حذف محتوای شبکههای اجتماعی توسط هوش مصنوعی
رسانه کلیک - خطاهای هوش مصنوعی در حذف اشتباهی محتوا در شبکههای اجتماعی دغدغه جدید شرکتهای بزرگ تکنولوژی است.
غولهای بزرگ تکنولوژی نسبت به این موضوع هشدار داده و ابراز نگرانی کردهاند. از آنجایی که بسیاری از شرکتهای بزرگ همچون گوگل، فیس بوک و توییتر از کارمندان و پرسنل خود درخواست کرده اند که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا به صورت دورکاری از منزل خود به کار و فعالیت های شغلی خود بپردازند اما نگرانی های جدیدی مبنی بر حذف اشتباهی برخی از محتواهای اینترنتی موجود در شبکههای اجتماعی توسط هوش مصنوعی به وجود آمده است.
روند عادی شرکتهای در خصوص شناسایی و تشخیص برخی محتواهای مورددار توسط فناوری هوش مصنوعی، حذف آنها پس از تایید کارمندان و متخصصان و پرسنل مربوطه بود و در صورتی که معلوم و مشخص میشد که این محتوای شناسایی شده ناقض برخی قوانین نظیر حریم خصوصی کاربران باشد، محتوا از پلتفرم شبکه اجتماعی مربوطه حذف میشد.
اما حالا که تمامی ادارات و شرکت های غول های تکنولوژی خالی از کارمند و متخصص شده است، به نظر میرسد که کنترل محتواهای شبکه های اجتماعی تنها توسط فناوری هوش مصنوعی امکانپذیر نبوده و نیازمند نظارت و تخصص متخصصان نیز است.
بر اساس گزارشها، از زمان شیوع گسترده ویروس کرونا بسیاری از غول های تکنولوژی نظیر اپل، گوگل، فیس بوک و توییتر در کنار سایر ادارات خصوصی و دولتی در آمریکا و بسیاری دیگر از کشورهای دیگر، از تمامی کارمندان خود درخواست کرده اند که به صورت دورکاری با رایانه های شخصی خود در منزل به کار و فعالیت های شغلی خود بپردازند.