گوگل تحریم تبلیغاتی شد
به تازگی گوگل در چالش جدیدی گرفتار شده است؛ چرا که بیش از ۲۵۰ برند معروف دنیا دست به تحریم گوگل برای قرار دادن آگهی در سایت های تابعه این شرکت زده اند.
به گزارش کلیک، در پی انتشار گزارش نشریه تایمز مبنی بر نمایش گسترده تبلیغات شرکت ها و سازمان ها روی محتوای ویدئویی حاوی صحنه های خشونتآمیز و افراطگرایانه در یوتیوب و دیگر سرویسهای تحت مالکیت شرکت گوگل، رفتهرفته به تعداد برندهایی که از انتشار آگهی در سرویس های شرکت گوگل انصراف میدهند، افزوده میشود.
آن طور که بیزینس اینسایدر اعلام کرده است، تاکنون بیش از ۲۵۰ برند، کمپین های تبلیغاتی مشترک با گوگل را متوقف کردهاند. این روند ابتدا در بریتانیا مشاهده شد؛ اما رفته رفته و با در پیش گرفتن سیاستهای مشابه توسط برندهای مطرح آمریکایی، به دامنه تحریم غول دنیای تبلیغات اضافه میشود. تایمز درآمد بالقوه گوگل از آگهیهای منتفی شده را صدها میلیون دلار اعلام کرده است.
در مقابل، شرکت گوگل از اعمال سیاستهای جدید برای نظارت دقیقتر بر بازاریابها و همچنین کنترل محتوای ویدئویی حاوی صحنههای خشونتآمیز و افراطگرایانه خبر داده است. در میان برندهای فعالی که همکاری خود را با گوگل در بحث انتشار تبلیغات متوقف کردهاند، میتوان به آرگوس، آئودی، هوندا، مکدونالد، تسکو، تویوتا، سیستم حمل و نقل لندن، دولت بریتانیا، فولکسواگن، At&T، اینترپرایز و ورایزن اشاره کرد.