افزایش سرعت ویندوز با تغییر سرعت انیمیشن منو ها

سیستم عامل ویندوز برای منتقل کردن حس بهتر به کاربر، از افکت های تصویری و انیمیشن های مختلفی استفاده می کند.

افزایش سرعت ویندوز با تغییر سرعت انیمیشن منو ها

کلیک - یک مثال خوب برای این موضوع انیمیشن هایی است که در هنگام محو شدن یا اسلاید منو ها در کسری از ثانیه به نمایش در می آید. شما با تغییر میزان تاخیر این انیمیشن ها می توانید به فضای کاربری رایانه خود سرعت بیش تری ببخشید.

ویندوز به شما اجازه می دهد تا تعدادی از این افکت های تصویری را غیر فعال کنید و با انجام این کار گویی سرعت پاسخگویی رایانه افزایش پیدا کرده است. تاخیری که ما بین کلیک کردن شما روی یک منو و به نمایش در آمدن آن وجود دارد، می تواند سرعت اجرای فرامین شما را اندکی کاهش دهد. اگر چه شما می توانید این ویژگی را به طور کامل از طریق تنظیمات افکت های تصویری غیر فعال کنید (که برای رایانه های قدیمی بسیار مناسب است)، ولی با اعمال تغییرات اندکی در رجیستری، علاوه بر حفظ افکت ها قادرید آن ها را به سلیقه و دلخواه خود تغییر دهید.

سرعت انیمیشن منو ها را با ویرایش دستی رجیستری تغییر دهید

برای تغییر سرعت انیمیشن منو های ویندوز های ویستا، ۷، ۸ و ۱۰ کافیست که فقط تغییراتی را در تنظیمات رجیستری ویندوز اعمال کنید.

توجه: ایجاد تغییرات اشتباه در رجیستری ویندوز می تواند نتایج نا مطلوبی را در پی داشته باشد ولی در صورتی که مراحل گفته شده را به دقت انجام دهید، مشکلی پیش نخواهد آمد.

ابتدا ویرایشگر رجیستری (Registry Editor) را با کلیک کردن روی استارت و تایپ عبارت regedit یافته و آن را باز کنید. سپس در صورت به نمایش در آمدن هر گونه هشدار جهت واگذاری دسترسی برای ایجاد تغییرات در رایانه، آن را تایید کنید.

۳۹۰x622xwma_start_menu.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.7ZcfcRmAEf

در Registry Editor، از نوار سمت چپی مقدار زیر را بیابید:

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop

۶۵۰x350xwma_reg1-650x350.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.HY97w1EQmd

سپس در صفحه سمت راستی، مقدار MenuShowDelay را یافته و برای باز کردن دو بار روی آن کلیک کنید.

۶۵۰x350xwma_reg2-650x350.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.aIx_SzOXDh

به صورت پیش فرض، زمان تاخیر باز شدن منو ها از زمان کلیک کردن روی آن تا نمایش آن روی ۴۰۰ میلی ثانیه تنظیم شده است. شما می توانید این مقدار را از ۰ تا ۴۰۰۰ تعیین کنید. مشخصا اگر شما مقدار را روی ۰ بگذارید، نمایش انیمیشن ها غیر فعال می شود. شما می توانید با امتحان مقادیر مختلف بهترین حالتی را که می پسندید به دست بیاورید ولی ما پیشنهاد می کنیم این عدد را روی ۱۵۰ تا ۲۰۰ قرار دهید که هم سرعت باز شدن منو ها را افزایش می دهد و هم احساس دارا بودن انیمیشن را به کاربر القا می کند. پس مقدار مورد نظر را در کادر Value data وارد کرده و سپس روی OK کلیک کنید.

index

برای مشاهده تغییرات، شما باید یک بار رایانه خود را مجددا راه اندازی (restart) کنید. همچنین اگر تمایل داشتید تا یک مقدار جدید برای آن تعیین کنید (و با آن را به عدد پیش فرض ۴۰۰ برگردانید) کافیست مراحل گفته شده را مجددا انجام دهید.

از فایل های آماده ما برای تغییر تنظیمات استفاده کنید

۶۵۰x253xwma_hacks-650x253.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.kO4FWj3C1R

اگر شما دوست ندارید تا وارد بخش رجیستری ویندوز شوید، ما برای شما دو فایل هک رجیستری ساخته ایم که می توانید از آن ها استفاده کنید. فایل Reduce Menu Animation to 200 سرعت انیمیشن منو را به ۲۰۰ میلی ثانیه تغییر می دهد و فایل Restore Menu Animation to 400 نیز آن را به ۴۰۰ میلی ثانیه بر می گرداند. هر دو فایل در فایل فشرده زیر موجود است که شما می توانید آن را دانلود کرده و پس از استخراج با دو بار کلیک کردن روی هر کدام، آن ها را اجرا کنید. پس از اجرای فایل ها باید سیستم خود را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شود.

دانلود فایل های هک

همچنین شما در صورت تمایل با ویرایش فایل Reduce Menu Animation to 200 می توانید مقادیر مختلفی از ۰ تا ۴۰۰۰ میلی ثانیه را به آن ها اختصاص دهید و آن ها را اجرا کنید. برای ویرایش این فایل روی آن کلیک راست کرده و از منو باز شده گزینه Edit را انتخاب کنید. پس از این کار صفحه فایل هک در برنامه Notepad باز می شود. عبارت MenuShowDelay را در صفحه باز شده پیدا کرده و عدد مقابل آن را تغییر دهید (مواظب باشید علامت های "نقل قول" را حذف نکنید).

۶۵۰x249xwma_hacks_edit-650x249.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.otxXqkPV2z

منبع: .howtogeek

ارسال نظر