ها به صورت فایل HTML ذخیره می‌شوند.

بوک مارک ها در مرورگر مایکروسافت Edge برای ایجاد فایل بوک مارک ها در غالب HTML باید روی آیکون مربوط به View history, saved bookmarks and more که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

تصویر میانی 11 روی منوی Show all Bookmarks کلیک کنید. شما می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Ctrl + Shift + B نیز برای مشاهده کتابخانه بوک‌مارک‌های خود در مرورگر فایرفاکس استفاده کنید. روی گزینه Import and Backup کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه Export Bookmarks to HTML را انتخاب کنید. با این کار می‌توانید بوک‌مارک خود را در قالب فایل HTML ذخیره کنید.

بوک مارک ها در مرورگر مایکروسافت Edge همسان‌سازی مرورگر Edge در همه دستگاه‌هایی که استفاده می‌کنید

یکی از راه‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید به داده‌های خود در مرورگر edge روی همه دستگاه‌ها دسترسی داشته باشید، همسان‌سازی داده است. برای این کار ابتدا روی منوی Setting کلیک کنید و سپس گزینه Profile را انتخاب کنید.

بوک مارک ها در مرورگر مایکروسافت Edge در این حالت یک منو برای شما نمایش داده می‌شود روی گزینه Sync کلیک کنید.

مرورگر مایکروسافت Edge برای اینکه مرورگرهای edge روی همه دستگاه‌ها با هم همسان‌سازی شوند باید قابلیت Sync در همه آن‌ها روشن باشد.

بوک مارک ها در مرورگر مایکروسافت Edge

ارسال نظر