چگونه نرم‌افزارهای iOS را روی دستگاه های اندروید اجرا کنیم؟

رسانه کلیک - در این مطلب قصد داریم تا چگونگی اجرای نرم‌افزارهای iOS را در دستگاه های اندروید به شما آموزش دهیم.

چگونه نرم‌افزارهای iOS را روی دستگاه های اندروید اجرا کنیم؟

اپلیکیشن­‌های زیادی برای سیستم‌­عامل­‌های اندروید، iOS و یا گوشی‌­های مبتنی بر ویندوز وجود دارد. ممکن است دوست داشته باشید که نرم‌افزارهای iOS­ را بر روی دستگاه اندرویدی خود داشته باشید. در این مطلب، به شما آموزش می‌دهیم که چگونه می­‌توانید این کار را انجام دهید.

Appetize.io -۱ (مبتنی بر مرورگر)

یکی از آسان‌­ترین راه­­ ها برای اجرای اپلیکیشن iOS بر روی دستگاه اندروید خود بدون نیاز به نصب هیچ گونه نرم ­افزاری، استفاده از Appetize.io بر روی مرورگر گوشی خود است. این شبیه­‌ساز آنلاین به شما امکان تجربه محیط کاربری iOS را می­دهد.

مرورگر خود را باز کنید و وارد سایت Appetize.io شوید.

هنگامی که صفحه بارگذاری شد، بر روی گزینه "Click to Play" کلیک کنید.

حال می­‌توانید از محیط کاربری آن، هر اپلیکیشن iOS را که دوست دارید اجرا کنید. برای اجرای آن­ها می‌­توانید نرم ­افزار را در وبسایت آپلود کنید و سپس آن اپلیکیشن برای شما قابل دسترسی است.

۲- اپلیکیشن شبیه‌­ساز iOS برای اندروید

اپلیکیشن ­های شبیه­ سازی مختلفی برای سیستم عامل اندروید هست که می ­تواند محیط کاربری iOS را شبی ه­سازی کند. رایج‌ترین این نرم ­افزارها Cider و iEMU هستند. برای اجرای این نرم ­افزارها لازم است که دستگاه اندرویدی شما مشخصات سخت­ افزاری و نرم ­افزاری زیر را داشته باشند.

  • حداقل 512 مگابایت حافظه RAM در دسترس
  • اندروید نسخه 2.3 به بالا
  • حداقل حافظه با حجم 60 مگابایت برای نرم ­افزار iEMU و 12 مگابایت برای Cider

۳- شبیه‌­ساز iEMU

این شبیه­ ساز یکی از بهترین شبیه­ سازهای اندرویدی است که امکان اجرای نرم ­افزارهای iOS را به کاربران اندرویدی می­ دهد. شما می ­توانید آن را به آسانی از این لینک دانلود کنید.

  • اگر شما این نرم ­افزار را از طریق کامپیوتر دانلود کردید، به حدود 60مگابایت حافظه بر روی گوشی خود نیاز دارید تا بتوانید آن­ را به گوشی منتقل کنید.
  • به تنظیمات گوشی اندروید خود بروید، سپس وارد بخش "Security setting" شوید و تیک "Allow installations of apps from unknown sources." را فعال کنید.

نرم‌افزارهای iOS

  • به مکانی که نرم ­افزار iEMU را دانلود کردید بروید و بر روی آن بزنید تا نصب شود.

پس از اینکه نصب شبیه­ ساز با موفقیت انجام شد، به صفحه نرم ­افزارهای خود بروید و در آن­جا اپلیکیشنی با نام AIO Downloader را خواهید دید. بر روی آیکون آن بزنید تا نرم ­افزار اجرا شود.

این شبیه­ ساز امکان دانلود و اجرای نرم ­افزارهای iOS را به شما می ­دهد. به عنوان مثال، در تصویر نرم ­افزار iMusic دانلود شده است. شما می ­توانید هر نرم ­افزار دلخواه دیگری که دوست دارید را نصب کنید.

نرم‌افزارهای iOS تنها مشکل این نرم­افزار شبیه ساز این است که تنها از فایل­های با فرمت .zip و .ipas پشتیبانی می­کند.

۴- اپلیکیشن Cider

Cider یکی دیگر از نرم ­افزارهایی است که می­ تواند نرم ­افزارهای iOS را بر روی سیستم­ عامل اندروید اجرا کند. این اپلیکیشن توسط گروهی از دانش ­آموزان که ادعا می­ کردند که توانسته­ اند هر دو سیستم­ عامل iOS و اندروید را بر روی پردازنده ARM اجرا کنند، توسعه یافته است. این نرم ­افزار هنوز در مرحله تحقیقات پیشرفته است اما با این حال به خوبی کار می­ کند. اگرچه، نسبت به شبیه ­ساز iEMU، این نرم ­افزار قابلیت پشتیبانی از بلوتوث، GPS و هرگونه سرویس موقعیت­ یابی را ندارد.

در ابتدا شما باید این نرم­افزار را از این لینک دانلود کنید و سپس آن را به گوشی خود منتقل کنید.

پس از نصب موفقیت آمیز، به منوی اپلیکیشن­ های خود بروید و اپلیکیشن Cider را پیدا کنید. بر روی آن بزنید تا نرم ­افزار اجرا شود. پس از اجرا شدن این شبیه ­ساز می­ توانید نرم ­افزارهای دلخواه خود را دانلود و سپس اجرا کنید. به عنوان مثال در این گزارش، نرم ­افزار iOS messaging دانلود شده است. همانطور که مشاهده می­‌کنید تفاوتی با نرم ­افزار واقعی آن در سیستم عامل iOS ندارد.

به لطف اپلیکیشن­ هایی که در بالا معرفی شده اند، اکنون می­ توانید نرم ­افزارهای iOS را بر روی دستگاه اندروید خود به راحتی اجرا کنید. دقت کنید که این شبیه­ سازها تمامی نرم ­افزارهای iOS را پشتیبانی نمی­ کنند. با آزمون و خطا می­ توانید بفهمید که کدام نرم ­افزارها توسط این اپلیکیشن ­ها پشتیبانی می ­شوند.

ارسال نظر