آموزش کامل رفع مشکلات نصب iOS 10 (نمایش iTunes, مشکل لیست کشورها و ...)

کمپانی اپل در ۷ سپتامبر سال میلادی جاری مصادف با چهارشنبه ۱۷ شهریور ماه سال ۱۳۹۵ از سری دوم اپل واچ، آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس و همچنین سیستم عامل جدید iOS 10 رونمایی کرد.کلیک- طبق اعلام رسمی این شرکت نامدار، سیستم عامل جدید آی او اس در تاریخ ۱۲ سپتامبر مصادف با ۲۲ شهریور ماه برای آیفون ها، آیپدها و آیپاد منتشر می شود. سرانجام انتظارات به پایان رسید و جدیدترین نسخه iOS به صورت عمومی در اختیار کاربران و دارندگان محصولات شرکت اپل قرار گرفت. متاسفانه کمپانی مهشور اپل در ساعات اولیه انتشار آی او اس ۱۰ کمی عجله کرده و با انتشار نسخه دارای باگ، گوشی ها و آیپدهای بسیاری از کاربران خود را از کار انداخته است. پس از انتشار بروز رسانی، به سرعت مشکلات متنوعی در سراسر فضای مجازی به چشم دیده شدند که باعث از کار افتادن گوشی و یا تبلت آن ها شده است. یکی از مشکلات رایج گزارش شده، نمایش لوگوی اتصال آیفون یا آیپد به نرم افزار آیتونز (iTunes) است که در هنگام روشن شدن دستگاه، کاربران با آن رو به رو شده اند. اپل به سرعت دست به کار شد و در صفحه رسمی شبکه اجتماعی توییتر، آگاهی خود را نسبت به این مشکلات بیان کرد. رسانه کلیک جهت رفع مشکلات دستگاه شما، آموزش کامل و جامعی را جهت حل این مشکل ترتیب دیده است که با مطالعه دقیق آن، می توانید مشکلات پیش آمده را حل کنید و ضمن بروز رسانی دستگاه خود به نسخه ۱۰ سیستم عامل آی او اس، دستگاه خود را دوباره به کار ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

آموزش کامل رفع مشکلات نصب iOS 10 (نمایش iTunes, مشکل لیست کشورها و ...)

کلیک- طبق اعلام رسمی این شرکت نامدار، سیستم عامل جدید آی او اس در تاریخ ۱۲ سپتامبر مصادف با ۲۲ شهریور ماه برای آیفون ها، آیپدها و آیپاد منتشر می شود. سرانجام انتظارات به پایان رسید و جدیدترین نسخه iOS به صورت عمومی در اختیار کاربران و دارندگان محصولات شرکت اپل قرار گرفت. متاسفانه کمپانی مهشور اپل در ساعات اولیه انتشار آی او اس ۱۰ کمی عجله کرده و با انتشار نسخه دارای باگ، گوشی ها و آیپدهای بسیاری از کاربران خود را از کار انداخته است. پس از انتشار بروز رسانی، به سرعت مشکلات متنوعی در سراسر فضای مجازی به چشم دیده شدند که باعث از کار افتادن گوشی و یا تبلت آن ها شده است. یکی از مشکلات رایج گزارش شده، نمایش لوگوی اتصال آیفون یا آیپد به نرم افزار آیتونز (iTunes) است که در هنگام روشن شدن دستگاه، کاربران با آن رو به رو شده اند. اپل به سرعت دست به کار شد و در صفحه رسمی شبکه اجتماعی توییتر، آگاهی خود را نسبت به این مشکلات بیان کرد. رسانه کلیک جهت رفع مشکلات دستگاه شما، آموزش کامل و جامعی را جهت حل این مشکل ترتیب دیده است که با مطالعه دقیق آن، می توانید مشکلات پیش آمده را حل کنید و ضمن بروز رسانی دستگاه خود به نسخه ۱۰ سیستم عامل آی او اس، دستگاه خود را دوباره به کار ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

متاسفانه کمپانی اپل در ساعات اولیه انتشار سیستم عامل iOS 10 کمی عجله کرده و با انتشار نسخه دارای باگ، در حین نصب این بروز رسانی باعث از کار افتادن دستگاه کاربران خود شده است. البته هیچ جای نگرانی ای وجود ندارد چرا که این مشکل هم اکنون برطرف شده و اگر قصد بروز رسانی به این سیستم عامل را دارید، می توانید به راحتی آن را دریافت و نصب کنید. رسانه کلیک آموزش کامل و جامعی را تحت عنوان " آموزش کامل نصب iOS 10" آماده کرده است که در صورت نیاز، می توانید از این آموزش کامل کمک بگیرید. جهت مراجعه به این مطلب، بر روی این نوشته کلیک فرمایید.

از مشکلاتی که برای برخی از کاربران کمپانی اپل پیش آمده می توان به نمایش اتصال دستگاه به نرم افزار آیتونز (iTunes)، ارور ۱۶۷۱ در حین دانلود بروز رسانی از طریق نرم افزار آیتونز، ارور ۳۰۰۴ در حین نصب سیستم عامل iOS 10 و... اشاره کرد. در این آموزش، سعی بر این شده که تمامی مشکلات را پوشش دهیم تا دستگاه شما را به حالت اولیه خود و صد البته سیستم عامل جدید آی او اس ۱۰ برگردانیم. همچنین جهت کسب رضایت شما کاربران عزیز، ممکن است سوالات مختلفی ذهن شما را در خصوص بروز رسانی به این سیستم عامل مشغول کرده باشد که در این آموزش، به سوالات متداول نیز پاسخ روشن و شفافی داده است. همراه کلیک بمانید...

کمپانی بزرگ اپل در صفحه رسمی شبکه توییتر خود این چنین نوشت:

ما به طور کامل از مشکل پیش آمده مطلع هستیم. گویا در ابتدای انتشار نسخه ۱۰ سیستم عامل آی او اس، مشکلات و باگ هایی وجود داشت که دستگاه کاربران را از کار انداخته و با مشکلاتی مواجه کرده است. خوشبختانه هم اکنون این مشکل در سیستم عامل iOS 10 برطرف شده است. این مشکل به طور کامل برطرف شده و هیچ نگرانی ای برای بروز رسانی نسخه iOS آیفون و یا آیپد شما وجود ندارد. می توانید هم اکنون جهت دریافت این بروز رسانی اقدام کنید.

برای راحتی کاربران، در طول این آموزش سعی شده به تمامی سوالات متداول شما عزیزان پاسخ داده شود. لذا ابتدا آموزش زیر را به دقت مطالعه کرده و درصورتی که سوال خود را در این آموزش یافت نکردید، می توانید در بخش نظرات مشکلات خود را مطرح کنید تا در اسرع وقت، به آن ها پاسخ روشن و شفافی دهیم. همراه کلیک باشید...

ios-10-devices

  • سوال اول: آیا می توانم بروز رسانی سیستم عامل iOS 10 را دریافت کنم؟ (آیا iOS 10 با دستگاه من سازگار است؟)

خوشبختانه سیستم عامل آی او اس ۱۰ برای بیشتر دستگاه های برند اپل منتشر شده اما در همان ابتدای این آموزش، توجه داشته باشید که بروز رسانی نسخه ۱۰ سیستم عامل آی او اس برای تمامی تلفن های هوشمند و تبلت های کمپانی اپل عرضه نشده است! به عبارت دیگر، تمامی محصولات کمپانی اپل از سیستم عامل iOS 10 پشتیبانی نمی کنند لذا اگر دستگاه شما در لیست پایین وجود ندارد، هرگز به سراغ نصب این بروز رسانی نروید! به همین منظور، رسانه کلیک لیست تمامی دستگاه هایی را که از سیستم عامل iOS 10 پشتیبانی می کنند را تهیه کرده است. در زیر، می توانید لیست تمامی دستگاه های سازگار با آی او اس ۱۰ را مشاهده کنید.

  • تمامی مدل های آیفون ۵ و آیفون های جدیدتر
  • تمامی مدل های iPad 4 و آیپدهای جدیدتر
  • تمامی مدل های iPad mini 2 و آیپد مینی های جدیدتر
  • نسل ششم آیپادها

توجه کنید: در صورتی که نام دستگاه شما در لیست بالا وجود ندارد، لطفا از بروز رسانی گوشی خود به نسخه ۱۰ سیستم عامل آی او اس منصرف شوید چرا که در طول نصب آن، ممکن است با مشکلات گوناگونی مواجه شوید که امکان بازیابی آن کار آسانی نیست! لذا از همان ابتدا از سازگاری آیفون، آیپد و آیپاد خود با آی او اس ۱۰ اطمینان حاصل فرمایید.

  • سوال دوم: از آن جا که بروز رسانی آی او اس برای گوشی ها و آیپدهای نسبتا قدیمی نیز وجود دارد، نصب این بروز رسانی چه مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد؟

لازم است گفته شود که هیچ مشکل خاصی برای دستگاه های قدیمی سازگار با این سیستم عامل پدید نخواهد آمد. اگر نام دستگاه شما در لیست بالا وجود داشته باشد، به طور یقین می توانید با نصب آی او اس ۱۰، از آن استفاده کنید. البته تنها نگرانی ای که در خصوص گوشی های آیفون ۵ و آیپد مینی ۲ و یا آیپد ۴ وجود دارد، فقط سرعت دستگاه است! به عبارت دیگر، ممکن است با نصب این سیستم عامل، سرعت دستگاه شما به طور محسوسی کاهش یابد. اگر سرعت برای شما مهم ترقی می شود، می توانید از نصب این بروز رسانی خودداری کنید و در غیر این صورت، حتما آخرین نسخه iOS را دریافت و نصب کنید.

  • سوال سوم: چگونه بروز رسانی سیستم عامل iOS 10 را دریافت کنم؟

برای دریافت بروز رسانی سیستم عامل جدید آی او اس ۱۰، تنها سه راه در پیش رو دارید. راه اول، دریافت آن از طریق بخش تنظیمات دستگاه خود است. راه دوم، اتصال دستگاه به رایانه شخصی و دانلود بروز رسانی از طریق نرم افزار آیتونز (iTunes) می باشد و راه سوم نیز، دریافت فایل رستور با فرمت ipsw است که باید از وب سایت های معتبر آن را دانلود کنید و سپس با مراجعه به نرم افزار آیتونز (iTunes)، این سیستم عامل جدید را نصب کنید. پیشنهاد ما این است که حتما آموزش کامل نصب iOS 10 در رسانه کلیک را مطالعه کنید. برای مراجعه به این آموزش، بر روی نوشته کلیک کنید.

  • سوال چهارم: چگونه سیستم عامل iOS 10 را نصب کنم؟

برای یافتن پاسخ این سوال، حتما یه سری به آموزش کامل نصب سیستم عامل آی او اس ۱۰ در رسانه کلیک بزنید. در این آموزش به طور قدم به قدم، آموزش نصب این بروز رسانی شرح داده شده است. برای مراجعه به این آموزش، بر روی نوشته کلیک کنید.

itunes-connect-problem

آموزش حل مشکل نمایش اتصال دستگاه به نرم افزار iTunes

همان طور که اطلاع دارید، در پروسه نصب بروز رسانی سیستم عامل آی او اس، آیفون یا آیپد شما ریستارت می شود. به دلیل سهل انکاری کمپانی نامدار اپل در انتشار نسخه صحیح این سیستم عامل، برخی از کاربران گزارش داده اند که پس از ریستارت شدن دستگاه، با تصویری همچون تصویر بالا (اتصال دستگاه به نرم افزار آیتونز) رو به رو شده اند. برای حل این مشکل و بازیابی دستگاه به شرایط اولیه خود، تنها دو راه پیش روی شماست. لازم به ذکر است در این حالت، هرگز قادر به رستور (Restore) از بک آپ گرفته شده نمی باشد و به همین خاطر، این مشکل یکی از بزرگ ترین دغدغه های کاربران و دارندگان آیفون ها و آیپدهاست!

خوشبختانه کمپانی اپل پس از گذشت چند ساعت، با اعلام آگاهی از مشکلات پیش آمده، راه حل مشکل اتصال دستگاه به نرم افزار آیتونز (iTunes) را در وب سایت رسمی خود منتشر کرد. در این قسمت از آموزش، به صورت کامل به نحوه رفع این مشکل می پردازیم.

برای حل این مشکل بزرگ که باعث از کار افتادن گوشی یا تبلت شما شده است، باید یکی از دو راه زیر را انتخاب کنید.

  • بروز رسانی و رستور از طریق نرم افزار آیتونز (iTunes) - قابل استفاده در سیستم عامل مک و مایکروسافت ویندوز
  • دانلود فایل رستور به فرمت ipsw از وب سایت های رسمی و رستور آن از طریق نرم افزار آیتونز (iTunes)

itunes

روش اول - بروز رسانی و رستور از طریق نرم افزار آیتونز (iTunes)

نرم افزار آیتونز یکی از مهمترین و کاربری ترین نرم افزار های کمپانی اپل و محصولات آن به شمار می رود. این نرم افزار برای هر دو سیستم عامل مک و مایکروسافت ویندوز قابل دسترس می باشد و شما برای استفاده بیشتر از دستگاه خود (چه آیفون و چه آیپد) باید این نرم افزار را بر روی رایانه شخصی خود نصب کنید. بروز رسانی و رستور آن از طریق این نرم افزار، کار بسیار آسانی است اما از آن جا که سرورهای اپل هم اکنون ترافیک زیادی را رد و بدل می کنند، ممکن است سرعت دانلود فایل iOS 10 متناسب با سرعت اینترنت شما نباشد که در این صورت باید مدت زیادی را برای دریافت این فایل منتظر بمانید. همچنین توجه داشته باشید که بر اساس برخی مشاهدات، این فایل (سیستم عامل آی او اس ۱۰) قابلیت متوقف و ادامه را ندارد لذا در صورت قطعی ناگهانی اینترنت و یا توقف آن، این فایل دوباره از اول شروع به دانلود خواهد کرد.

هرگز فراموش نشود: برای بروز رسانی سیستم عامل آی او اس از طریق گفته شده، باید از آخرین ورژن نرم افزار iTunes استفاده کنید. برای دریافت آخرین ورژن این نرم افزار، به وب سایت های معتبر مراجعه نظیر اپل و... مراجعه فرمایید.

آموزش:

  • نرم افزار آیتونز (iTunes) را باز کنید

ابتدا برنامه آیتونز (iTunes) را در رایانه شخصی خود (چه سیستم عامل مک و چه سیستم عامل ویندوز) باز کنید.

  • از اتصال رایانه شخصی به اینترنت مطمئن شوید

قبل از اتصال آیفون و یا آیپد خود، از اتصال رایانه شخصی خود به اینترنت اطمینان حاصل فرمایید چرا که در صورت عدم اتصال، مراحل زیر اتفاق نخواهد افتاد.

  • آیفون و یا آیپد خود را به رایانه شخصی خود متصل کنید

در این مرحله، باید آیفون، آیپد و یا آیپاد خود را توسط کابل رابط به رایانه شخصی خود متصل کنید. در این صورت، پس از اتصال آیفون و سایر دستگاه ها، برنامه آیتونز (iTunes) در اولین قدم، ورژن سیستم عامل دستگاه شما و آخرین ورژن قابل دانلود برای دستگاه شما را بررسی می کند. به دلیل اینکه مراحل نصب سیستم عامل iOS 10 به طور کامل صورت نگرفته، نرم افزار آیتونز پس از بررسی، در یک پنجره جدید، پیامی حاوی متن "نسخه جدید آی او اس با شماره iOS 10 وجود دارد" را به نمایش می گذارد. در پایین این پنجره، سه عبارت انصراف (Cancel)، بروز رسانی (Update) و رستور (Restore) مشاهده می شود.

  • دکمه روشن/خاموش و دکمه خانه (Home) را نگه دارید

لازم است جهت رستور و نصب سیستم عامل iOS 10، آیفون، آیپد و یا آیپاد خود را حداقل به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید. این دو دکمه را تا مشاهده لوگوی کمپانی اپل نگه دارید. توجه کنید که هدف از این کار، انتقال گوشی از حالت معمولی به حالت ریکاوری مد (Recovery Mode) می باشد. همچنین اگر مراحل نصب iOS 10 بیش از ۱۵ دقیقه زمان برد، لازم است این مرحله را دوباره تکرار کنید چرا که پس از گذشت ۱۵ دقیقه، آیفون، آیپد و یا آیپاد شما دوباره به حالت معمولی بازگشته و لازم است آن را به حالت Recovery Mode تغییر دهید. به همین خاطر، در صورت گذشت ۱۵ دقیقه، این مرحله را مجددا تکرار کنید.

  • بر روی گزینه بروز رسانی (Update) کلیک کنید

پس از مشاهده پنجره گفته شده، حال بر روی گزینه بروز رسانی کلیک کنید. پس از کلیک بر روی این گزینه، چند صفحه از قوانین سیستم عامل iOS 10 باز خواهد شد که برای دریافت این نسخه، باید با تمامی این قوانین موافقت کنید. برای موافقت، کافیست بر روی گزینه "موافقم (Agree)" کلیک کنید.

  • منتظر بمانید...

در این مرحله، نرم افزار آیتونز (iTunes) فایل مربوط به بروز رسانی سیستم عامل آی او اس ۱۰ را دانلود می کند. این بروز رسانی به دلیل ارتقا از نسخه ۹ به ۱۰، بسیار حجیم است و باید مدت زیادی را جهت دریافت آن صبر کنید. همان طور که گفته شد، ممکن است به دلیل شلوغی بیش از حد سرورهای کمپانی اپل، دانلود این فایل با نوسانات زیادی صورت گیرد و به علاوه، سرعت دانلود نیز کمتر از سرعت اینترنت شما باشد. همچنین بر اساس برخی مشاهدات، امکان توقف این دانلود وجود ندارد و در صورت قعطی موقت اینترنت و موارد مشابه، فایل از اول دانلود خواهد شد.

  • سیستم عامل iOS 10 به صورت خودکار نصب خواهد شد

پس از اتمام دانلود فایل آی او اس ۱۰، نرم افزار آیتونز (iTunes) به صورت خودکار فایل دانلود شده را بازگشایی کرده و آن را نصب خواهد کرد. در این مرحله، آیفون و یا آیپد شما برای چند بار متوالی ریستارت خواهد شد. پس از چندین بار ریستارت شدن دستگاه، مشکل به وجود آمده حل شده و گوشی هوشمند و یا تبلت شما همانند روز اول کار خواهد کرد. البته با این تفاوت که سیستم عامل دستگاه شما به آخرین نسخه iOS یعنی iOS 10 بروز شده است.

  • سوال پنجم: پس از نصب سیستم عامل آی او اس ۱۰ و وارد نمودن اپل آی دی (Apple ID)، در صفحه ای باید شماره تلفن خود را وارد کنم اما کد کشور ایران (+۹۸) را در لیست کد شماره کشورها پیدا نمی کنم. چطوری این مرحله را رد کنم؟

کمپانی اپل به دلیل افزایش امنیت حساب های کاربری کاربران خود، ویژگی تایید دو مرحله ای را برای اپل آی دی ها فعال کرده است. ویژگی تایید دو مرحله، امنیت حساب کاربری شما را به طور زیادی افزایش می دهد. این قابلیت یکی از پرطرفدارترین موارد امنیتی سال های اخیر به حساب می آید که توانسته از اطلاعات میلیون ها کاربر حفاظت نماید. روش کار این ویژگی و لایه امنیتی جدید این است که در صورت اتصال به حساب کاربری و وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور خود، شما وارد حساب کاربری خود نمی شویم چرا که قبل از آن، باید لایه دوم یعنی همان تایید دو مرحله را نیز با موفقیت رد کنید. در این مرحله، کمپانی اپل به صورت اتوماتیک و خودکار، یک رمز عبور تصادفی ساخته و آن را به گوشی تلفن هوشمند شما ارسال می کند. متاسفانه کمپانی اپل از کشور ایران پشتیبانی نکرده و پیش شماره کشور عزیزمان ایران، در لیست کشورهای تحت پوشش این سرویس اپل وجود ندارد. پس از بروز شدن دستگاه شما، باید اپل آی دی خود را وارد نمایید. پس از وارد نمودن آن، سیستم از شما می خواهد که جهت افزایش امنیت حساب کاربری خود، ویژگی تایید دو مرحله ای را فعال نمایید. به دلیل عدم وجود پیش شماره کشور ایران، بنابراین چه بخواهید و چه نخواهید باید قید لایه امنیتی جدید را بزنید و در حال حاضر آن را برای دو حساب اپل آی دی (Apple ID) و آی کلاد (iCloud) غیر فعال کنید. البته روش کار این ویژگی تنها به ارسال اس ام اس محدود نشده و می توانید یک رمز مشخصی را انتخاب کنید. اما این امکان در ابتدای نصب iOS 10 قابل فعال سازی نمی باشد و شما برای رد این مرحله ناچارید بر روی گزینه "قصد استفاده از ویژگی تایید دو مرحله را ندارم (Don't Use Two-Factor Authentication) کلیک کنید. در غیر این صورت، دستگاه شما در این مرحله باقی خواهد ماند. البته اگر سیم کارتی که از آن استفاده می کنید، برای کشورهای حاضر در لیست کشورهای پشتیبانی کننده شرکت اپل باشد، می توانید آن را وارد کرده و مراحل را ادامه دهید.

recovery-from-ipsw-files

روش دوم - دانلود فایل رستور به فرمت ipsw از وب سایت های رسمی و رستور آن از طریق نرم افزار آیتونز (iTunes)

یکی از بهترین روش های بروز رسانی سیستم عامل آی او اس، دریافت فایل خام سیستم عامل است. طبق روال همیشه، پس از انتشار نسخه جدید iOS، وب سایت های معتبر گوناگونی فایل رستور سیستم عامل جدید را بر روی خروجی وب سایت خود قرار می دهند. از آن جا که سرورهای کمپانی اپل بسیار شلوغ هستند و همچنین قابلیت توقف دانلود در آن ها وجود ندارد، لذا بهترین روش برای دانلود و رستور آیفون و یا آیپد خود، استفاده از روش دوم است. مزیت این روش این است که دیگر نگران قعطی اینترنت و یا توقف دانلود از طریق نرم افزار آیتونز (iTunes) نیستید چرا که اکثر سرورهای وب سایت ها از قابلیت توقف و ادامه دانلود پشتیبانی می کنند. پیشنهاد کلیک این است که فایل آخرین iOS را از وب سایت رسمی کمپانی اپل دریافت کنید.

  • فریمور آیفون خود را پیدا کنید

برای استفاده از این روش، اگر گوشی شما آیفون ۵ می باشد، ابتدا باید فریمور مخصوص مدل گوشی خود را پیدا کنید. در صورتی که فایل مدل آیفون دیگری (فریمور گوشی دیگر) را به اشتباه دانلود کنید، در مراحل نصب با ارور و مشکلات زیادی رو به رو می شوید و در نهایت مجبور خواهید بود که بار دیگر فایل صحیح را دانلود کنید. لذا در یافتن مدل گوشی آیفون خود دفت لازم را کنید. برای یافتن مدل گوشی خود، کافیست یک نگاهی به پشت آیفون خود انداخته و کد آن را مشاهده کنید. سپس از طریق لیست زیر، مدل گوشی خود را پیدا کنید.

  • آیفون ۵ با کد پشتی A1428 - فریمور GSM
  • آیفون ۵ با کد پشتی A1429 - فریمور GSM+CDMA
  • آیفون ۵ با کد پشتی A1442 - فریمور GSM+CDMA

توجه کنید: منظور از کد پشتی، کد نوشته شده در پشت آیفون شماست. در پشت آیفون شما و زیر نوشته iPhone، رو به روی کلمه مدل (Model)، کدی همچون کد بالا نوشته شده است. پس از مشاهده آن، می توانید از لیست بالا کمک گرفته و فریمور مخصوص مدل آیفون خود را دریافت و نصب کنید. سایر آیفون ها و آیپدها به صورت بالا کد گذاری نشده اند و شما نیازی به یافتن کد محصول خود نخواهید داشت. لذا می توانید این مرحله را رد کنید.

  • فایل رستور با فرمت ipsw را از وب سایت های معتبر دانلود کنید

پس از یافتن مدل (فریمور) گوشی و یا آیپد خود، کافیست فریمور آن را از وب سایت های معتبر و یا وب سایت رسمی کمپانی اپل دریافت کنید. به دلیل حجیم بودن فایل سیستم عامل iOS 10، مدت زیادی برای دانلود این سیستم عامل باید صبر کنید.

  • رایانه شخصی را به اینترنت متصل کنید

برای رستور کردن گوشی، باید از ابتدای نصب تا انتهای آن، رایانه شخصی شما به اینترنت متصل باشد. در طول نصب، نرم افزار آیتونز (iTunes) آیفون، آیپد و یا آیپاد شما را شناسایی می کند که برای شناسایی، به اینترنت احتیاج خواهید داشت. به همین خاطر، لطفا قبل از انجام مراحل نصب، از اتصال رایانه شخصی به اینترنت مطمئن شوید. عدم توجه به این موضوع، ممکن است شما را با ارورهای گوناگونی مواجه کند.

  • نرم افزار آیتونز (iTunes) را باز کنید

حال پس از اتمام دانلود فایل سیستم عامل آی او اس ۱۰، نرم افزار آیتونز (چه نسخه سیستم عامل مک و چه مایکروسافت ویندوز) را باز کنید.

هرگز فراموش نشود: برای بروز رسانی سیستم عامل آی او اس از طریق گفته شده، باید از آخرین ورژن نرم افزار iTunes استفاده کنید. جهت دریافت آخرین ورژن نرم افزار آیتونز، می توانید به وب سایت های معتبر و همچنین کمپانی اپل مراجعه کنید. در تست انجام شده، ورژن ۱۲٫۵٫۱ نرم افزار آیتونز که آخرین نسخه این نرم افزار به حساب می آید، مراحل رستور و نصب iOS 10 را به خوبی انجام می دهد.

  • آیفون، آیپد و یا آیپاد خود را به رایانه شخصی متصل کنید

هم اکنون آیفون، آیپد و یا آیپاد خود را توسط کابل رابط به رایانه شخصی خود متصل کنید. در این صورت، نرم افزار آیتونز به صورت اتوماتیک دستگاه متصل شده را شناسایی کرده و به دنبال نسخه جدید سیستم عامل آی او اس می گردد. با اینکه همچنان تصویر اتصال دستگاه به نرم افزار آیتونز نمایش داده می شود اما به آن توجه ای نکرده و وارد مرحله بعدی شوید.

  • دکمه روشن/خاموش و دکمه خانه (Home) را نگه دارید

لازم است جهت رستور و نصب سیستم عامل iOS 10، آیفون، آیپد و یا آیپاد خود را حداقل به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید. این دو دکمه را تا مشاهده لوگوی کمپانی اپل نگه دارید. توجه کنید که هدف از این کار، انتقال گوشی از حالت معمولی به حالت ریکاوری مد (Recovery Mode) می باشد. همچنین اگر مراحل نصب iOS 10 بیش از ۱۵ دقیقه زمان برد، لازم است این مرحله را دوباره تکرار کنید چرا که پس از گذشت ۱۵ دقیقه، آیفون، آیپد و یا آیپاد شما دوباره به حالت معمولی بازگشته و لازم است آن را به حالت Recovery Mode تغییر دهید. به همین خاطر، در صورت گذشت ۱۵ دقیقه، این مرحله را مجددا تکرار کنید.

  • در پنجره باز شده حاوی پیام وجود نسخه جدید iOS، بر روی گزینه انصراف (Cancel) کلیک کنید

به دلیل اینکه دستگاه شما از سیستم عامل قدیمی یعنی پایین تر از نسخه ۱۰ بهره می برد، نرم افزار آیتونز پس از جست و جو، پیامی حاوی متن "نسخه جدید آی او اس با شماره iOS 10 وجود دارد" را به نمایش در می آورد. گزینه هایی از جمله گزینه بروز رسانی (Update)، رستور (Restore) و انصراف (Cancel) بر روی این پنجره وجود دارند که در صورت کلیک بر روی آن، دستگاه شما از طریق روش اول به نسخه جدید آی او اس بروز رسانی خواهد شد. لذا اگر قصد دارید که از روش دوم دستگاه خود را به حالت اول بازگردانید و قبلا فایل ipsw را دانلود کرده اید، بر روی گزینه انصراف (Cancel) کلیک کنید. در غیر این صورت، روش اول را مطالعه فرمایید.

  • بر روی آیکون تلفن همراه (آیفون) کلیک کنید

اگرچه در صورت اتصال آیفون، آیپد و یا آیپاد به رایانه شخصی، مستقیما به صفحه مورد نظر (صفحه Recovery Mode) منتقل خواهید شد. اما این انتقال ممکن است برای تمامی کاربران صورت نگیرد، در این صورت، پس از اتصال گوشی خود و شناسایی آن توسط این نرم افزار، آیکونی در نوار سمت چپ نرم افزار با تصویر آیفون مشاهده می شود. پس از کلیک بر روی این آیکون، صفحه جدیدی باز خواهد شد. در این صفحه، گزینه ای به نام رستور (Restore) قابل مشاهده می باشد.

توجه کنید:

برای نصب بروز رسانی جدید سیستم عامل آی او اس، اگر کاربر سیستم عامل مایکروسافت ویندوز می باشید، ابتدا دکمه شیفت (Shift) را نگه داشته و سپس بر روی گزینه رستور (Restore) کلیک کنید.

برای نصب بروز رسانی جدید سیستم عامل آی او اس، اگر کاربر سیستم عامل مک می باشید، ابتدا دکمه Command (واقع در صفحه کلید) را نگه داشته و سپس بر روی گزینه رستور (Restore) کلیک کنید.

  • فایل دانلود شده را انتخاب کنید

پس از کلیک بر روی گزینه رستور (Restore) مطابق نکته گفته شده، پنجره جدیدی باز می شود. در این پنجره، باید فایل دانلود شده به فرمت ipsw را انتخاب کنید.

نکته: بهتر است فایل دانلود شده بر روی هارد دیسک رایانه شخصی شما قرار گرفته باشد و بر روی فلش (Flash USB) و سایر حافظه های خارجی نباشد. به همین منظور، در صورتی که فایل دانلود شده بر روی حافظه رایانه شخصی قرار ندارد، ابتدا آن را به رایانه شخصی خود انتقال دهید و سپس در پنجره باز شده، فایل را انتخاب نمایید. در صورت عدم توجه به این امر، ممکن است با ارورهای گوناگونی مواجه شوید لذا به این نکته توجه کنید.

  • منتظر بمانید…

پس از انتخاب فایل گفته شده، نرم افزار آیتونز (iTunes) به صورت خودکار فایل را بازگشایی می کند. این پروسه ممکن است چند دقیقه زمان ببرد؛ پس لطفا صبر کنید. پس از اتمام بازگشایی، نرم افزار آیتونز (iTunes) فایل و دستگاه شما را بررسی کرده و در صورتی که فریمور درست را انتخاب کرده باشید، مراحل نصب بروز رسانی iOS 10 آغاز خواهد شد. در طول پروسه نصب، دستگاه شما به صورت اتوماتیک ریستارت خواهد شد.

  • سوال پنجم: پس از نصب سیستم عامل آی او اس ۱۰ و وارد نمودن اپل آی دی (Apple ID)، در صفحه ای باید شماره تلفن خود را وارد کنم اما کد کشور ایران (+۹۸) را در لیست کد شماره کشورها پیدا نمی کنم. چطوری این مرحله را رد کنم؟

به دلیل عدم وجود پیش شماره کشور ایران، چه بخواهید و چه نخواهید باید قید لایه امنیتی جدید یعنی تایید دو مرحله ای را بزنید و در حال حاضر آن را برای دو حساب اپل آی دی (Apple ID) و آی کلاد (iCloud) غیر فعال کنید. البته روش کار این ویژگی تنها به ارسال اس ام اس محدود نشده و می توانید یک رمز مشخصی را انتخاب کنید. اما این امکان در ابتدای نصب iOS 10 قابل فعال سازی نمی باشد و شما برای رد این مرحله ناچارید بر روی گزینه "قصد استفاده از ویژگی تایید دو مرحله را ندارم (Don't Use Two-Factor Authentication) کلیک کنید. در غیر این صورت، دستگاه شما در این مرحله باقی خواهد ماند. البته اگر سیم کارتی که از آن استفاده می کنید، برای کشورهای حاضر در لیست کشورهای پشتیبانی کننده شرکت اپل باشد، می توانید آن را وارد کرده و مراحل را ادامه دهید.

error-1671

آموزش رفع ارور ۱۶۷۱، ۳۰۰۴ در نرم افزار آیتونز (iTunes)

ممکن است در طول نصب بروز رسانی سیستم عامل iOS 10 از طریق نرم افزار آیتونز با ارور "دستگاه شما به سرورهای بروز رسانی نرم افزاری کمپانی اپل متصل نشد. کد ۱۶۷۱" رو به رو شویم. کمپانی اپل از این مشکل با خبر است و در راستای حل مشکلات کاربران خود، راه های گوناگونی را ارائه داده است. توجه داشته باشید که ارور ۱۶۷۱ یک نقص در اتصال رایانه شخصی شما به سرورهای بروز رسانی شرکت اپل می باشد و هیچ ارتباطی با دستگاه شما، ورژن برنامه آیتونز، مشکلات و باگ های سیستم عامل آی او اس جدید و... ندارد. ارور عدم اتصال به سرورهای بروز رسانی نرم افزاری، بیشتر در مواقع بررسی بروز رسانی نرم افزاری، دانلود فایل از برنامه آیتونز، بک آپ گیری از آیفون، آیپد و یا آیپاد و همگام سازی دستگاه شما با نرم افزار آیتونز مشاهده می شود. علت مشاهده این ارور به عوامل مختلفی بستگی دارد اما بیش از ۵۰ درصد بخاطر سایر نرم افزارهای نصب شده در رایانه شخصی شما ایجاد می شود. ممکن است یک شرکت مستقل به دلیل ساخت نرم افزار و یا سیستم عامل مایکروسافت ویندوز و همچنین مک، بنا به مسائل امنیتی اشتباها آدرس سرورهای اپل را در لیست سیاه قرار داده و به همین علت، رایانه شخصی شما قادر به اتصال به آن ها نخواهد بود. جهت حل این مشکل، چندین راه ارائه داده شده است به ترتیب به بررسی و آموزش قدم به قدم آن ها خواهیم پرداخت.

سه روش ارائه شده از سوی کمپانی نامدار اپل جهت رفع ایراد و ارور ۱۶۷۱ به شرح زیر است

  • فایل های Host داخل سیستم عامل رایانه شخصی خود را بررسی کنید.
  • مسائل امنیتی بروز رسانی دستگاه، مسدود سازی آدرس TCP/IP و یا مشکلات فایروال سیستم
  • از یک رایانه شخصی دیگر جهت بروز رسانی و رستور (Restore) آیفون، آیپد و آیپاد استفاده کنید.

هرگز فراموش نشود: برای بروز رسانی سیستم عامل آی او اس از طریق گفته شده، باید از آخرین ورژن نرم افزار iTunes استفاده کنید. جهت دریافت آخرین ورژن نرم افزار آیتونز، می توانید به وب سایت های معتبر و همچنین کمپانی اپل مراجعه کنید. در تست انجام شده، ورژن ۱۲٫۵٫۱ نرم افزار آیتونز که آخرین نسخه این نرم افزار به حساب می آید، مراحل رستور و نصب iOS 10 را به خوبی انجام می دهد.

قبل از مراجعه به آموزش زیر، چهار نکته زیر را مطالعه کنید.

  • در ابتدا از اتصال رایانه شخصی به اینترنت اطمینان حاصل فرمایید

قبل از مطالعه آموزش زیر، ابتدا از اتصال رایانه شخصی به اینترنت اطمینان حاصل فرمایید. همچنین اینترنت شما باید به درستی کار کند و و تمامی وب سایت و... را نیز باز کند. عدم توجه به این موضوع، ممکن است شما را با ارورهای گوناگونی مواجه کند.

  • فایل رستور را به حافظه داخلی رایانه شخصی انتقال دهید

بهتر است فایل دانلود شده بر روی هارد دیسک رایانه شخصی شما قرار گرفته باشد و بر روی فلش (Flash USB) و سایر حافظه های خارجی نباشد. همچنین اتصال سایر USB هایی که به آن ها احتیاجی ندارید را قطع کنید. به همین منظور، در صورتی که فایل دانلود شده بر روی حافظه رایانه شخصی قرار ندارد، ابتدا آن را به رایانه شخصی خود انتقال دهید. در صورت عدم توجه به این امر، ممکن است با ارورهای گوناگونی مواجه شوید لذا به این نکته توجه کنید.

  • تاریخ و زمان رایانه شخصی خود را درست کنید

اگر تاریخ و زمان سیستم رایانه شخصی شما نادرست باشد، احتمالا با مشکلات و ارورهایی نظیر ۱۶۷۱ رو به رو خواهید شد. لذا بهتر است از درست بودن تاریخ و ساعت مطمئن شوید.

  • سیستم عامل رایانه شخصی خود را بروز کنید

در حال حاضر نرم افزارهای جدید از سیستم عامل های قدیمی نظیر ویندوز XP و... پشتیبانی نمی کنند. به همین خاطر، در طول نصب و بروز رسانی سیستم عامل آی او اس به نسخه دهم، ممکن است با ارور ۱۶۷۱ و... رو به رو شوید. پیشنهاد ما این است که سیستم عامل ویندوز خود را بروز کرده و از آخرین نسخه ویندوز و یا مک او اس استفاده نمایید.

windows

روش اول - بررسی فایل Host - سیستم عامل: مایکروسافت ویندوز:

  • از طریق منو استارت، ابتدا نرم افزار Notepad را باز کنید

نرم افزار Notepad به صورت پیش فرض در تمامی نسخه های سیستم عامل مایکروسافت ویندوز نصب گردیده شده است. در طریق منو استارت و بخش جست و جو، عبارت Notepad را نوشته و نرم افزار را باز کنید. پس از باز کردن این نرم افزار، از طریق منوی بالا آن به بخش File و سپس Open بروید. پس از کلیک بر روی گزینه "باز کردن (Open)" پنجره جدیدی باز خواهد شد.

  • در پنجره باز شده، به مسیر Windows > System 32 > drivers > etc بروید

پس از باز شدن پنجره ذکر شده، به مسیر گفته شده مراجعه کنید. در این مسیر، چندین فایل وجود دارد که از میان آن ها، باید فایل "hosts" را انتخاب کنید. حال در درون نرم افزار Notepad، متن های گوناگونی به نمایش درآمده اند. در میان این متن ها، به دنبال آدرس "gs.apple.com" بگردید. اگر این آدرس را در فایل "hosts" مشاهده نکردید، کل نرم افزار Notepad را بسته و به سراغ راه حل دوم روید. به عبارت دیگر، نبود آدرس "gs.apple.com" در فایل هاست به این معناست که ارور ۱۶۷۱ هیچ ارتباطی با این فایل ندارد. لذا قبل از هرگونه ذخیره سازی، کل نرم افزار را ببنید. در غیر این صورت، این روش را دنبال کنید...

  • از فایل Hosts بک آپ بگیرید

در صورتی که آدرس "gs.apple.com" در فایل گفته شده وجود داشت، ابتدا از فایل hosts بک آپ بگیرید. بک آپ گیری از این فایل باعث می شود که اطلاعات شما ذخیره شود و در صورتی که تغییرات نادرستی در این فایل ایجاد شود، با رستور کردن آن، مشکل پیش آمده به راحتی قابل حل خواهد بود. برای این منظور، از فایل hosts کپی گرفته و آن را در پوشه دیگری ذخیره نمایید.

  • نماد # را به اول آدرس "gs.apple.com" اضافه کنید

در صورتی که در فایل "hosts" آدرس "gs.apple.com" را مشاهده کردید، قطعا یک آدرس آی پی (اعداد) نیز در پشت این آدرس مشاهده خواهید کرد. به اول خط این آدرس آی پی، نماد # را اضافه کرده و با کلیک بر روی دکمه Space، میان نماد # و آدرس آی پی، فاصله ای ایجاد کنید. حال فایل hosts را ذخیره کنید. (جهت ذخیره سازی، از طریق منوی بالای نرم افزار Notepad بر روی گزینه File و سپس Save کلیک کنید) لازم به ذکر است فایل جدید باید در همان آدرس یعنی Windows > System 32 > drivers > etc ذخیره شود.

توجه کنید: برای ذخیره سازی فایل hosts، باید به فرمت آن توجه کنید چرا که فرمت آن نباید تغییر کند. (فرمت باید File باقی بماند) به همین خاطر، پس از کلیک بر روی گزینه Save، در قسمت نام فایل نام hosts را در میان نماد " قرار دهید. در صورتی که به این نکته توجه نکنید، علاوه بر مشاهده دوباره ارور ۱۶۷۱، ممکن است مشکلات زیادی در ویندوز رایانه شخصی شما پدید آید. لذا حتما نام فایل را میان نماد " قرار دهید.

نکته: اگر این مرحله را با موفقیت پشت سر نگذاشته اید، از فایل بک آپ (Back Up) استفاده و فایل hosts قدیمی را جایگزین فایل hosts جدید کنید.

  • رایانه شخصی خود را ریستارت کنید

پس از طی مراحل بالا، حالا باید رایانه شخصی خود را ریستارت کنید. ریستارت کردن رایانه شخصی، باعث شده که سیستم از اول روشن شده و تغییرات ایجاد شده در تمامی نرم افزارها از جمله آیتونز (iTunes) اعمال خواهد شد.

  • نرم افزار آیتونز (iTunes) را باز کنید

پس از ریستارت شدن رایانه شخصی، به سراغ نرم افزار آیتونز رفته و آن را باز کنید. در این صورت، مشکل ارور ۱۶۷۱ باید برطرف شده باشد. اگر همچنان با این ارور مواجه شدید، به سراغ روش دوم بروید.

macbook

آموزش حل مشکل از طریق راه حل اول - سیستم عامل: مک

  • در بخش Finder، ابتدا Applications را انتخاب کرده و در نهایت بر روی Utilities کلیک کنید
  • Terminal را باز کنید
  • کد زیر را وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه Return کلیک کنید

پس از باز کردن Terminal، عبارت sudo nano /private/etc/hosts را وارد کرده و سرانجام بر روی گزینه بازگشت (Return) کلیک کنید.

  • رمز عبور ورود خود را وارد کنید

در این مرحله، رمز عبور ورودی به سیستم عامل مک او اس را وارد نمایید. توجه داشته باشید که برای دسترسی به فایل hosts، باید سطح اجازه دسترسی حساب شخصی شما در سیستم عامل مک، "مدیریت (administrator) باشد.

  • از فایل Hosts بک آپ بگیرید

ابتدا جهت جلوگیری از هرگونه خراب کاری، از فایل hosts بک آپ بگیرید. بک آپ گیری از این فایل باعث می شود که اطلاعات شما ذخیره شود و در صورتی که تغییرات نادرستی در این فایل ایجاد شود، با رستور کردن آن، مشکل پیش آمده به راحتی قابل حل خواهد بود. برای این منظور، از فایل hosts کپی گرفته و آن را در پوشه دیگری ذخیره نمایید.

  • به دنبال آدرس "gs.apple.com" بگردید

در میان متن های به نمایش درآمده، به دنبال آدرس "gs.apple.com" بگردید. اگر این آدرس را در فایل "hosts" مشاهده نکردید، کل نرم افزار را بسته و به سراغ راه حل دوم روید. به عبارت دیگر، نبود آدرس "gs.apple.com" در فایل هاست به این معناست که ارور ۱۶۷۱ هیچ ارتباطی با این فایل ندارد. لذا قبل از هرگونه ذخیره سازی، کل نرم افزار را ببنید. در غیر این صورت، این روش را دنبال کنید...

  • نماد # را به اول آدرس "gs.apple.com" اضافه کنید

در صورتی که در فایل "hosts" آدرس "gs.apple.com" را مشاهده کردید، قطعا یک آدرس آی پی (اعداد) نیز در پشت این آدرس مشاهده خواهید کرد. به اول خط این آدرس آی پی، نماد # را اضافه کرده و با کلیک بر روی دکمه Space، میان نماد # و آدرس آی پی، فاصله ای ایجاد کنید. حال فایل hosts را ذخیره کنید. لازم به ذکر است فایل جدید باید در همان آدرس قبلی ذخیره شود.

  • نرم افزار با ببنید

پس از ذخیره سازی، با کلیک رو Control-X، کل نرم افزار با ببنید.

  • مک خود را ریستارت کنید

پس از طی مراحل بالا، حالا باید رایانه شخصی خود را ریستارت کنید. ریستارت کردن رایانه شخصی، باعث شده که سیستم از اول روشن شده و تغییرات ایجاد شده در تمامی نرم افزارها از جمله آیتونز (iTunes) اعمال خواهد شد.

  • نرم افزار آیتونز (iTunes) را باز کنید

پس از ریستارت شدن رایانه شخصی، به سراغ نرم افزار آیتونز رفته و آن را باز کنید. در این صورت، مشکل ارور ۱۶۷۱ باید برطرف شده باشد. اگر همچنان با این ارور مواجه شدید، به سراغ روش دوم بروید.

firewall

روش دوم - مسائل امنیتی بروز رسانی دستگاه، مسدود سازی آدرس TCP/IP و یا مشکلات فایروال سیستم

  • در همان ابتدا، تمامی نرم افزارهای امنیتی رایانه شخصی خود را حذف کنید

برخی از نرم افزارهای امنیتی از قبیل Eset Nod32 و... بخاطر جلوگیری از ویروسی شدن رایانه شخصی شما، برخی از آدرس های سرورها را مسدود می کنند. این مسدود سازی ممکن است به اشتباه سرور کمپانی اپل باشد! به همین خاطر، پیشنهاد رسانه کلیک این است که نرم افزار را حذف کنید. البته حذف نرم افزار، تنها راه پیش روی شما نیست! اگر اطلاعات شما در زمینه نحوه کار با چنین نرم افزارهای امنیتی بالاست، می توانید قابلیت حفاظت Host Intrusion Prevention System را در آنتی ویروس و یا سایر نرم افزارهای امنیتی غیرفعال کنید. در این صورت، احتیاجی به حذف آن ها نخواهید داشت.

  • رایانه شخصی خود را ریستارت کنید

پس از حذف نرم افزارهای امنیتی و یا غیرفعال سازی قابلیت حفاظت Host Intrusion Prevention System، برای اعمال تغییرات ایجاد شده در کل سیستم شما، باید رایانه شخصی خود را ریستارت کنید.

  • از اتصال رایانه شخصی به اینترنت مطمئن شوید

همان طور که در ابتدای ارور ۱۶۷۱ خدمت شما کاربران عزیز عرض کردیم، این ارور به دلیل مشکلات اتصال رایانه شخصی شما با سرورهای بروز رسانی کمپانی اپل رخ می دهد. لذا باید رایانه شما به اینترنت متصل شود. برای اینکه از اتصال رایانه شخصی به اینترنت مطمئن شوید، وب سایت رسمی کمپانی اپل به نشانی Apple.com را باز کنید.

  • از کابل Lan استفاده کنید

ممکن است روتر (مدم پخش کننده اینترنت) آدرس سرورهای بروز رسانی کمپانی اپل و همچنین نرم افزار آیتونز را مسدود کرده باشد. به همین خاطر، پیشنهاد کمپانی اپل این است که Wi-Fi دستگاه خود (رایانه شخصی) را خاموش کنید و به کمک کابل Lan به اینترنت متصل شوید. به عبارت دیگر، کابل Lan را به رایانه شخصی خود وصل کرده و از مدل روتر (پخش کننده اینترنت) استفاده نکنید.

  • فایروال را خاموش کنید

اگرچه خاموش کردن فایروال مشکلات زیادی را برای شما به همراه دارد، اما در آخرین مرحله، بهتر است برای مدتی محدود این لایه امنیتی قدرتمند را خاموش کنید. البته اگر با طی تمامی مراحل بالا همچنان با ارور ۱۶۷۱ رو به رو شدید، اقدام به خاموش کردن فایروال کنید.

  • بازم هم رایانه شخصی خود را ریستارت کنید

اگر با طی تمامی مراحل بالا همچنان با ارور ۱۶۷۱ مواجه شدید، رایانه شخصی خود را ریستارت کنید.

  • با بخش پشتیبانی اینترنت خود تماس بگیرید

در صورتی که با ریستارت شدن رایانه شخصی، همچنان ارور ۱۶۷۱ در نرم افزار آیتونز (iTunes) به نمایش درآمد، تلفن را برداشته و به بخش پشتیبانی شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید و مشکل را با آن ها در میان بگذارید. ممکن است شرکت ارائه دهنده اینترنت شما، آدرس سرورهای بروز رسانی کمپانی اپل را مسدود کرده باشد. اگرچه این اتفاق به ندرت رخ می دهد اما پس از طی مراحل بالا و مشاهده ارور ۱۶۷۱، بهتر است با پشتیبانی شرکت مذکور تماس حاصل فرمایید.

new-pc

روش سوم - استفاده از رایانه شخصی دیگر جهت بروز رسانی (Update) و رستور (Restore)

جهت رستور (Restore) و بروز رسانی (Update) آیفون، آیپد و یا آیپاد خود، از یک رایانه شخصی دیگری استفاده کنید. در صورتی که تمامی موارد بالا را امتحان کردید و باز هم در نرم افزار آیتونز با ارور ۱۶۷۱ مواجه شدید، پیشنهاد ما این است که از یک رایانه شخصی دیگر که به اینترنت دیگری متصل است، استفاده کنید. این روش باعث می شود که شما از اتصال به سرورهای بروز رسانی کمپانی اپل مطمئن شوید و ضمن حل مشکل، علت آن را نیز دریابید. ممکن است بنا به تغییرات اعمال شده توسط برخی نرم افزارهای غیر مرتبط، رایانه شخصی شما امکان دسترسی به این سرورها را ندارد. در این صورت، بهترین روش جهت حل ارور ۱۶۷۱، استفاده از یک رایانه شخصی دیگر با اینترنت جداگانه است.

itunes-logo

آموزش حل مشکل عدم شناسایی آیفون، آیپد و آیپاد متصل شده به رایانه شخصی توسط نرم افزار آیتونز (iTunes)

-- مطمئن شوید که آخرین نسخه نرم افزار آیتونز (iTunes) بر روی رایانه شخصی شما (چه سیستم عامل مک و چه سیستم عامل ویندوز) نصب شده است. جهت دانلود آخرین ورژن، به وب سایت های معتبر دانلود مراجعه کنید و یا از طریق بخش بروز رسانی های نرم افزار آیتونز، آپدیت جدید را دانلود و نصب کنید.

-- از سیستم عامل های بروز استفاده کنید. در صورت وجود بروز رسانی، حتما سیستم عامل مایکروسافت ویندوز و مک او اس را به آخرین نسخه بروز رسانی کنید.

-- از روشن بودن آیفون، آیپد و یا آیپاد خود را اطمینان حاصل فرمایید.

-- اگر با پیام "اعتماد به رایانه شخصی (Trust this Computer)" مواجه شدید، بر روی گزینه "اعتماد (Trust)" کلیک کنید.

-- تمامی USB ها و پورت های رایانه شخصی را خالی کنید. به عبارت دیگر، از اتصال هرگونه فلش، هارد دیسک، کابل های گوناگون USB و... خودداری کرده و اتصال آن ها را از رایانه شخصی خود کنید.

-- رایانه شخصی، آیفون، آیپد و آیپاد خود را ریستارت کنید. (آیفون، آیپد و آیپاد را با نگه داری دکمه روشن/خاموش و دگمه خانه (Home) ریستارت کنید)

-- درصورتی که تمام مراحل بالا را انجام دادید و بازهم دستگاه شما توسط نرم افزار آیتونز (iTunes) شناسایی نشد، دستگاه خود را به رایانه شخصی دیگری متصل کنید.

در مطلب آموزشی دیگر، نحوه دانلود و نصب سیستم عامل آی او اس را به طور کامل آموزش داده ایم. برای مراجعه به آموزش مربوطه، بر روی این نوشته کلیک کنید.

در پایان این مقاله آموزشی، نظرات و مشکلات خود را در خصوص دانلود و نصب سیستم عامل آی او اس ۱۰ با ما در میان بگذارید. لطفا قبل از مطرح کردن سوال خود، آموزش بالا و آموزش کامل نصب سیستم عامل iOS 10 را مطالعه کنید و در صورت عدم ارائه راه حل مشکل شما، آن را با کارشناسان کلیک در میان بگذارید. رسانه کلیک جهت جلب رضایت کاربران خود در تلاش است که به سرعت به سوالات و مشکلات شما رسیدگی کرده و پاسخ روشن و دقیقی جهت رفع مشکل شما ارائه دهید. مشکلات خود را از ما بپرسید...

ارسال نظر