نمایش کنترل‌های موسیقی در قسمت Quick Setting دستگاه‌های اندرویدی

رسانه کلیک - در این مطلب روش استفاده از کنترل‌های موسیقی در قسمت Quick Setting دستگاه‌های اندرویدی در اندروید 11 را آموزش می‌دهیم.

نمایش کنترل‌های موسیقی در قسمت Quick Setting دستگاه‌های اندرویدی

در نسخه 11 سیستم‌عامل اندروید قابلیت‌های جدید مثل انتقال و نمایش کنترل‌های موسیقی به قسمت Quick Setting ارائه شده است. در حال حاضر این قابلیت روی برخی از گوشی‌های اندرویدی فعال است.

برای دسترسی به قابلیت انتقال کنترل های موسیقی به قسمت Quick Setting در سیستم عامل اندروید نیازی نیست تا فعال شدن امکان دسترسی به نسخه 11 سیستم‌عامل اندروید برای همه کاربران گوشی‌های اندروید صبر کنید. شما می‌توانید با انجام چند مرحله ساده از این قابلیت روش گوشی خود استفاده کنید.

کنترل‌های موسیقی که قرار است در نسخه 11 سیستم‌عامل اندروید به کاربران ارائه شوند چه هستند؟

قبل از اینکه بتوانید قابلیت انتقال کنترل‌های موسیقی در قسمت Quick Setting را فعال کنید باید بدانید که منظور از این کنترل‌های موسیقی دقیقاً چیست؟ در نسخه 11 سیستم‌عامل اندروید نحوه نمایش دکمه‌های کنترلی موسیقی و پخش آن تغییرات زیادی خواهد کردند. قرار است کنترل‌های موسیقی در قسمت نوتیفیکیشن‌ها نمایش داده شود. به همین دلیل شما می‌توانید این کنترل‌ها را به بخش Quick Setting منتقل کنید.

علاوه رب این کنترل‌های جدید موسیقی در نسخه 11 سیستم‌عامل اندروید به شما امکان انتقال صدای موسیقی از اسپیکرهای گوشی به اسپیکرهای بلوتوثی را با استفاده از چند کلیک ساده می‌شود. همه این قابلیت‌های را در نسخه 5 به بعد سیستم‌عامل اندروید فعال کنید.

فعال کردن قابلیت‌های کنترل موسیقی نسخه 11 سیستم‌عامل اندروید در گوشی‌های اندرویدی با نسخه پایین‌تر سیستم‌عامل اندروید

برای دسترسی به کنترل‌های موسیقی نسخه 11 سیستم‌عامل اندروید باید برنامه Power Shade را از این آدرس دانلود کنید. بعد از دانلود و نصب اپلیکیشن اجازه‌های دسترسی لازم را برای آن صادر کنید. مثلاً اجازه دسترسی به قسمت Accessibility and Notifications. همچنین در صورتی که از دو سیم‌کارت روی گوشی خود استفاده نمی‌کنید، گزینه Dual Sim را غیرفعال کنید.

نمایش کنترل‌های موسیقی در قسمت Quick Setting دستگاههای اندرویدی به محض انجام این کارها، باید به این موضوع توجه کنید که ظاهر بخش quick Setting شما تغییر خواهد کرد.

نمایش کنترل‌های موسیقی در قسمت Quick Setting دستگاههای اندرویدی حالا به اپلیکیشن Power Shade رفته و وارد منوی اصلی آن بشوید. روی برگهExtras در انتهای صفحه کلیک کنید و صفحه را به سمت بالا بکشید تا و گزینه یکپارچه سازی پخش‌کننده‌های موسیقی و این اپلیکیشن را در صورتی که فعال نیست، فعال کنید.

استفاده از کنترل‌های موسیقی جدید

برای استفاده از کنترل‌های جدید موسیقی که توسط اپلیکیشن Power Shade روی دستگاه اندروید شما فعال شده است باید ابتدا اپلیکیشن پخش موسیقی خود مثل Spotify را باز کنید. وقتی این اپلیکیشن را باز می‌کنید، نوتیفیکیشن‌های موسیقی به هیچ عنوان در بخش نوتیفیکیشن برای شما نمایش داده نمی‌شوند و به جای آن این کنترل‌ها در پنل Quick Setting نمایش داده می‌شود. با استفاده از این کنترل های موسیقی شما می‌توانید موسیقی را پخش کنید، متوقف کنید و یا به عقب یا جلو ببرید.

نمایش کنترل‌های موسیقی در قسمت Quick Setting دستگاههای اندرویدی این کنترل‌های جدید به کاربر امکان انتقال موسیقی از اسپیکرهای گوشی به اسپیکرهای بلوتوثی را هم می‌دهد. برای انجام این کار کافی است وقتی کنترل‌های موسیقی روی پنل Quick Setting نمایش داده شد، به سمت پایین بکشید تا بتوانید از این قابلیت استفاده کنید.

علاوه بر این یک دکمه اضافه هم در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد که عنوان آن Phone Speaker است. روی این گزینه کلیک کنید. به این ترتیب شما می‌توانید پخش موسیقی را روی دستگاه‌های دیگر نیز منتقل کنید. توجه داشته باشید که برای این کار باید اسپیکرهای بلوتوثی خود را به گوشی خود متصل کنید.

برای افرادی که از چند پخش کننده موسیقی استفاده می‌کنند، می‌توانید از کنترل‌های چپ و راست برای جابجایی میان این دستگاه‌ها استفاده کنید.

اگر بخواهید این قابلیت را روی گوشی خود غیرفعال کنید باید در منوی اصلی اپلیکیشن Power Shade گزینه Not Running را غیرفعال کنید.


ارسال نظر