معرفی ویژگی‌ها و تنظیمات کنسول Xbox Series X که کمتر شناخته شده‌اند

رسانه کلیک – تعدادی از دارندگان کنسول ایکس‌باکس سری ایکس از ویژگی‌ها و تنظیمات کنسول Xbox Series X اطلاعی ندارند. از همین رو، در این مطلب می‌خواهیم این ویژگی‌های مهم را معرفی کنیم.

معرفی ویژگی‌ها و تنظیمات کنسول Xbox Series X که کمتر شناخته شده‌اند

کمپانی مایکروسافت در ۲۰ سال گذشته تلاش کرده با کنسول ایکس‌باکس تجربه متفاوتی از بازی را برای گیمرها فراهم کند. مدت زمانی است که چهارمین کنسول ایکس‌باکس عرضه شده تا رقابت با کنسول PS5 سونی داغ‌تر از همیشه شود. کنسول ایکس باکس سری ایکس گیمرها را به نسل نهم می‌برد تا ماجراجویی‌های جدیدی را تجربه کنند.

این کنسول قدرتمند و جذاب امکانات مهم و کاربردی دارد. به عنوان مثال، سرویس اشتراکی گیم‌پس یکی از مهم‌ترین ویژگی ایکس باکس سری ایکس محسوب می‌شود. این کنسول یکسری ویژگی ناشناخته نیز دارد که کمتر گیمری از آن اطلاع دارد.

در این مطلب می‌خواهیم ویژگی‌ها و تنظیمات کنسول Xbox Series X را معرفی کنیم. گفتنی است، این تنظیمات برای کنسول کوچک‌تر و بدون دیسک ایکس باکس یعنی Xbox Series S هم وجود دارد.

تنظیمات کنسول Xbox Series X شخصی‌سازی صفحه هوم کنسول

صفحه اصلی یا هوم ایکس‌باکس سری ایکس قابل شخصی‌سازی است. به این صورت که می‌توانید بازی‌ها و اپلیکیشن‌های کنسول را ترتیب‌بندی کنید. برای انجام این کار، باکنترلر روی بازی یا اپلیکیشن مورد نظر خود بروید. سپس دکمه Options را بفشارید تا منوی شخصی‌سازی باز شود.

در این منو، شما می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود را به صفحه هوم بیاورید. آنها را بر اساس اولویت‌های خود مرتب کنید. همچنین، شما می‌توانید دوستان خود را به صفحه اصلی اضافه کنید تا راحت‌تر با آنها ارتباط برقرار کنید.

شخصی‌سازی در کنسول Xbox Series X شخصی‌سازی تب Guide

در صفحه هوم، زمانی که دکمه Xbox در کنترلر را بزنید تب Guide برای شما باز می‌شود. این تب دارای گزینه‌های پروفایل، اچیومنت‌ها‌، پارتی، مخاطبین و تصاویر و ویدیوی ثبت شده است. شما می‌توانید این تب را شخصی‌سازی کنید و بر اساس سلیقه خود آن را بچینید.

برای این کار، به پروفایل خود بروید و منوی System را انتخاب کنید. سپس روی گزینهCustomize Guide Tabs کلیک کنید تا وارد بخش شخصی‌سازی این تب بروید. با استفاده از D-Pad کنترلر، تب‌ها را جابجا کنید و در نهایت تغییرات انجام شده را ذخیره کنید. همچنین، شما می‌توانید ترتیب‌بندی تب Guide را به حالت پیش‌فرض دربیاورید.

فروشگاه ایکس باکس امکان پری‌لود کردن بازی‌ها

در نسل هشتم کنسول‌های بازی‌ها یک امکان ویژه اضافه شد که بسیار کاربردی بود. امکان Pre-Load به بازیکنان اجازه می‌داد که پیش از انتشار بازی،‌ دیتای کامل بازی را روی کنسول خود دانلود و نصب کنند. این امکان باعث می‌شود گیمرها در روز اول انتشار بازی، شروع به تجربه آن کنند.

حال، این امکان در تنظیمات کنسول Xbox Series X یک مرحله جلوتر رفته است. شما می‌توانید بدون اینکه بازی مورد نظر خود را خریداری کنید، دیتای آن را در کنسول خود نصب کنید. بازی تا زمانی که خریداری شود در کنسول نصب است و به محض خرید آن، برای بازیکن قابل اجرا خواهد بود.

نصب بازی در Xbox Series X انتخاب نصب بخشی از بازی

برخی از بازی‌های مدرن، دارای چند بخش داستانی، چندنفره و چالشی هستند. هرکدام از این بخش‌ها دیتای مخصوص به خود را دارند. شما می‌توانید در کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس/اس بخشی از بازی را نصب و آن را تجربه کنید.

به عنوان مثال، شما قصد دارید بازی Halo Master Chief Collection را دانلود کنید. اما نمی‌خواهید بخش آنلاین این بازی در کنسول نصب شود. بنابراین، شما فقط بخش داستانی را انتخاب و اقدام به دانلود آن می‌کنید. این امکان باعث خواهد شد هارد کنسول حجم بیشتری برای نصب بازی‌های دیگر داشته باشد. همچنین، در وقت شما نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

قابلیت Quick Resume امکان Quick Resume برای بازی‌ها

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های کنسول Xbox Series X/S، امکان Quick Resume است. بازیکنان با این امکان می‌توانند بین بازی‌ها جابجا شوند و ادامه بازی خود را انجام دهند. به عبارتی، زمانی که در حال بازی فورزا هورایزن ۴ هستید، می‌توانید دکمه هوم را بزنید تا به صفحه اصلی کنسول بروید. سپس بازیSunset Overdrive را اجرا کنید. اگر به بازی فورتزا برگردید، می‌توانید از جایی که بازی را رها کرده‌اید، آن را ادامه دهید.

جالب است بدانید، اگر کنسول را به صورت کامل هم خاموش کنید؛ با روشن کردن ایکس‌باکس می‌توانید به ادامه بازی خود بپردازید. جابجایی بین بازی‌ها و ادامه دادن بازی از جایی که رهایش کردید، می‌تواند کمک بسزایی در وقت شما کند.

سرویس Game Pass سرویس اشتراکی Game Pass

مایکروسافت در نسل هشتم یک سرویس بسیار کاربردی را برای گیمرها معرفی کرد. سرویس اشتراکیGame Pass که با خرید اشتراک آن، مجموعه بزرگی از بازی‌های ویدیویی در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد. این سرویس علاوه بر بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس و بازی‌های نسل هشتمی، بازی‌های کنسول Xbox 360 و Xbox اورجینال را در اختیار گیمرها می‌گذارد. این ویژگی به لطف سیستم پشتیبانی از بازی‌های نسل پیشین ایکس‌باکس یعنی Backward Compability امکان‌پذیر شده است.

بیش از ۱۰۰ بازی درجه یک در این سرویس حضور دارند که بازیکنان می‌توانند آنها را تجربه کنند. همچنین، به خاطر قابلیت auto-HDR ایکس‌باکس سری ایکس، بازی‌های نسل پیشین به صورت خودکار ریمستر می‌شوند. این قابلیت باعث می‌شود کیفیت گرافیکی بازی‌ها افزایش پیدا کند.

نظر شما درباره ویژگی‌های ایکس باکس سری ایکس چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر