دسترسی به پوشه Windows Apps در ویندوز 10

رسانه کلیک - در سیستم‌عامل ویندوز 10 پوشه‌ای با نام پوشه Windows Apps وجود دارد که کلیه اپلیکیشن‌های نصب شده روی سیستم‌عامل ویندوز در آن نمایش داده می‌شود.

دسترسی به پوشه Windows Apps در ویندوز 10

از نسخه 8 سیستم‌عامل ویندوز به بعد، تعداد اپلیکیشن‌هایی که به صورت پیش‌فرض و خودکار روی ویندوز نصب شده‌اند، افزایش یافته‌ است. بسیاری از این اپلیکیشن‌ها که در میان آن‌ها اپلیکیشن‌های ارسال نامه و بازی نیز وجود دارد، هیچ وقت استفاده نمی‌شوند و حتی کاربر نمی‌داند که چنین اپلیکیشن‌هایی نیز روی سیستم او نصب شده‌اند. در این مطلب قصد داریم تا محلی که این فولدر روی سیستم شما قرار دارد و نحوه دسترسی به آن را توضیح دهیم.

روش سریع برای دسترسی به پوشه Windows Apps

برای دسترسی به این پوشه چند روش وجود دارد. یکی از این روش‌ها استفاده از اپلیکیشن Take Ownership است. یکی دیگر از روش‌ها دسترسی به پوشه به صورت دستی است.

برای دسترسی به پوشه Windows Apps فقط با یک کلیک، از این آدرس اپلیکیشن Take Ownership را دانلود کنید. فایل zip را از حالت فشرده خارج کنید و سپس روی گزینه InstallTakeOwnership.reg کلیک کنید.

دسترسی به پوشه Windows Apps در ویندوز 10 سپس از پوشه Program Files که در درایوی که ویندوز را روی آن نصب کرده‌ای وجود دارد وارد پوشه windows Apps بشوید. ممکن است این پوشه در حالت عادی برای شما مخفی باشد. اگر این پوشه برای شما نمایش داده نمی‌شود در پنجره Program Files روی منوی View کلیک کنید و سپس گزینه Hidden items را فعال کنید.

با این کار پوشه Windows apps برای شما نمایش داده می‌شود. روی آن کلیک راست کنید و سپس روی گزینه Take Ownership کلیک کنید.

دسترسی به پوشه Windows Apps در ویندوز 10 با این کار یک پنجره Powershel برای شما باز می‌شود و فرمان‌های آن به صورت خودکار انجام می‌شود. سپس شما می‌توانید به راحتی به پوشه Windows Apps دسترسی پیدا کنید.

دسترسی به پوشه Windows Apps به صورت دستی

اگر نمی‌خواهید از اپلیکیشن Take Ownership استفاده کنید، می‌توانید به صورت دستی بدون استفاده از هیچ نرم‌افزاری به پوشه Windows Apps دسترسی داشته باشید.

دسترسی به پوشه Windows Apps در ویندوز 10 پوشه Windows Apps در حالت عادی از دید عمومی مخفی است. برای دیدن این پوشه باید وارد پوشه Program Files شده و روی برگه View کلیک کنید و سپس گزینه Hidden Items را فعال کنید.

دسترسی به پوشه Windows Apps در ویندوز 10 با استفاده از این کار همه پوشه‌های مخفی از جمله پوشه Windows Apps برای شما نمایش داده می‌شود.

دسترسی به پوشه Windows Apps در ویندوز 10 اگرچه شما می‌توانید این پوشه را در میان سایر پوشه‌ها مشاهده کنید اما امکان باز کردن آن برای شما وجود ندارد. اگر روی آن دو بار کلیک کنید و بخواهید آن را باز کنید، حتی اگر حساب کاربری شما به عنوان مدیر سیستم هم باشد، پوشه باز نمی‌شود و با پیغامی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید روبرو می‌شوید.

دسترسی به پوشه Windows Apps در ویندوز 10 برای دسترسی به پوشه Windows Apps روی آن کلیک راست کنید و سپس گزینه Properties را از منوی باز شده انتخاب کنید.

دسترسی به پوشه Windows Apps در ویندوز 10 بعد از انتخاب گزینه Properties پنجره مربوط به آن باز می‌شود. روی برگه Security کلیک کنید و سپس گزینه Advanced را انتخاب کنید.

دسترسی به پوشه Windows Apps در ویندوز 10 وقتی پنجره مربوط به آن باز شد، روی گزینه Change کلیک کنید. یک فرم UAC یا کنترل دسترسی کاربر برای شما نمایش داده می‌شود. روی دکمه Yes کلیک کنید.

دسترسی به پوشه Windows Apps در ویندوز 10 پنجره مربوط به اجازه‌های دسترسی برای شما باز می‌شود. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، پوشه Windows Apps یک پوشه سیستمی است و امکان دسترسی به آن را ندارید. برای ایجاد امکان دسترسی به پوشه، روی گزینه Change در کنار گزینه TrustedInstalle کلیک کنید.

دسترسی به پوشه Windows Apps در ویندوز 10 با این کار پنجره Select User or Group برای شما نمایش داده می‌شود. عبارتی که در کادر From This Location نوشته شده را کپی کنید و در قسمت Enter the object name بچسبانید. روی دکمه Check Names کلیک کنید. سپس روی دکمه OK کلیک کنید.

دسترسی به پوشه Windows Apps در ویندوز 10 تغییرات مورد نظر برای دسترسی به این پوشه اعمال می‌شود. قبل از کلیک روی دکمه apply حتماً گزینه Replace ower on sub containers and objects را فعال کنید. اگر این گزینه فعال نباشد به هیچ عنوان نمی‌توانید به پوشه‌ها و فولدرهای موجود در پوشه Windows Apps دسترسی داشته باشید.

وقتی همه مراحل را به ترتیب انجام دادید روی گزینه OK کلیک کنید تا تغییرات برای شما اعمال شود.

دسترسی به پوشه Windows Apps در ویندوز 10 به محض اینکه تغییرات اعمال شد، اجازه‌های دسترسی به پوشه تغییر می‌کند. ممکن است روند اعمال تغییرات در اجازه‌های دسترسی کمی زمان‌بر باشد. صبر کنید تا روند اعمال این تغییرات کامل شود.

دسترسی به پوشه Windows Apps در ویندوز 10 وقتی تغییرات اعمال شد، شما می‌توانید به محتوای پوشه دسترسی داشته باشید.

ارسال نظر