فعال سازی 2FA کروم چگونه به کاربران اندرویدی کمک می‌کند؟

شرکت گوگل با انتشار جدیدترین نسخه مرورگر کروم قابلیت کاربردی تایید دو مرحله‌ای را به اپلیکیشن اضافه کرد. در این مطلب نحوه فعال سازی 2FA کروم را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. 

فعال سازی 2FA کروم چگونه به کاربران اندرویدی کمک می‌کند؟

استفاده از رمز عبور قوی روی حساب‌های کاربری یکی از راه‌های مهم به جهت حفظ امنیت در فضای مجازی است. برای اینکار شما باید برای هر حساب خود یک رمز جداگانه انتخاب کنید. اما نگهداری از این رمزها نیازمند یک برنامه مدیریت رمز است که استفاده از آن دردسرهای خود را دارد.

با توجه به انتشار جدیدترین نسخه بتا مرورگر کمپانی گوگل در سیستم‌عامل اندروید، حال کاربران می‌توانند با فعال سازی 2FA کروم یک لایه امنیتی جدید به برنامه‌ها و سرویس‌هایی که از قابلیت تایید دو مرحله‌ای پشتیبانی می‌کنند اضافه کنند.

درحال حاضر برای بکارگیری فناوری تایید دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication) راه‌های بسیاری همچون استفاده از کلید امنیتی فیزیکی، ارسال پیامک به شماره تلفن کاربر یا نمایش یک اعلان به جهت پذیرش ورودی جدید وجود دارد. حال شما می‌توانید از جدیدترین راه‌حل گوگل برای اینکار استفاده کنید.

نحوه فعال سازی 2FA کروم

با اضافه شدن ویژگی تایید دو مرحله‌ای به کروم این مرورگر حالا می‌تواند به عنوان یک کلید امنیتی مجازی مورد استفاده کاربران قرار گیرد.

برای استفاده از این قابلیت تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی گوشی اندرویدی خود نسخه بتا ۹۳ کروم را نصب کرده و از طریق کامپیوتر وارد حساب گوگل خود شوید. هنگام ورود، اعلانی مبنی بر اجازه ورود یک دستگاه جدید به حساب کاربری برای گوشی شما ارسال می‌شود.

حال شما می‌توانید با استفاده از ۲ گزینه بله و خیر زیر اعلان ارسالی اقدام به استفاده‌ از کروم به عنوان یک کلید امنیتی مجازی کنید.

ممکن است با خود سوال کنید که اعلام دریافتی چطور برای شما به نمایش گذاشته شده است. با لمس گزینه برنامه‌های اخیر نام کروم به عنوان اپلیکیشن نمایش دهنده آن اعلان قابل مشاهده خواهد بود.

البته هنوز مشخص نیست قابلیت جدید امنیتی گوگل چه زمانی برای تمام دستگاه‌های اندرویدی قابل استفاده خواهد بود. اما با توجه به انجام آزمایشات نهایی روی این ویژگی توسط غول فناوری، به نظر می‌رسد بزودی امکان استفاده از کلید امنیتی کروم برای تمامی کاربران اندرویدی فراهم شود.

به یاد داشته باشید این قابلیت فقط برای گوشی‌های اندرویدی قابل استفاده بوده و هنوز هیچ صحبتی درباره حضور آن در آیفون و سیستم‌عامل آی‌او‌اس به میان نیامده است.

ارسال نظر