رشد 39 درصدی درآمد مایکروسافت از بخش گیمینگ

رسانه کلیک - جدیدترین گزارش مالی مایکروسافت در سه ماهه چهارم 2018 نشان از این دارد که درآمد این شرکت سرشناس از بخش گیمینگ و ایکس باکس در این بازه زمانی با بیش از 39 درصد افزایش رو به رو شده است.

رشد 39 درصدی درآمد مایکروسافت از بخش گیمینگ

شرکت نامدار مایکروسافت اخیرا جلسه ای را به منظور ارائه گزارش مالی خود در سه ماهه چهارم سال میلادی 2018 با حضور مدیران و سرمایه گذاران برگزار کرد و در آن به بررسی عملکرد این شرکت در بازه زمانی یاد شده پرداخت.

بر اساس این گزارش، به نظر می رسد ردموندی ها سه ماهه چهارم سال جاری میلادی را به خوبی و با رضایتمندی پشت سر گذاشتند چرا که درآمد آن ها از بخش گیمینگ چیزی در حدود 39 درصد نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته افزایش یافته است. جدا از رشد 39 درصدی این بخش، درآمد مایکروسافت از بخش سرویس ها و نرم افزارهای ایکس باکس نیز با رشد 36 درصدی مواجه شده است.

گزارش مالی مایکروسافت در سه ماهه چهارم 2018 که بازه زمانی 12 فروردین ماه (یکم ماه آوریل) الی 9 تیر ماه (سی‌ام ماه ژوئن) را در برمی گیرد، نشان می دهد که درآمد ردموندی ها با این افزایش 39 درصدی به رقم 643 میلیون دلار رسیده است. به علاوه، بخش نرم افزارها و سرویس های ایکس باکس نیز از این افزایش درآمد غافل نمانده و به لطف بازی های Third-Party از حیث درآمد و سود رشد قابل توجه 36 درصدی را تجربه کرده است.

در کنار این افزایش درآمد خیره کننده ردموندی ها، تعداد کاربران فعال ماهیانه شبکه بزرگ ایکس باکس لایو نیز در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال میلادی 2017 چیزی در حدود 8 درصد رشد داشته است. بدین ترتیب، تعداد کاربران فعال ماهیانه این شبکه در حال حاضر از مرز 57 میلیون نفر عبور کرده است که این رقم در سال گذشته میلادی برابر با 53 میلیون بازیکن اعلام شده بود.

در ادامه می توانید خلاصه ای از گزارش مالی مایکروسافت در سه ماهه چهارم 2018 را در قالب تصویر مشاهده کنید.

البته، کاربران فعال ماهیانه شبکه ایکس باکس لایو تنها شامل بازیکنان و دارندگان کنسول های ایکس باکس وان و ایکس باکس 360 نمی شود، بلکه مایکروسافت در ارائه این گزارش بازیکنان و گیمرهای پلتفرم های گوشی های هوشمند و پی سی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10 را نیز در نظر گرفته است.

با اینکه شرکت مایکروسافت در نسل هشتم کنسول ها عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشت و نتوانست موفقیت نسل هفتم خود را دوباره تکرار کند و از طرفی دیگر، کنسول ایکس باکس وان نیز در نبرد و رقابت سخت و تنگاتنگ از حیث قدرت سخت افزاری و تنوع و برتری عناوین ویدیویی اتحصاری از کنسول نسل هشتم شرکت سونی یعنی پلی استیشن 4 شکست خورد، اما گزارش ها و آمار و ارقام در خصوص تعداد کاربران شبکه ایکس باکس لایو همچنان خیره کننده و تحسین برانگیز است؛ به طوری این شبکه بر اساس گزارش مالی سه ماهه چهارم سال میلادی 2016 میزبان 49 بازیکن فعال به صورت ماهیانه بود و این رقم در سال میلادی 2017 به 53 میلیون نفر رسید و هم اکنون از مرز 57 میلیون کاربر عبور کرده است. با این حال، ردموندی ها همچنان از ارائه آمار فروش کلی کنسول های ایکس باکس وان در سراسر جهان خودداری می کنند.

شکی نیست که شبکه بزرگ ایکس باکس لایو این افزایش تعداد کاربران فعال ماهیانه خود را مدیون سرویس های جدید و متنوعی نظیر Xbox Game Pass است که تجربه جدیدی را برای گیمرها به ارمغان می آورد.

همچنین، ذکر این نکته مهم است که در حال حاضر شبکه ایکس باکس لایو نسبت به سه ماهه دوم و سوم سال میلادی 2018 نزدیک به 2 میلیون از کاربران فعال خود را از دست داده است. به بیان ساده تر، تعداد کاربران فعال ماهیانه این شبکه نسبت به سه ماهه دوم و سوم سال جاری میلادی با کاهش 3.4 درصدی رو به رو بوده که البته وقوع این اتفاق در صنعت بازی های ویدیویی همراه توجیه و دلیل منطقی دارد.

علت اصلی این کاهش دو میلیونی کاربران فعال ماهیانه شبکه ایکس باکس لایو، انتشار اغلب بازی های ویدیویی در فصل زمستان و بهار است و این صنعت سرگرم کننده از قدیم الایام همواره فصل تابستان آرامی را تجربه می کند. بدین ترتیب، بدیهی است که به دلیل عدم عرضه بازی های جدید و متنوع در بازه زمانی 12 فروردین ماه (یکم ماه آوریل) الی 9 تیر ماه (سی‌ام ماه ژوئن)، تعداد کاربران فعال ماهیانه این شبکه روند نزولی به خود گرفته باشد.

در مجموع، درآمد کلی شرکت مایکروسافت از تمامی بخش گیمینگ در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی از رقم 2.251 میلیارد دلار به 2.286 میلیارد دلار رسیده است. همچنین این شرکت مدعی است که درآمد کلی خود از بخش گیمینگ، سرفیس و سایر سرویس ها در این سه ماهه اخیر برابر با 30.1 میلیارد بوده که چیزی در حدود 8.9 میلیارد دلار به عنوان سود به جیب ردموندی ها رفته است.

از دیگر نکات جالت گزارش مالی مایکروسافت در سه ماهه چهارم 2018 می توان به درآمد 1.4 میلیارد دلاری از سرویس لینکدین (LinkedIn) و تجارت 1.1 میلیارد دلاری ردموندی ها از فروش محصولات سرفیس اشاره کرد. هرچند، مایکروسافت مدعی است که در سه ماهه اخیر امسال، بخش گیمینگ و سرفیس بیشترین تاثیر را در سوددهی بیشتر و درآمد این شرکت داشته اند.

در پایان این گزارش، ردموندی ها اعلام کردند که در حال حاضر بالغ بر 31.4 میلیون کاربر از مجموعه نرم افزارهای Office استفاده می کنند که به لطف این جامعه بزرگ، درآمد مایکروسافت از سرویس های ابری و فروش این دسته از نرم افزارها با رشد 8 درصدی رو به رو شده است که این رقم قابل توجهی محسوب می شود.

حال، دیدگاه شما در رابطه با گزارش مالی مایکروسافت در سه ماهه چهارم 2018 چیست؟ به نظر شما، مایکروسافت در آغاز سال مالی جدید خود چگونه عمل خواهد کرد؟ آیا درآمد ردموندی ها از بخش گیمینگ به واسطه انتشار بازی های پرطرفدار و موردانتظاری نظیر Gears 5، فورزا هورایزن 4 و Crackdown 3 از این رقم نیز بیشتر خواهد شد؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر