آموزش فارسی کردن منوی گوشی

کاربران ایرانی برای استفاده بهتر از گوشی خود، نیاز دارند زبان آن را تغییر دهند. با فارسی کردن منوی گوشی، زبان تمام اپلیکیشن‌ها و تنظیمات تغییر می‌کند. این کار برای سهولت کار با گوشی بسیار مفید و کاربردی است.

آموزش فارسی کردن منوی گوشی

آموزش فارسی کردن منوی گوشی

بسیاری از کاربران ایرانی برای استفاده روزمره از گوشی خود، نیاز دارند با زبان فارسی کارهایشان را انجام دهند. این حق طبیعی کاربران است و کار آنها به سادگی انجام می‌شود. شرکت‌های تولیدکننده موبایل توجه ویژه‌ای به این نیاز کاربران کرده‌اند.

این شرکت‌ها تلاش کرده‌اند تمام زبان‌های جهان را در تنظیمات گوشی خود لحاظ کنند. سیستم‌عامل اندروید از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. بنابراین، کاربران به سادگی می‌توانند اقدام به فارسی کردن منوی گوشی خود کنند.

متاسفانه سیستم‌عامل iOS از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند و این زبان در گوشی‌های آیفون وجود ندارد. یکی از دلایل این موضوع، تحریم‌های بین‌المللی هستند که شرکت اپل کشور ایران و زبان فارسی را از اکوسیستم خود حذف کرده است.

فارسی کردن منوی گوشی فارسی سازی گوشی

نحوه فارسی سازی اندروید

تعدادی اپلیکیشن برای فارسی کردن منوی گوشی در دسترس قرار دارد. با اجرای این اپلیکیشن‌ها، منوی موبایل فارسی می‌شود. اما این برنامه‌ها ایراداتی مثل باگ و اشکالات فنی دارند که اجازه اجرای روان اپلیکیشن‌ها را نمی‌دهد.

این نوع برنامه‌ها سرعت گوشی را پایین می‌آورد و تمامی اپلیکیشن‌ها را فارسی نمی‌کند. همچنین، برخی از برنامه‌های فارسی ساز اندروید نیاز به روت کردن گوشی دارد که اصلا این روش به کاربران توصیه نمی‌شود.

برای فارسی کردن منوی گوشی کار بسیار ساده‌ای باید انجام دهید. به بخش تنظیمات یا Settings بروید. سپس گزینه General Management را انتخاب کنید. در این بخش، تنظیمات Language and Input را باز کنید. این بخش درباره تنظیمات زبان گوشی است.

فارسی کردن منوی گوشی نحوه فارسی کردن منوی گوشی

اولین گزینه که Language نام دارد را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Add Language کلیک کنید. در این قسمت، همه زبان‌های موجود در گوشی قابل مشاهده است. حالا صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و زبان «فارسی (ایران)» را پیدا کنید.

گفتنی است، در برخی از گوشی‌ها زبان «Persian» یا «Farsi» در تنظیمات قرار گرفته است. پس هرکدام از این نام‌ها را که پیدا کردید، روی آن کلیک کنید. سپس گزینه Set as Default را انتخاب کنید. حالا منو و تنظیمات گوشی شما به زبان شیرین فارسی تغییر کرده است.

ارسال نظر