ذخیره صفحه وب با فرمت PDF در مرورگر فایرفاکس

رسانه کلیک - در برخی از موارد کاربران نیاز دارند تا یک نسخه از صفحه وبی را که در مرورگر فایرفاکس باز کرده‌اند در سیستم خود ذخیره کند. خوشبختانه یک روش کاربردی برای ذخیره صفحه وب با فرمت PDF از طریق مرورگر فایرفاکس وجود دارد.

ذخیره صفحه وب با فرمت PDF در مرورگر فایرفاکس

ذخیره صفحه وب با فرمت PDF در ویندوز 10

برای ذخیره صفحه وب با استفاده از مرورگر فایرفاکس و با فرمت PDF در ویندوز 10 ابتدا در مرورگر فایرفاکس صفحه‌ای را که می‌خواهید ذخیره کنید باز کنید. روی آیکون همبرگری که با سه خط افقی نشان داده شده است و در گوشه سمت راست بالایی پنجره قرار دارد کلیک کنید. در منوی باز شده گزینه Print را انتخاب کنید.

ذخیره صفحه وب با فرمت PDF در پنجره مربوط به پیش نمایش Print روی گزینه Print که در گوشه سمت راست بالای پنجره نمایش داده می‌شود کلیک کنید. کادر محاوره‌ای Print باز می‌شود. در قسمت Select Printer گزینه Microsoft Print To PDF را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Print کلیک کنید.

ذخیره صفحه وب با فرمت PDF یک پنجره جدید با عنوان Save Print Output As برای شما باز می‌شود. محل ذخیره فایل را انتخاب کنید، نام مناسبی برای فایل خود انتخاب کنید و در نهایت روی گزینه Save کلیک کنید.

ذخیره صفحه وب با فرمت PDF فایل مورد نظر شما که در واقع همان صفحه وب است با فرمت PDF در محلی که انتخاب کرده‌اید ذخیره می‌شود. از این پس می‌توانید به محتوای صفحه وب مورد نظر خود از طریق فایل با فرمت PDF دسترسی داشته باشید.

نکته مهم در مورد این روش این است که، این روش برای ذخیره اسنادی که در سایر اپلیکیشن‌های ویندوز 10 با فرمت PDF باز می‌کنیم کاربرد دارد.

ذخیره صفحات وب با فرمت PDF در مک

اگر شما از مرورگر فایرفاکس روی سیستم‌عامل مک استفاده می‌کنید می‌توانید صفحه وب خود را با فرمت PDF ذخیره کنید. برای این کار ابتدا صفحه مورد نظر خود را با مرورگر فایرفاکس باز کنید، روی منوی همبرگری در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و گزینه Print را از منوی باز شده انتخاب کنید.

ذخیره صفحه وب با فرمت PDF از کادر محاوره‌ای Print از منوی کوچکی که در گوشه سمت راست پایینی کادر باز شده است و عنوان آن PDF است گزینه Save As PDF را انتخاب کنید.

در کادر محاوره‌ای باز شده نام مناسبی برای فایل خود انتخاب کنید و محل ذخیره فایل را انتخاب کنید. در نهایت روی گزینه Save کلیک کنید.

ذخیره صفحه وب با فرمت PDF با این کار صفحه وب مورد نظر شما با فرمت PDF ذخیره می‌شود. در مک هم می‌توانید با همین روش اسنادی را که در اپلیکیشن‌های مختلف باز کرده‌اید با فرمت PDF ذخیره کنید.

ارسال نظر