غیرفعال کردن حالت Caps Lock در صفحه کلید آیپد

رسانه کلیک - فعال بودن حالت Caps Lock در صفحه کلید آیپد در بسیاری از موارد اذیت کننده است. در این مطلب نحوه غیرفعال کردن آن را آموزش می‌دهیم.

غیرفعال کردن حالت Caps Lock در صفحه کلید آیپد

فعال بودن حالت Caps Lock در صفحه کلید آیپد در بسیاری از موارد اذیت کننده است. این قابلیت اگرچه در برخی از موارد کاربردی است اما تعداد کمی از افراد همیشه از آن در تایپ کردن استفاده می‌کنند. خوشبختانه امکان غیرفعال کردن این قابلیت در صفحه کلید آیپد وجود دارد. در ادامه این مطلب به نحوه غیرفعال کردن این قابلیت خواهیم پرداخت.

غیرفعال کردن قابلیت Caps Lock در صفحه کلید آیپد روی صفحه‌نمایش

در صفحه کلید آیپد که روی صفحه‌نمایش آن ظاهر می‌شود برای فعال کردن حالت Caps Lock باید دو بار روی کلید Shift که به شکل یک فلش سر بالا و در سمت چپ صفحه کلید قرار دارد کلید کنید. اگر علامت روی این کلید یک فلش همراه با یک خط افقی زیر آن باشد یعنی حالت Caps Lock در آن فعال است و در غیر این صورت یعنی این حالت در صفحه کلید غیرفعال شده است.

صفحه کلید برای غیرفعال کردن این حالت ابتدا وارد بخش Setting یا تنظیمات آیپد شده و سپس در بخش General روی گزینه Keyboard کلیک کنید.

قابلیت Caps Lock در بخش تنظیمات صفحه کلید یا Keyboard Setting در قسمت All Keyboards اسلایدر مربوط به گزینه Enable Caps Lock را غیرفعال یا خاموش کنید.

قابلیت Caps Lock برای برگشتن به منوی قبلی روی گزینه General کلیک کنید و سپس از صفحه تنظیمات خارج شوید. برخی از مواقع برای اینکه تغییرات اعمال شوند چند لحظه باید صبر کنید. بعد از ثبت تغییرات قابلیت Caps Lock برای شما غیرفعال شده است و در این حالت برای استفاده از این قابلت باید دو بار روی کلید Shift در صفحه کیبورد نمایش داده شده روی صفحه‌نمایش دستگاه خود کلیک کنید.

غیرفعال کردن حالت Caps Lock در صفحه کلیدهای جانبی آیپد

اگر بخواهید حالت Capse Lock را در صفحه کلیدهای جانبی آیپد غیرفعال کنید باید به روش زیر عمل کنید.

ابتدا وارد صفحه کلید خود را به آیپد وصل کنید. در قسمت General روی گزینه Keyboard کلیک کنید. در بخش تنظیمات کیبورد روی گزینه Hardware Keyboard کلیک کنید.

صفحه کلید در بخش Hardware Keyboard روی گزینه Modifier Keys کلیک کنید.

قابلیت Caps Lock در این قسمت روی گزینه Caps Lock کلیک کنید و در نهایت گزینه No Action را از لیست باز شده انتخاب کنید.

قابلیت Caps Lock بعد از انتخاب این گزینه از قسمت تنظیمت خارج شوید. در این حالت قابلیت Caps Lock در صفحه کلید جانبی آیپد غیرفعال شده است.

ارسال نظر