نحوه فعال سازی قابلیت Take A Break در یوتیوب نسخه اندروید و iOS

رسانه کلیک –  قابلیت Take A Break یکی از ویژگی های کارآمد اپلیکیشن یوتیوب بوده که به حفظ سلامت دیجیتال و کنترل تماشای کلیپ ها کمک شایانی می کند. در ادامه نحوه فعال سازی این ویژگی در اندروید و iOS را به شما آموزش خواهیم داد. 

نحوه فعال سازی قابلیت Take A Break در یوتیوب نسخه اندروید و iOS

اعتیاد به تماشای یوتیوب به یک مسئله مهم در بین مردم جهان، به ویژه قشر جوان تبدیل شده است. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که نمی توانید به راحتی از تماشای کلیپ های یوتیوب دست کشیده و برای مدتی هر چند کوتاه به کار دیگری مشغول شوید، این مطلب را از دست ندهید؛ چراکه در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه می توان اجرای متوالی ویدیوها در یوتیوب را متوقف کرد.

سلامت دیجیتال و اهمیت آن

اگر به خاطر داشته باشید کمپانی گوگل در کنفرانس او/آی توسعه دهندگان که در سال 2018 برگزار شد، از مفهومی به نام سلامت دیجیتال یا Digital Wellbeing سخن به میان آورد که اساسا بر اهمیت ایجاد تعادل بین زندگی واقعی و دیجیتال تاکید می کند. تحقیقات اخیر نشان می دهند که استفاده بیش از حد از دستگاه های هوشمند، احتمال ابتلا به بیماری های روانی از جمله افسردگی را بالا می برد.

به همین خاطر گوگل به فکر راهکارهایی برای حل این مشکل افتاد تا بلکه میزان استفاده بیش از حد کاربر از اسمارت فون را به حداقل برساند. اکنون گزینه هایی همچون Dashboard در دستگاه های اندرویدی وجود دارد که یک نمای کلی از فعالیت دیجیتالی کاربر را در اختیار می گذارند.

قابلیت Take A Break یوتیوب نیز در راستای حفظ سلامت دیجیتال به وجود آمده و در نسخه های جدیدتر اپلیکیشن یعنی ورژن 13.18.xx به بعد قابل مشاهده است.

فعال سازی قابلیت Take A Break در اندروید

اجرای خودکار و پی در پی ویدیوها در یوتیوب باعث شده تا کاربران مدت زمان زیادی را صرف این برنامه کنند. قابلیت Take A Break با نمایش چندین یادآوری، بین اجرای ویدیوها وقفه انداخته و شما را از گذر زمان مطلع می کند. در این بخش نحوه فعال سازی این قابلیت در اندروید را به شما آموزش می دهیم.

1. اپلیکیشن یوتیوب را روی گوشی اجرا کنید.

2. روی آیکون اکانت واقع در بالا و گوشه سمت راست صفحه ضربه بزنید.

3. به قسمت Setting یا همان تنظیمات بروید.

4. گزینه General را لمس کنید.

5. سوییچ روبروی گزینه Remind me to take a break را فعال کنید تا به رنگ آبی درآید.

6. بازه زمانی مورد نظر خود را برای دریافت یادآوری ها وارد کنید.

7. گزینه OK را بزنید تا کار تمام شود.

حال می توانید به قسمت کلیپ ها بروید. پس از گذشت بازه زمانی مورد نظر، یک میمون کوچک روی صفحه ظاهر می شود و دقایقی را که صرف تماشای ویدیوها کرده اید را به شما یادآوری می کند.

برای توقف یادآوری ها می توانید خیلی راحت گزینه Dismiss را زده و یا به قسمت تنظیمات بازگردید و بازه زمانی طولانی تری را به تماشای ویدیو اختصاص دهید.

فعال سازی قابلیت Take A Break در iOS

1. اپلیکیشن یوتیوب را روی آیفون اجرا کنید.

2. روی آیکون اکانت واقع در بالا و گوشه سمت راست صفحه ضربه بزنید.

3. وارد بخش تنظیمات شوید.

4. سوییچ روبروی گزینه Remind me to take a break را فعال کنید تا به رنگ آبی درآید.

5. بازه زمانی مورد نظر خود را برای دریافت یادآوری ها وارد کنید.

6. گزینه OK را بزنید.

فعال سازی Remind me when it's bedtime در گوشی هوشمند

علاوه بر قابلیت Take A Break ویژگی دیگری برای اپلیکیشن یوتیوب در نظر گرفته شده که Remind me when it's bedtime نام دارد و همانطور که از اسم آن پیداست، ساعت خواب را به شما یادآوری می کند. اواسط همین سال یعنی 2020 بود که گوگل برای اولین بار این ویژگی را به برنامه های خود اضافه کرد.

برای فعال سازی ویژگی مذکور روی اندروید و iOS کافی است مراحل قبل را تکرار کنید؛ یعنی پس از اجرای برنامه و ضربه روی آیکون اکانت، مجددا به قسمت General بروید اما این بار به جای انتخاب Take A Break، روی عبارت زیرین آن یعنیRemind me when it's bedtime ضربه بزنید. بدین ترتیب سوییچ مربوطه به رنگ آبی درآمده و گزینه فعال می شود.

سپس پیغامی برای شما به نمایش در می آید که بهتر است تیک آن را بگذارید. با زدن OK کار تمام می شود.

هنگامی که زمان خواب شما فرا برسد، پیامی روی صفحه ظاهر می شود که می توانید مانند زنگ هشدار ساعت آن را برای دقایقی به تاخیر انداخته یا کلا آن را از کار بیاندازید.

روش دیگری برای دسترسی به هر دو ویژگی وجود دارد و آن رفتن به بخش تنظیمات و زدن گزینه Time watched است. همانطور که در شکل زیر می بینید با کشیدن صفحه به سمت بالا این دو قابلیت نمایان می شوند.

توجه داشته باشید که علاوه بر موارد فوق، می توانید تنظیمات Digital Wellbeing را نیز در دستگاه هوشمند خود فعال کنید.

ارسال نظر