تنظیم مجوز دسترسی به موقعیت مکانی برای اپلیکیشن‌های iOS

رسانه کلیک - اکنون زمان آن فرا رسیده که نگاهی به مجوز‌ دسترسی به موقعیت مکانی اپلیکیشن‌های گوشی آیفون خود بیندازید. شما می‌توانید زین پس تنها برای یک بار اجازه دسترسی به موقعیت را برای اپلیکیشن‌های گوشی خود فعال کنید.

تنظیم مجوز دسترسی به موقعیت مکانی برای اپلیکیشن‌های iOS

مجوز جدید برای حفظ حریم شخصی

پیش از iOS13 برای گوشی‌های آیفون و iPadOS جدید برای آيپدها، شما تنها سه گزینه برای مجوز دسترسی به موقعیت مکانی اپلیکیشن‌های خود داشتید:‌ ''هیچوقت''، ''تنها زمان استفاده از برنامه'' و ''همیشه''.

مجوز '' تنها زمان استفاده'' گزینه خوبی برای استفاده از حد وسط به حساب‌ می‌آید. با این گزینه شما هم اطمینان دارید که وقتی از برنامه مورد نظر خود استفاده می کنید، نقشه‌ها به راحتی قابل استفاده هستند و هم برخلاف گزینه '' همیشه '' شما اطمینان دارید برنامه به‌صورت بک‌گراند به موقعیت مکانی شما دسترسی ندارد.

اما این گزینه همچنان یک اشکال دارد. وقتی یک‌بار مجوز دسترسی به موقعیت مکانی را می‌دهید، در استفاده‌های بعدی از اپلیکیشن دیگر از شما مجوزی برای دسترسی به داده‌های مکانی درخواست نمی کند اگر شما بخواهید تنها برای یک بار به یک برنامه اجازه دهید تا به موقعیت شما دسترسی داشته باشد باید چه اقداماتی انجام دهید؟

اکنون می‌توانید برنامه را مجبور به پرسش دوباره برای مجوز کنید

اکنون اما گزینه دیگری نیز در دسترس است، دادن مجوز به برنامه تنها برای یک‌ بار. این گزینه جدید برنامه‌‌ها را موظف می‌کند که برای هربار استفاده از موقعیت مکانی شما، از شما مجوز بگیرند.

این تغییر جزئی از تغیرات iOS14 و iPadOS است که به شما اجازه محافظت از حریم شخصی در رابطه با موقعیت مکانی‌تان را می‌دهد.

چه موقع این گزینه جدید به کار می‌آید؟

بسیاری از اپلیکیشن‌ها از شما مجوز استفاده از موقعیت مکانی را می خواهند اما لزوماً در هر بار استفاده به آن نیاز ندارند. برای مثال نرم‌افزار یک فروشگاه که برای تایید آدرس ممکن است نیاز به استفاده از Map داشته باشد. در گذشته شما با استفاده از گزینه '' مجوز حین استفاده'' می توانستید این اطلاعات را در اختیار نرم‌افزار بگذارید اما در عین حال نرم‌افزار مجاز به استفاده از موقعیت مکانی شما حتی در مواقعی که نیازی به استفاده از آن نبود داشت.

چگونه اپلیکیشن‌های نصب شده را مجبور به استفاده از این مجوز‌های جدید کنیم؟

اگر شما قبلا به یک اپلیکیشن‌ مجوز دسترسی داده‌اید، دیگر درخواست مجوز را مشاهده نمی‌کنید. برای فعال کردن این شرایط جدید می‌توانید از تنظیمات گوشی خود استفاده کنید. برای اینکار مسیر Settings > Privacy > Location Services را در تنظیمات گوشی خود طی کنید.

مجوز دسترسی به موقعیت مکانی در صفحه تصویر بالا باید اپلیکیشن موردنظر خود که قصد دارید دسترسی آن را تغییر دهید انتخاب کنید.

مجوز دسترسی به موقعیت مکانی ذکر این نکته ضروری است که اگر شما مجوز یک اپ را تنها برای یک‌ بار تایید کردید و سپس بار دوم این مجوز را رد (deny)‌ کردید مجوز دسترسی اپ بر روی هیچوقت تنظیم می‌شود و در صورت لزوم شما باید این مجوز را مشابه آنچه بالا گفته شد در تنظیمات تغییر دهید.

ارسال نظر