راهنمای کامل حل مشکلات iOS 15

نسخه جدید iOS به تازگی عرضه شده و دارای ویژگی‌های کاربرپسند بسیاری است. با مطالعه راهنمای کامل حل مشکلات iOS 15 می‌توانید به تجربه بهتری از کار با سیستم‌عامل جدید دست پیدا کنید.

راهنمای کامل حل مشکلات iOS 15

حل مشکلات iOS 15

نسخه 15 سیستم‌عامل iOS از راه رسیده و علیرغم برخورداری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های جالب و فراوان، تا اینجا یک ایراد بسیار بزرگ دارد. محل قرار گرفتن نوار جستجوی جدید سافاری توی ذوق می‌زند!

در iOS 15، نوار جستجوی اپلیکیشن سافاری از بالا به پایین منتقل شده است. ظاهرا هدف این بوده که استفاده از نوار جستجو ساده‌تر شود.

اپل نوار جستجو را بهبود داده است، به طوری که بر خلاف نسخه بتای iOS 15 دیگر شاهد جابجایی آن از بالا به پایین و بالعکس نخواهیم بود. با این حال، اگر از مکان جدید این نوار راضی نیستید، به راحتی می‌توانید آن را به قسمت بالا منتقل کنید.

پس از به‌روزرسانی iOS 15، اپلیکیشن سافاری را روی گوشی خود به اجرا درآورید. در گوشه چپ نوار جستجو (که حالا در قسمت پایین قرار گرفته) آیکون aA را مشاهده می‌کنید. روی این آیکون ضربه زده و گزینه Show Top Address Bar را انتخاب کنید. به همین سادگی، نوار جستجو به قسمت بالا منتقل می‌شود.

اگر می‌خواهید نوار جستجو به قسمت پایین صفحه برگردد، دوباره روی آیکون aA ضربه زده و نوار جستجو را به پایین بفرستید.

اصلاح محل نوار جستجو در سافاری

به غیر از آیکون aA می‌توانید از تنظیمات (Settings) نیز برای تغییر محل نوار جستجو استفاده کنید. اپلیکیشن Settings را باز کرده، و به سمت Safary اسکرول کنید. روی Safary ضربه زده و گزینه Single Tab را انتخاب کنید.

با این کار می‌توانید برخی ویژگی‌های دیگر سافاری را نیز تغییر دهید، مثل فعال یا غیرفعال کردن Landscape Tab Bar. در صورت فعال بودن این گزینه، هر زمان که بخواهید سافاری را در حالت افقی تماشا کنید، نوار جستجو ناپدید می‌شود.

گزینه دیگری به نام Allow Website Tinting وجود دارد که رنگ نوار جستجو را مطابق با وب‌سایت در حال بازدید تغییر می‌دهد.

انتقال نوار جستجو به پایین صفحه نخستین بار در نسخه آزمایشی iOS 15 مشاهده شد. در این نسخه، نوار جستجو همانند توپ پینگ‌پونگ به بالا و پایین حرکت می‌کند. کاربران از این موضوع شکایت کرده و ظاهرا اپل نیز در نسخه رسمی iOS جدید به خوبی از پس این مشکل برآمده است.

امیدواریم اپل به شنیدن صدای کاربران وفادار خود ادامه داده و گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتری را در آینده در اختیار آن‌ها قرار دهد.

به نظر شما iOS 15 چه مشکلات دیگری دارد؟ آیا موفق شده‌اید آن را روی دستگاه iOS خود وصل کنید ؟

ارسال نظر