نصب مرورگر Chromium در سیستم عامل ویندوز 10

رسانه کلیک - مرورگر Chromium یکی از اصلی‌ترین مواردی است که توسط مرورگرهای امروزی مثل گوگل کروم، اُپرا و جدیدترین نسخه مرورگر مایکروسافت اِج (Microsoft Edge) مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب نحوه نصب این ابزار روی ویندوز 10 رو به شما آموزش می دهیم.

نصب مرورگر Chromium در سیستم عامل ویندوز 10

خوشبختانه امکان نصب و استفاده از مرورگر Chromium در سیستم‌عامل ویندوز 10 وجود دارد. هرچند نصب این اپلیکیشن روی سیستم‌عامل ویندوز کمی پیچیده است اما نحوه کار با آن بسیار ساده است و شما می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. در این مطلب قصد داریم تا نحوه نصب مرورگر Chromium روی سیستم‌عامل ویندوز 10 را آموزش دهیم.

برای دسترسی به آخرین نسخه از اپلیکیشن Chromium به این آدرس مراجعه کنید. وقتی وارد این وب‌سایت می‌شود برای شما پیامی مبنی بر اینکه این نسخه raw یا نسخه خام مرورگر Chromium است نمایش داده می‌شود.

نصب اپلیکیشن Chromium پایین این صفحه لینک‌های دانلود نسخه‌های مختلف مرورگر Chromium وجود دارد. نسخه مناسب را دانلود کنید. به محض تمام شدن فرآیند دانلود، فایل Zip دانلود شده را در پوشه‌ای که می‌خواهید این مرورگر نصب شود از حالت فشرده خارج کنید.

نصب اپلیکیشن Chromium وارد دایرکتوری که فایل را از حالت فشرده خارج کرده‌اید شده و سپس روی فایل اجرایی chrom دو بار کلیک کنید. در این حالت ممکن است پیامی مبنی بر اینکه Microsoft Defender مانع نصب اپلیکیشن روی سیستم‌عامل ویندوز می‌شود، نمایش داده شود. اگر این پیام برای شما نمایش داده شده روی گزینه More info کلیک کنید و سپس گزینه Run Anyway را انتخاب کنید.

سیستم‌عامل ویندوز 10 اگر بخواهید، می‌توانید اپلیکیشن Chromium را روی نوار وظیفه خود سنجاق یا Pin کنید. همچنین می‌توانید یک آیکون میانبر روی دسکتاپ خود ایجاد کنید. برای این کار روی فایل اجرایی chrome کلیک راست کنید و سپس گزینه Pin to Taskbar یا Creat Shortcut را انتخاب کنید.

سیستم‌عامل ویندوز 10 به این ترتیب شما جدیدترین نسخه مرورگر Chromium را روی سیستم‌عامل ویندوز خود نصب کرده‌اید. این مرورگر به صورت خودکار به روز رسانی نمی‌شود و شما باید با سر زدن به وب‌سایت آن، این مرورگر را به روز رسانی کنید.

ارسال نظر