چگونه رمز وای‌فای خود را به شکل کد QR با دیگران به اشتراک بگذاریم؟

رسانه کلیک - در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که چگونه رمز وای‌فای خود را با استفاده از کد QR با دیگران به اشتراک بگذارید و دیگری نیازی نباشد که املای رمزعبور سخت خود را چند بار تکرار کنید. 

چگونه رمز وای‌فای خود را به شکل کد QR با دیگران به اشتراک بگذاریم؟

حتما برای شما هم زمان‌هایی پیش آمده است که کسی رمز وای‌فای شما را پرسیده است و شما یا نتوانستید رمز خود را به یاد آورید و یا به دلیل مسائل امنیتی، نخواستید آن را با صدای بلند بگویید. در همچین موقعیتی شما می توانید با استفاده از گوشی اندروید خود، رمز وای‌فای را به شکل یک کد QR با دیگران به اشتراک بگذارید.

ساختن کد QR از رمز وای‌فای

نکته: مراحل زیر در هر گوشی می‌تواند اندکی متفاوت باشد اما تقریبا تمام گوشی‌های جدید با سیستم عامل اندروید از این قابلیت برخوردارند. اگر شما این گزینه را در تنظیمات خود به هیچ‌وجه پیدا نکردید احتمال دارد نسخه اندروید شما قدیمی باشد.

برای این کار باید تلفن‌همراه اندروید شما به وای‌فای متصل باشد. سپس وارد تنظیمات تلفن‌همراه خود شوید.

سپس در تنظیمات به دنبال گزینه‌ای با مضمون Network & Internet بگردید و وارد آن شوید.

رمز وای‌فای در این بخش بر روی گزینه‌ی WiFi کلیک کنید. شما در این بخش می‌توانید شبکه‌ وای‌فایی که به آن متصل هستید را مشاهده کنید.

رمز وای‌فای در کنار نام وای‌فای‌ای که به آن متصل هستید، علامت یک چرخ‌دنده قابل مشاهده است که مربوط به صفحه تنظیمات شبکه اتصال وای‌فای است. بر روی آن کلیک کنید و وارد تنظیمات شوید.

در این صفحه شما می توانید آیکونی آبی رنگ به نام Share را مشاهده کنید. بر روی آن کلیک کنید و رمز وای‌فای خود را در ادامه وارد کنید تا هویت شما به عنوان دارند وای‌فای تایید شود.

رمز وای‌فای کد QR وای‌فای شما بر روی صفحه نمایش داده می‌شود.

به اشتراک گذاشتن کد QR

برای به اشتراک گذاشتن رمز وای‌فای به شکل کد QR، وارد تنظیمات تلفن‌همراه شخص مقابل (اندروید یا iOS) شوید. سپس وارد بخش Network and Settings شوید و در بخش WiFi لیست وای‌فای‌های قابل اتصال را مشاهده نمایید.

لیست را تا رسیدن به گزینه‌ی Add Network پایین بیایید و سپس بر روی علامت آبی رنگ کد QR که در کنار آن قرار دارد، کلیک کنید.

رمز وای‌فای اکنون می‌توانید با اسکن کردن عکس کد QR که در بالا توضیح دادیم به شبکه وای‌فای موردنظر متصل شوید.

ارسال نظر