هر آنچه باید درباره قابلیت Guides در اینستاگرام بدانید

رسانه کلیک – قابلیت Guides چندی پیش برای همه کاربران اینستاگرام قابل دسترس شد. در این مطلب کلیه نکات مربوط به این ویژگی را به شما خواهیم گفت.

هر آنچه باید درباره قابلیت Guides در اینستاگرام بدانید

همانطور که می دانید سازندگن اینستاگران با اضافه کردن قابلیت Guides در پلتفرم خود، امکان به اشتراک گذاری محتوای طبقه بندی شده و قابل پیمایش را نیز برای کاربران فراهم آورده اند. بدین ترتیب افراد قادر خواهند بود تا توصیه ها و نکات مفید را ساده تر به اشتراک بگذارند. در ادامه هر آنچه باید درباره ویژگی جدید اینستاگرام بدانید را به شما توضیح خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

معرفی قابلیت Guides

قابلیت Guides در واقع یک روش تازه برای نوشتن محتوا در اینستاگرام است. افراد با استفاده از این ویژگی می توانند پست های خود را طبقه بندی کرده و توصیه ها و راهنمایی خود را به صورت مرحله به مرحله با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند.

ویژگی گایدز ابتدا برای اطلاع رسانی نکات مربوط به COVID-19 معرفی شد تا بلکه عده ای خاص از حامیان بهداشت و سلامت بتوانند بایدها و نبایدهای مربوط به همه گیری را به سمع و بصر دیگر کاربران برسانند. اما این ویژگی اکنون برای تمام افراد قابل دسترس است.

نحوه استفاده از قابلیت Guides

برای انتشار یک پست به صورت Guide، ابتدا باید روی آیکون + واقع در بالا و سمت راست صفحه پروفایل ضربه بزنید. سپس گزینه Guide را انتخاب کنید.

حال سه گزینه برای شما به نمایش در می آید که کاربرد هر کدام به صورت زیر است:

  • Places: معرفی مکان های دیدنی در شهر و غیره.
  • Products: معرفی محصولات دلخواه و مورد علاقه.
  • Posts: معرفی و توصیه پست هایی که تا کنون به اشتراک گذاشته یا ذخیره کرده اید.

هر یک از فرمت های فوق بسته به نیاز کاربران و راحتی آن ها طراحی شده اند. به عنوان مثال، گزینه Posts معمولا برای طبقه بندی پست ها به کار می رود و فرد می تواند عنوان مورد نظر و یادداشته های خود را نیز به آن ها اضافه کند.

در حقیقت فرمت Posts بسیار انعطاف پذیر است، به طوری که از آن می توان برای به اشتراک گذاری الهامات و ایده ها، داستان سرایی، و ارائه پیشنهاد و راهبرد استفاده کرد.

فرمت Products تنها برای توصیه محصولات قابل دسترس در فروشگاه اینستاگرام به کار می آید. این فرمت، یک ابزار عالی برای برندها و تجارت هایی است که به دنبال افزودن محتوای اضافی یا محتوای تکمیلی به محصولات قابل فروش خود در اینستاگرام هستند. فرمت Products فرصت جدیدی برای مشارکت اینفلوئنسرها به شمار می آید، چون هر کاربری (از جمله اینفلوئنسرها و سرپرستان برندها) می تواند از این ابزار برای توصیه و معرفی محصولات مختلف استفاده کند.

یکی دیگر از فرمت های موجود در قابلیت Guides ، فرمت Places است. با استفاده از این فرمت می توان مکان های دیدنی و تفریحی، یا مکان های خاص و بکر را با دیگران به اشتراک گذاشت، مثل راهنمای شهری، راهنمای رستوران ها یا کافه ها.

نحوه دسترسی به ویژگی Guides در اینستاگرام

برای دسترسی به یک Guide، به صفحه پروفایل سازنده (مورد نظر) رفته و روی آیکون جدید Guides از تب فید ضربه بزنید:

در این قسمت می توانید تمام Guides های به اشتراک گذاشته شده توسط یک سازنده را مشاهده کنید، درست مثل تب IGTV:

توجه داشته باشید که به راحتی می توان Guides را در استوری های اینستاگرام یا با سایر کاربران به اشتراک گذاشت. برای این کار کافی است تا روی آیکون هواپیمای کاغذی در گوشه بالا سمت چپ صفحه ضربه بزنید.

ویژگی جدید Guides در حال حاضر از طریق صفحه جستجوی اینستاگرام، و همینطور به طور مستقیم از طریق پروفایل یک کاربر قابل دسترس است. ویژگی گایدز، یک روش کاملا جدید برای ایجاد و استفاده از محتویات مختلف در اینستاگرام به حساب می آید و البته فرصت های بسیاری را برای داستان گویی و تبلیغات الکترونیکی را روی این اپلیکیشن فراهم می آورد.

ارسال نظر