روش‌های یادگیری انگلیسی برای افراد شاغل

بسیاری از افراد شاغل به دلایل مختلف نیاز به یادگیری زبان انگلیسی دارند. اما برخی از مسائل مثل زمان که بسیار می تواند برای شان آزاردهنده باشد باعث می شوند تا نتوانند به یادگیری زبان بپردازند.

 روش‌های یادگیری انگلیسی برای افراد شاغل

حال سوال این است که آیا این افراد باید به کلی قید یادگیری را بزنند؟ مسلما اینطور نیست امروزه روش های گوناگونی برای یادگیری زبان وجود دارد که می تواند این موضوع را حل نماید در ادامه می خواهیم به شما کمک کنیم که چگونه با اینکه شاغل هستید زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

کلاس خصوصی زبان

برای یادگیری زبان انگلیسی بهترین راهی که می توانید زبان انگلیسی را آموزش ببینید شرکت در کلاس زبان است. حال اگر شاغل باشید برای شرکت در کلاس ممکن است کمی با مشکل روبرو شوید از این رو کلاس خصوصی بهترین گزینه برای شماست.

شما با کلاس خصوصی آن زمانی که می توانید کلاس را برگزار خواهید کرد که معمولا عصرها و شب ها و یا آخر هفته ها برای شاغلین مناسب می باشد.

البته اگر بتوانید در کلاس های گروهی نسبت به زمانی که دارید شرکت کنید کلاس های گروهی نیز مناسب شما می باشند چرا که این کلاس ها نیز معمولا ۲ روز در هفته می باشند.

ویژگی کلاس خصوصی زبان برای شاغلین

در کلاس های گروهی روند کلاس بر کلیت زبان آموزان پیش خواهد رفت و افراد با شرایط مختلف در این کلاس ها حاضر می شوند. یکی از مواردی که ممکن است این کلاس ها برای شاغلین مناسب نباشد زمان مطالعه شان است که باعث می شود سر کلاس خود را نسبت به بقیه ارزیابی کرده و از ادامه کلاس دلسرد شوند.

از این رو کلاس خصوصی زبان گزینه بهتری است چرا که شما تنها با استاد خود هستید و کلاس براساس روند پیشرفت شما پیش خواهد رفت و اگر نیاز به تمرین بیشتری در کلاس دارید که بر روی موضوعی مسلط شوید این کار قابل اجراست.

در نتیجه شما براساس شرایط خود پیش می روید و آن حس عقب ماندگی را نخواهید داشت و باعث نمی شود که فکر کنید در یادگیری خوب نیستید و یادگیری زبان برای تان کار سختی است.

استفاده از زمان های مرده

یکی از چالش هایی که شاغلین همواره برای یادگیری زبان با آن درگیر هستند بحث زمان برای مطالعه و تمرین است که این موضوع بسیار مهم است چرا که تنها شرکت در کلاس زبان نمی تواند به شما کمک کند تا زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرید و نیازمند تمرین مستمر و زیاد است.

از این رو توصیه می شود تا شاغلین از زمان های مرده خود در شبانه روز استفاده نمایند. مثلا زمانی که در ترافیک هستید در مسیر رفت و آمد سعی کنید به موسیقی انگلیسی، پادکست یا کتاب داستان های صوتی انگلیسی گوش کنید.

در وقت های استراحت در محل کار به انجام تکالیف و تمرین کردن زبان انگلیسی بپردازید با اینکار می توانید با به اندازه کافی زبان را خارج از کلاس تمرین کنید.

همچنین آخر هفته می توانید کمی از تفریحات خود کم کرده و زمانی را برای مطالعه زبان قرار دهید تا زمانی که در هفته نتوانستید برای تمرین زبان صرف کنید را در این زمان جبران کنید.

روزی ۱۵ دقیقه مطالعه معجزه می کند

بسیاری بر این باور هستند که برای تمرین و مطالعه زبان باید زمان زیادی را روزانه صرف کنند و زمانی که نمی توانند این موضوع را عملی کنند کاملا ناامید شده و از اینکار دست می کشند.

این موضوع در افراد شاغل بسیار رایج است اما علم و تجربه ثابت کرده حتی تمرین و مطالعه کم از تمرین نکردن بهتر است.

هر فردی حداقل ۱۵ دقیقه زمان را در شبانه روز خواهد داشت تا کمی زبان تمرین کنید اگر این کار را هر روز انجام دهید هفته ای نزدیک به ۲ ساعت مطالعه زبان داشته اید که بسیار خوب است و در طولانی مدت نتیجه مطلوب و عالی خواهد داشت.

در نتیجه استمرار در مطالعه روزانه آن هم با حداقل زمان می تواند شما را شاید کمی دیر اما به مقصد برساند پس دنبال راه کارهای عجیب نباشید و آهسته و پیوسته مطالعه و تمرین خود را ادامه دهید.

هدف تان را مشخص کنید

داشتن هدف می تواند شما را در مسیر درست قرار دهد و برنامه ریزی یادگیری شما را منسجم نماید. این موضوع برای افراد شاغل بیشتر به چشم می آید.

زمانی که می دانید هدف تان چیست، براساس زمانی که دارید می توانید مشخص کنید که چه زمانی با آن هدف خواهید رسید در نتیجه براحتی و بدون هیچ گونه استرسی به مسیر خود به صورت مشخص ادامه خواهید داد و دیگر یادگیری و مشکلات آن برای تان عجیب و دلسرد کننده نخواهد بود.

کلاس آنلاین زبان

بسیاری از شاغلین به دلیل زمان شان نمی توانند در کلاس خصوصی یا گروهی به صورت حضوری شرکت نمایند. این افراد بهتر است کلاس آنلاین را برای یادگیری انتخاب نمایند.

امروزه کلاس های آنلاین به صورت گسترده و با کیفیت بالا برگزار می شوند و زبان آموزان زیادی با این کلاس ها زبان انگلیسی را در بالاترین سطوح آموزش دیده اند. در نتیجه شرکت در این کلاس ها بسیار مناسب افراد شاغل است.

یکی از موسسات معتبر که به برگزاری کلاس های آنلاین می پردازد و نیاز بسیاری از شاغلین را رفع کرده است موسسه زبان دهخدا است که کلاس های خود را در بستر تخصصی موسسه برگزار می کند تا بتواند بهترین کیفیت را با بازده ای بالا ارائه نماید.

 

ارسال نظر