غیرفعال کردن قفل صفحه در سیستم‌عامل لینوکس اوبونتو

رسانه کلیک - در این مطلب قصد داریم تا نحوه غیرفعال کردن قفل صفحه در سیستم‌عامل لینوکس را آموزش دهیم. لطفاً تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

غیرفعال کردن قفل صفحه در سیستم‌عامل لینوکس اوبونتو

اگر شما از کامپیوتر شخصی خود استفاده می‌کنید و هیچ فرد دیگری دسترسی به کامپیوتر شما ندارد، نیازی به استفاده از رمز عبور و قفل صفحه ندارید. این قاعده در خصوص سیستم‌عامل لینوکس نیز صادق است.

برداشتن قفل صفحه در سیستم‌عامل لینوکس هنگام ورود به سیستم

در سیستم‌عامل لینوکس اوبونتو، شما در دو موقعیت ممکن است با قفل صفحه نمایش مواجه شوید. اولین حالت زمانی است که شما سیستم را روشن می‌کنید و در هنگام بالا آمدن سیستم‌عامل از شما خواسته می‌شود تا حساب کاربری خود را انتخاب کرده و رمز عبور خود را وارد کنید. حالت دوم زمانی است که شما برای یک مدت زمان مشخص مثلاً 5 دقیقه از سیستم خود استفاده نکرده‌اید، قبل از ورود و استفاده مجدد از سیستم باید حساب کاربری خود را وارد کنید و سپس رمز عبور خود را وارد کنید.

غیرفعال کردن قفل سیستم‌عامل لینوکس اوبونتو برای غیرفعال کردن قفل صفحه در هر کدام از مواردی که در بالا توضیح داده شد باید به روش زیر عمل کنید.

ورود یا لاگین خودکار

ابتدا وارد دسکتاپ خود در سیستم‌عامل لینوکس شده و سپس عبارت User را در منوی اپلیکیشن‌های خود جستجو کنید. گزینه Setting را انتخاب کنید و از منوی باز شده گزینه Users را انتخاب کنید تا صفحه مربوط به آن باز شود.

غیرفعال کردن قفل سیستم‌عامل لینوکس اوبونتو با کلیک روی گزینه Users صفحه مدیریت کاربران برای شما باز می‌شود. در این حالت شما امکان اعمال هیچ نوع تغییراتی را در این صفحه ندارید. چون به دلیل امنیتی این قابلیت برای شما غیرفعال شده است.

غیرفعال کردن قفل سیستم‌عامل لینوکس اوبونتو در پنجره باز شده روی دکمه Unlock که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید. در کادر باز شده رمز عبور خود را وارد کنی تا به تنظیماتی که مجاز به اعمال تغییرات روی آن‌ها هستید، دسترسی پیدا کنید.

غیرفعال کردن قفل سیستم‌عامل لینوکس اوبونتو در پنجره باز شده گزینه Automatic Login را فعال کنید. در این حالت وقتی سیستم را خاموش و روشن می‌کنید، برای ورود نیاز به وارد کردن رمز عبور ندارید و به صورت خودکار وارد دسکتاپ می‌شوید.

غیرفعال کردن قفل خودکار صفحه نمایش

برای غیرفعال کردن قفل صفحه نمایش باید ابتدا وارد پنجره تنظیمات از مسیری که در بالا گفته شد، بشوید و سپس در نوار جستجو عبارت Lock را جستجو کنید.

غیرفعال کردن قفل سیستم‌عامل لینوکس اوبونتو صفحه Screen Lock را از فهرستی که در سمت چپ صفحه قرار دارد انتخاب کنید. در صفحه باز شده گزینه Automatic Screen Lock را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن قفل سیستم‌عامل لینوکس اوبونتو با غیرفعال کردن این گزینه، اگر حتی سیستم برای مدت زمان زیادی روشن باشد و از آن استفاده نکنید، قفل صفحه به صورت خودکار فعال نخواهد شد. البته صفحه نمایش شما در حالت غیرفعال و خاموش قرار می‌گیرد اما برای ورود مجدد به سیستم نیازی به وارد کردن رمز عبور ندارید.

به جای استفاده از این روش برای غیرفعال کردن قفل صفحه نمایش شما می‌توانید روی منوی کنار گزینه Blank Screen Delay کلیک کنید و سپس گزینه Never را انتخاب کنید. در این حالت قفل صفحه نمایش هرگز فعال نمی‌شود.

البته استفاده از این روش برای غیرفعال کردن قفل صفحه نمایش توصیه نمی‌شود و بهتر است از همان روش اول برای غیرفعال کردن قفل صفحه نمایش خود در سیستم‌عامل لینوکس اوبونتو استفاده کنید.

ارسال نظر