آموزش حل مشکل نیامدن کد تایید گوگل

برای برخی از کاربران پیش آمده که برای ایجاد حساب گوگل خود، کد تأیید ارسال نمی‌شود. البته این مشکل برای کاربرانی که قصد ورود به اکانت گوگل دارند، نیز گزارش شده است. اما برای مشکل نیامدن کد تایید گوگل چه کاری باید انجام دهیم؟

آموزش حل مشکل نیامدن کد تایید گوگل

حل مشکل نیامدن کد تایید گوگل

گوگل برای حفظ امنیت حساب‌های کاربری خود، تأیید دو مرحله‌ای را به اکانت خود اضافه کرده است. برای اینکه کاربران وارد سیستم شوند یا ایجاد حساب کنند، باید کد تأیید ارسالی گوگل را در فیلد مخصوص آن وارد کنند.

اما گاهی پیش آمده است که کد تأیید گوگل برای کاربر ارسال نمی‌شود. دلایل مختلفی مثل سرعت پایین اینترنت وجود دارد که پروسه ارسال کد را دچار اختلال می‌کند. برای حل مشکل نیامدن کد تایید گوگل راهکارهایی وجود دارد که می‌توان آن را برطرف کرد.

دور زدن تحریم حساب گوگل تغییر IP به ارسال کد تأیید گوگل کمک می‌کند

روش تغییر IP برای ارسال کد تایید گوگل

گاهی به دلیل محدودیت‌های گوگل برای کشور ایران، کد تایید برای کاربران ارسال نمی‌شود. برای اینکه بتوان کد تأیید را دریافت کنید، نیاز است نرم‌افزار تغییر IP را روشن کنید. سپس برای ارسال دوباره کد اقدام کنید.

سرویس گوگل با تشخیص IP جدید، شما را یک کاربر خارج از ایران تشخیص می‌دهد و کد تأیید را برای ایجاد حساب یا ورود به اکانت گوگل ارسال می‌کند.

توصیه می‌شود از نرم‌افزارهای تغییر IP معتبر استفاده کنید. بیشتر نرم‌افزارهای رایگان کیفیت لازم را ندارند و ممکن است کد تأیید گوگل برای شما ارسال نشود.

ارسال کد تایید گوگل آنتن ضعیف کد تایید را به گوشی ارسال نمی‌کند

احتمال اختلال مخابراتی

ممکن است عدم ارسال کد، مشکل آنتن‌دهی یا ضعیف بودن آنتن گوشی در موقعیت شما باشد. برای اینکه بتوانید مشکل عدم دریافت کد تأیید گوگل را برطرف کنید،‌ گوشی خود را خاموش کنید. سپس گوشی را روشن کنید و در مکانی که شرایط آنتن‌دهی بهتری وجود دارد مستقر شوید.

حالا اقدام به درخواست کد تأیید گوگل کنید. به احتمال زیاد مشکل شما حل خواهد شد و کد برای گوشی شما ارسال خواهد شد. همچنین، هنگام درخواست کد، از اینترنت موبایل خود استفاده کنید.

بخش Security گوگل استفاده از بخش امنیت گوگل

استفاده از بخش امنیت گوگل

اگر روش‌های بیان شده مشکل شما را حل نکرد، می‌توانید از بخش امنیت گوگل کمک بگیرید. برای انجام این کار، به بخش تنظیمات گوشی خود بروید. سپس گزینه Google را انتخاب کنید. در این بخش، روی قسمت Manage your Google Account کلیک کنید.

در پایین اسم خود، تب‌ها را به سمت چپ بکشید و گزینه Security را انتخاب کنید. کمی به پایین اسکرول کنید و قسمت Security Code را باز کنید. در این قسمت یک کد ۱۰ رقمی نمایش داده می‌شود. این کد را در قسمت ورود به اکانت وارد کنید. این کد برای تأیید حساب گوگل است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

لازم به ذکر است، برای اینکه مشکل تایید گوگل را نداشته باشید، در یک دستگاه دیگر حساب گوگل خود را به عنوان روز مبادا ذخیره کنید. این کار برای مواقع ضروری به شما کمک می‌کند که هنگام ورود به حساب خود مشکلی نداشته باشید.

ارسال نظر