مشترکان تلفن همراه تا 2 ماه دیگر می توانند پیامک های تبلیغاتی را به دلخواه انتخاب کنند
رسانه کلیک - رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از راه اندازی سامانه انتخاب پیامک های تبلیغاتی انبوه و ارزش افزوده تا دو ماه دیگر و با هدف حل مشکل پیامک های مزاحم خبر داد.
به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگوی شبکه خبر درباره نارضایتی مشترکان تلفن همراه در دریافت پیامک های تبلیغاتی و ارزش افزوده ناخواسته اظهار داشت: در راستای ساماندهی این موضوع، کمیسیون تنظیم مقررات با تصویب مصوبه ای به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تکلیف کرده است که چارچوب راه اندازی سامانه یکپارچه ارائه این خدمات را تعیین کند.
وی عنوان کرد: بر این اساس چارچوب و ضوابط یکسان سازی خدمات پیامک های انبوه به اپراتورهای موبایل ابلاغ شده است که بر مبنای آن اپراتورهای تلفن همراه باید به صورت یکسان از طریق یک سامانه واحد، خدمات پیامکی خود را به مشترکان تلفن همراه اعلام کنند و مشترک در صورت تمایل، این دسته از خدمات را انتخاب خواهد کرد.
معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: با راه اندازی سامانه انتخاب پیامک های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده، ابتدا از مشترک اجازه گرفته می شود که تمایلی به دریافت این پیامک ها دارد و یا خیر و اینکه تمایل دارد در چه دسته و موضوعی پیامک تبلیغاتی و ارزش افزوده دریافت کند.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه تکالیف رگولاتوری در این مصوبه نهایی شده و ابلاغیه آن تا سه روز دیگر به اپراتورها اعلام می شود، تصریح کرد: این سامانه تا پایان فروردین ماه راه اندازی شده و در اختیار مردم قرار می گیرد.
وی نحوه در اختیار گرفتن سامانه انتخاب پیامک های تبلیغاتی را از طریق اپلیکیشن، پرتال و کدهای دستوری عنوان کرد که از سوی اپراتورهای موبایل باید به مشترکان اطلاع رسانی شود.
فلاح جوشقانی با اشاره به رسیدگی به شکایات مشترکان از دریافت پیامک های ناخواسته و مزاحم یادآور شد: مشترکان از طریق شماره ۸۰۰ می توانند نسبت به قطع پیامک های تبلیغاتی اقدام کنند و یا از طریق سامانه ۱۹۵ پیامک های ناخواسته و مزاحم خود را به صورت موردی به سامانه رگولاتوری گزارش دهند. در نهایت امکان اعلام شکایت از سامانه رسیدگی به شکایات ۱۹۵ نیز وجود دارد.