تنظیمات لازم برای خاموش و روشن شدن خودکار مک

رسانه کلیک - اگر از اینکه مجبورید بعد از هر بار خاموش کردن مک مدتی برای روشن کردن آن صبر کنید خسته شده‌اید، می‌توانید از قابلیت برنامه ریزی زمان روشن شدن خودکار مک استفاده کنید. این قابلیت باعث می‌شود تا مک در زمان خاصی که برای آن تنظیم کرده‌اید روشن شود.

تنظیمات لازم برای خاموش و روشن شدن خودکار مک

برای تنظیم قابلیت روشن شدن خودکار مک ابتدا روی لوگو Apple که در گوشه چپ بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه System Preferences را انتخاب کنید.

روشن شدن خودکار مک اگر از سیستم‌عامل Mac 10.15 یا قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، گزینه Energy Saver را انتخاب کنید. در غیر این صورت روی گزینه Battery کلیک کنید.

خاموش شدن خودکار مک در سیستم‌عامل Mac 10.15 یا قدیمی‌تر روی گزینه Schedule که در پایین منوی Energy Saver قرار دارد کلیک کنید. در نسخه‌های جدیدتر سیستم‌عامل Mac روی گزینه Schedule که در منوی کناری قرار دارد کلیک کنید.

روشن شدن خودکار مک در سیستم‌عامل‌های قدیمی مک و سیستم‌عامل‌های جدید مک پنجره‌ها و گزینه‌های موجود در آن‌ها با هم متفاوت هستند اما عملکردشان یکسان است.

برای تنظیم زمان روشن شدن، روی چک باکس کنار گزینه Start Up or Work کلیک کنید و زمانی را که می‌خواهید مک به صورت خودکار روشن شود، انتخاب کنید. از منوی باز شده می‌توانید گزینه‌هایی مثل Weekends، Weekdays، Every Day و یا یک روز خاص را انتخاب کنید.

در زیر همین قسمت، می‌توانید زمان خاموش شدن خودکار مک را تنظیم کنید. همچنین در این قسمت می‌توانید برای ریست شدن خودکار نیز زمان‌هایی را تنظیم کنید. برای تنظیم این قابلیت یعنی قابلیت خاموش شدن خودکار چک باکس‌ کنار گزینه Sleep را انتخاب کنید.

وقتی این کار را انجام دادید روی گزینه Ok در نسخه‌های قدیمی Mac و روی گزینه Apply در نسخه‌های جدیدتر کلیک کنید تا تنظیمات شما ذخیره و اعمال شود.

ارسال نظر