نحوه استفاده از نوع داده stocks در اکسل مایکروسافت

رسانه کلیک - با استفاده از نوع داده stocks در نرم افزار اکسل مایکروسافت می توان اطلاعات بروز شده و جدید درباره سهام بازاری را به صفحات گسترده اضافه کرد.

نحوه استفاده از نوع داده stocks در اکسل مایکروسافت

اگر در صفحه گسترده خود به داده های بازار سهام نیازمند هستید، می توانید در وقت خود صرفه جویی کرده و با استفاده از نوع داده های داخلی Stocks در اکسل مایکروسافت، از اطلاعات بروزشده و جدید بهره مند شود. در این مطلب با شیوه مقداردهی صفحه گسترده به وسیله جزییاتی نظیر نمادهای تیکر، ارزش بازار و غیره آشنا می شویم.

افزودن داده های سهام به صفحه گسترده

برای استفاده از نوع داده stocks در اکسل مایکروسافت، تنها به اتصال اینترنتی و مقدار کمی داده احتیاج دارید.

در ابتدا، صفحه گسترده را باز کرده و تکه ای از اطلاعات دلخواه را وارد کنید، مثل نام شرکت یا نماد سهام مورد نظر. در حین انتخاب بودن سلول، تب Data را باز کرده و روی گزینه Stocks در بخش Data Types روی نوار بالا، کلیک کنید.

پس از چند ثانی (بسته به سرعت اینترنت)، نوار جانبی Data Selector در سمت راست ظاهر می شود. این اتفاق در صورتی رخ می دهد که آیتم مورد نظر یافت نشود و یا بیش از یک سهم با این نام در بازار وجود داشته باشد.

پس از یافتن گزینه مد نظر در این نوار جانبی، روی گزینه Select مربوطه کلیک کنید.

نوع داده stocks

اگر روی سلولی به غیر از سلول حاوی داده اولیه کلیک کرده اید، تنها کافیست تا مجددا آن سلول مورد نظر را انتخاب کرده و سپس روی آیکون کوچک Insert Data کلیک کنید. این آیکون کوچک در کنار سلول ظاهر می شود. با کلیک روی این آیکون، یک لیست اسکرول کردنی به شما نشان داده می شود که شامل تمام جزییات مورد نیاز در خصوص بازار سهام است.

اطلاعات مورد نظر جهت افزودن را انتخاب کنید تا در سلول سمت راست ظاهر شود. به همین ترتیب می توانید جزییات بیشتری را اضافه کنید. با انتخاب هر یک از جزییات، سلول های بعدی در سمت راست، به طور خودکار مقداردهی می شوند.

برای شناسایی بهتر و تشخیص داده ها، می توانید برای هر ستون، نامی را در نظر بگیرید. همچنین با کلیک روی سلول حاوی یک آیتم، می توانید از موجودیت آن در نوار Formula باخبر شوید.

نوع داده stocks

مشاهده Data Type Card

لیست اسکرول شدنی حاوی جزییات برای یک سهم، مفید واقع می شود. با این حال می توانید همین داده ها را در قالب یککارت مشاهده کنید. تنها کافیست تا روی سلول حاوی نام کمپانی یا سهمی که قبلا تایپ کرده اید، کلیک کرده و سپس گزینه Show Data Type Card از منوی ظاهر شده را انتخاب کنید.

بدین ترتیب، جزییات مشابه را در یک صفحه خواناتر مشاهده می کنید. با درگ کردن گوشه سمت راست پایین، اندازه این صفحه بزرگ یا کوچک تر می شود. برای انتقال اطلاعات از این کارت به صفحه گسترده خود، تنها کافیست تا نشانگر موس را در حوالی آن تکه از داده ها قرار دهید تا آیکون Extract to Grid ظاهر شده و سپس روی آن کلیک کنید.

نوع داده stocks

تازه سازی داده های سهام

همانند نوع داده های جغرافیایی در اکسل مایکروسافت، نوع داده stocks (سهام) نیز به بازیابی اطلاعات از مراجع آنلاین می پردازد. به بیان بهتر، شما می توانید بدون باز کردن مرورگر وب، داده های سهام را بروزرسانی کنید.

برای این کار، روی سلول حاوی نام کمپانی یا نماد سهم کلیک سمت راست کرده، و پس از رفت روی گزینه Data Type، گزینه Refresh را از منوی ظاهر شده انتخاب کنید.

عدم نمایش ویژگی Stocks نرم افزار اکسل

سیستم شما به منظور نمایش نوع داده stock باید از الزامات و نیازمندی های زیر برخوردار باشد:

استفاده از اکسل برای مایکروسافت 365: امکان دارد که مایکروسافت بعدها ویژگی Stocks را به نسخه های بیشتری اضافه کند، اما فعلا این ویژگی روی ورژن 365 قابل دسترس است.

بروزرسانی آخرین نسخه آفیس: از آنجا که این ویژگی به تدریج عرضه می شود، باید به طور پیوسته آفیس را بروزرسانی کنید تا بالاخره بتوانید از نوع داده stocks در اکسل استفاده کنید.

تنظیم انگلیسی به عنوان زبان ویرایشی در مجموعه آفیس: انواع داده های اکسل تنها در صورتی قابل دسترس هستند که زبان ویرایشی روی انگلیسی تنظیم شده باشد.

ارسال نظر