نحوه پیگیری قیمت ها در کروم چگونه است؟

پیگیری قیمت ها در کروم روی دستگاه‌های اندرویدی امکان‌پذیر شده است. در این مطلب شما را با نحوه راه‌اندازی و استفاده از این قابلیت جدید آشنا می‌کنیم.

نحوه پیگیری قیمت ها در کروم چگونه است؟

پیگیری قیمت ها در کروم

ابزارهای مختلفی برای پیگیری قیمت ها به صورت آنلاین وجود دارد. مرورگر گوگل کروم روی دستگاه‌های اندرویدی نیز اخیرا به قابلیتی مجهز شده که می‌تواند قیمت آنلاین محصولات را به شما نشان دهد.

ویژگی Price-Tracking یا همان پیگیری قیمت ها از نسخه کروم 90 برای اندروید معرفی شده است. البته این قابلیت فعلا پشت پرچم بوده و جنبه آزمایشی دارد و به همین خاطر ممکن است روی عملکرد مرورگر تأثیر منفی بگذارد. بنابراین فعال‌سازی این پرچم در حال حاضر روی سیستم اصلی توصیه نمی‌شود.

در ادامه، شما را با نحوه ردیابی قیمت ها در گوگل کروم آشنا می‌کنیم.

نحوه راه اندازی و استفاده از قابلیت Price Tracking

در ابتدا، اپلیکیشن Chrome را روی دستگاه اندرویدی خود باز کنید. پرچم‌های کروم تقریبا در تمام پلتفرم‌ها قابل‌دسترس هستند. اما پرچم Price-Tracking تنها منحصر به پلتفرم اندروید است.

پس از باز کردن کروم، عبارت chrome://flags را در نوار آدرس تایپ کرده و روی دکمه اینتر ضربه بزنید.

حال عبارت Tab Grid Layout را در نوار جستجو (قسمت بالا) بنویسید. ویژگی پیگیری قیمت در حقیقت بخشی از آزمایش‌های گوگل با UI تب‌های باز محسوب می‌شود.

پیگیری قیمت ها در کروم

منوی آبشاری واقع در زیر پرچم Tab Grid Layout را انتخاب کنید.

سپس گزینه Enabled Price Notifications را از بین موارد دیگر انتخاب کنید.

پیگیری قیمت ها در کروم

پس از فعال‌سازی هر پرچمی باید مرورگر خود را بسته و مجددا باز کنید تا تغییرات روی آن اعمال شود. پس در صورت آمادگی، روی دکمه Relaunch ضربه بزنید.

قابلیت جدید کروم دارای دو بخش است. شما می‌توان افت قیمت ها را در تب‌های بازشده مشاهده کرده و اطلاع‌رسانی‌ها را دریافت کنید. پس برای شروع روی آیکون tabs در نوار بالایی کروم ضربه بزنید.

پیگیری قیمت ها در کروم

بدین ترتیب، یک کادر با محتوای Get alerts for price drops? برای شما ظاهر می‌شود (یعنی آیا می‌خواهید از کاهش قیمت آگاه شوید؟). روی گزینه Get Notified ضربه بزنید.

برای مشاهده افت قیمت در تب‌ها، روی آیکون منوی سه نقطه در صفحه New tab ضربه زده و گزینه Track Price را انتخاب کنید.

پیگیری قیمت ها در کروم

توجه داشته باشید که دکمه لغزشی با عنوان Track price on tabs حتما روشن و فعال باشد. البته در همین‌جا می‌توانید هم پیگیری قیمت ها و هم اطلاع‌رسانی را غیرفعال کنید.

از این مرحله به بعد کروم مسئولیت را بر عهده می‌گیرد. تنها کافی است منتظر بمانید تا قیمت کالایی کاهش پیدا کند و کروم به شما خبر دهد.

بدون شک همگی تمایل داریم تا به نوعی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم و کروم در این زمینه به ما کمک می‌کند. آیا تاکنون به پیگیری قیمت ها در کروم پرداخته‌اید؟ تجارب خود را با ما در میان بگذارید.

پیگیری آنلاین قیمت ها | پیگیری قیمت ها در کروم چگونه است؟ | ردیابی قیمت در کروم | چطور با کروم قیمت ها را ردیابی کنیم؟ | پیگیری آنلاین قیمت کالاها

ارسال نظر