مطالب فیس بوک را راحت تر از قبل ذخیره کنید

تقریبا چهار سال از زمان معرفی ویژگی "save for later" توسط فیس بوک می‌گذرد. با این ویژگی می‌توانید ویدیو، مقاله و یا هر چیز دیگری را که در فیس بوک پیدا می‌کنید، در یک بخش اختصاصی ذخیره کنید. اما لیست مواد ذخیره شده تا کنون محلی مختص به خود در اپلیکیشن‌های فیس بوک نداشته‌اند.

مطالب فیس بوک را راحت تر از قبل ذخیره کنید

کلیک - در حال حاضر برای ذخیره موارد مختلف باید گزینه more را انتخاب کنید و سپس در پایین صفحه باز شده که پر از گزینه‌های مختلف است، گزینه مورد نظر را پیدا کنید. این کار باعث سردرگمی کاربر می‌ کند زیرا به آسانی نمی‌تواند مطالب را ذخیره کند . فیس بوک اذعان کرده است که هر ماه ۲۰ میلیون نفر از این ویژگی فیسبوک استفاده می‌کنند. شرکت قصد دارد برای افزایش استفاده از این ویژگی راهبرد جدیدی را به کار بگیرد.

فیس بوک در کنفرانس F8 (کنفرانسی که توسط فیسبوک برای توسعه دهندگان و کار آفرینان تولید کننده اپلیکیشن‌های وب هر سال برگزار می‌شود) اعلام کرد که قصد دارد یک دکمه مختص به این ویژگی در سایت خود اضافه کند. منتشر کنندگان مطالب در فیسبوک می‌توانند این دکمه را به قالب استاندارد مقاله خود اضافه کنند. کاربران می‌توانند با انتخاب این گزینه مطالب مورد علاقه خود را به راحتی در Face Book queue (محل ذخیره مطالب فیسبوک) ذخیره کنند. این کار شباهت زیادی با روش برنامه‌های ذخیره سازی مانند Pocket و Instapaper دارد. اما این کار فیس بوک با برنامه‌های ذکر شده تفاوت‌های عمده‌ای دارند. فیس بوک بر خلاف Pocket و Instapaper قالب بندی و تبلیغات مقالات را حذف نمی‌کند. با توجه به ترافیک بالای انتشار مطالب در فیس بوک، احتمالا فیس بوک با متقاعد کردن منتشران برای اضافه کردن دکمه ذخیره سازی بتواند نسبت به Pocket که همین کار را انجام داده است، موفقیت بیشتری به دست آورد.

Screen-Shot-2014-08-01-at-7

دکمه ذخیره سازی مطالب فیسبوک ابتدا در سایت Product Hunt (سایتی برای به اشتراک گزاری و یافتن مطالب جدید) overstock (یک سایت خرده فروشی آنلاین آمریکایی) در دسترس خواهد بود. دومین سایت ثابت کرده‌ است که دکمه‌های ذخیره سازی به عنوان ابزار تجارت الکترونیکی مزایای بالقوه‌ زیادی دارند.

اگر ناشران بزرگ هم این دکمه ذخیره سازی را به مقالات خود اضافه کنند، موضوع جالب‌تر خواهد شد. در عصری که شرکت‌های رسانه‌ای تلاش می‌کنند میزان مشاهده محتوای کلی خود توسط افراد را به حداکثر میزان برسانند، ممکن است این ترفند فیس بوک برای افزایش ترافیک مشاهده سایت جواب دهد.

منبع: theverge

ارسال نظر