وکیل ملکی به چه کسی گفته می شود و چه وظایفی دارد؟【شرح کامل】

یک وکیل ملکی وظیفه دارد هر اسناد و مدارکی که برای پیروزی پرونده در دادگاه لازم است را از تمامی سازمان ها و اداره جات و افراد دیگر جمع آوری کرده و به دادگاه ارائه دهد. یک وکیل ملکی خوب و زمان شناس در زمان مناسب به پرونده ورود کرده و اطلاع کاملی از نحوه ی ارائه ی دفاعیه دارد.

وکیل ملکی به چه کسی گفته می شود و چه وظایفی دارد؟【شرح کامل】

یک وکیل ملکی وظیفه دارد هر اسناد و مدارکی که برای پیروزی پرونده در دادگاه لازم است را از تمامی سازمان ها و اداره جات و افراد دیگر جمع آوری کرده و به دادگاه ارائه دهد. یک وکیل ملکی خوب و زمان شناس در زمان مناسب به پرونده ورود کرده و اطلاع کاملی از نحوه ی ارائه ی دفاعیه دارد.

وکیل ملکی از مال و اندوخته ی سالیان تلاش افراد دفاع کرده و از اتلاف سرمایه مردم جلوگیری به عمل می آورد. حال این که در انتخاب یک وکیل ملکی خوب چه پارامترهایی را باید رعایت کنید و از چه نکاتی نباید غافل شوید مطالبی هستند که در ادامه مقاله به شرح کامل آن می پردازیم و سوال وکیل ملکی به چه کسی گفته می شود و چه وظایفی دارد؟ را به صورت کامل تشریح می کنیم.

وکیل ملکی کیست؟

وکیل ملکی به کسی گفته می شود که پس از طی دوره های تحصیلی از پس آزمون های دشوار وکالت و اختبار برآمده و در کانون های مربوطه و یا قوه قضائیه مشغول به کار هستند. وکیل به شخصی اطلاق می گردد که از سوی موکل خود دارای اختیار کامل می باشد که در برابر قانون و در محضر دادگاه از حق و حقوق موکل خود دفاع کند و حقوق پایمال شده ای را باز پس بگیرد. حال این دعاوی ملکی خود دارای 2 زیر شاخه می باشد که عبارت اند از : دعاوی ملکی کیفری، دعاوی ملکی حقوقی

وکیل ملکی کیست و چه وظایفی دارد؟

مسائل مربوط به دعاوی ملکی کیفری چون بیشتر در رابطه با شخص می باشد تا ملک، بنابراین وکیل ملکی در آن ورود ندارد و وکلای کیفری به آن رسیدگی می کنند. ولی دعاوی ملکی حقوقی کاملا در حیطه ی فعالیت وکلای ملکی بوده و کامل ترین دفاعیه را از آن انجام می دهند.

اگر در مورد هرکدام از این موارد پرونده ای در دست رسیدگی دارید، پیشنهاد می شود از وکیل متخصص در آن حوزه مشاوره گرفته و از کمک های وکالتی او غافل نشوید چرا که بهترین وکیل ملکی در اهواز از تبحر ویژه ای برخوردار است و سابقه فعالیت طولانی مدت در حوزه ملکی را در کارنامه کاری خود داشته و کمک شایانی را می تواند در این باره به شما ارائه دهد.

دعاوی ملکی حقوقی

ما در اینجا لیستی از  دعاوی ملکی حقوقی که توسط وکلای ملکی رسیدگی می شوند را شرح داده ایم تا حوزه مربوط به خود را بیابید و در راستای آن اقدامات لازم را انجام دهید.

  1. مطالبه ثمن
  2. مطالبه سرقفلی
  3. تخلیه اماکن تجاری
  4. حق کسب و پیشه
  5. الزام به فک رهن و سندهای ضمانتی
  6. تعدیل اجاره بها
  7. اخذ به شیعه
  8. موضوع تخلیه ی اماکن تجاری
  9. و ...

ویژگی های یک وکیل ملکی خوب چیست؟

یک وکیل ملکی خوب وکیلی می باشد که در تمام مراحل پرونده امانت دار اسرار موکل خود باشد و از ضررهای مالی وارده به موکل خود جلوگیری کند. او باید بر قوانین و مقررات مربوط به دعاوی ملکی تسلط کامل داشته باشد تا بتواند یک دفاع جانانه ارائه دهد و از طرفی وکیل ملکی در تنظیم دادخواست ها نیز باید روش خاص و تاثیرگذاری داشته باشد. گفتنی می باشد که تجربه ی بالای وکیل نیز در حل پرونده بی تاثیر نیست و چه بسا پرونده هایی که با پشتوانه ی تجربه ی وکیل توانسته رای دادگاه را اخذ نماید.

آشنا بودن وکیل به روند دادگاه از پارامترهای اصلی موفقیت پرونده می باشد چرا که این مسئله باعث رسیدگی بی وقفه ی پرونده می شود و وکیلی که با روند دادگاه آشنا می باشد می تواند با کمترین اتلاف در زمان رای را به نتیجه برساند. وکیل ملکی در برخورد با پرونده و موضوع جدید، ابتدا با خونسردی کامل اقدام به جمع آوری اسناد و مدارک لازم می کند تا با اشراف کامل به موضوع و ابعاد پرونده، بهترین اقدامات لازم را انجام دهد.

چرا به وکیل ملکی نیاز داریم؟

پرونده های ملکی به دلیل دست به گریبان بودن با موضوعات حساس و حیاتی به افرادی نیاز دارد که از دانش و مهارت خاصی برخوردار باشند و با اشراف کامل به قانون و مقررات مربوط به حوزه ملکی، بر تمام دعاوی آن تسلط داشته باشند. و تمام این اقدامات از توانایی و حوصله ی یک فرد عادی خارج است. یک وکیل ملکی خوب برای رسیدگی به مراحل پرونده علاوه بر دانش و مهارت از سابقه و تجربیات ارزنده خود نیز بهره می برد که می تواند در وقت و هزینه صرف جویی به عمل آورده و در کوتاه ترین زمان به رای مورد نظر دست یابد.

 

وکیل ملکی

چگونه یک وکیل ملکی خوب پیدا کنیم؟

همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم بهترین وکیل ملکی از دانش و مهارت خاص در حوزه ملکی برخوردار می باشد و هر وکیلی نمی تواند از پس مسئولیت خطیری همچون دفاع از سرمایه مردم برآید. بنابراین ضروری می باشد که در مرحله ی انتخاب وکیل سنجیده عمل کرده و دقت لازم را به کار ببرید تا بهترین انتخاب را از بین وکلای متخصص ملکی داشته باشید.

در این بین اگر به هر دلیلی توانایی تشخیص وکیل و یا جرات اعتماد به هر وکیلی را ندارید می توانید از سایت های معتبری که در این خصوص راجع به فعالیت بهترین وکلای هر حوزه ای تحقیقات کرده و موارد مناسب را معرفی می کنند بهره برده و از بین آن ها وکیل مدنظر خود را بیابید. به عنوان  یکی از این مراجع معتبر می توان به سایت برترین وکیل اشاره کرد.

داشتن وکیل ملکی چه مزایایی دارد؟

اخذ وکیل ملکی متخصص در امور حوزه ملکی، یکی از اقداماتی می باشد که می توان برای کنترل شرایط و تضمین امنیت سرمایه خود انجام داد. حال به عنوان مزایای وکیل ملکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حدس و اطلاع از وضعیت رای که در آینده صادر می شود
  • تصمیم درست و به موقع در تعیین حوزه حقوقی یا کیفری موضوع
  • ذکر ادله و اسناد و مدارک لازم برای دعوا ی طرح شده
  • رفع ابهامات موجود از ابعاد پرونده حقوقی
  • اطلاع از تمامی هزینه های لازم برای دادخواهی

حق الوکاله وکیل ملکی چقدر است؟

افراد در مواجه با پرونده های ملکی همیشه نگران موضوع حق الوکاله هستند ولی باید به این موضوع توجه داشت که ملک و سرمایه ای که در پرونده های ملکی مطرح می باشد از ارزش ریالی به مراتب بالاتری برخوردار می باشند و با یک نگاه اجمالی می توان دریافت که حق الوکاله در برابر ضرری که در پرونده های ملکی افراد را تهدید می کند، بسیار ناچیز می باشد. حق الوکاله مبلغ مشخص و معینی ندارد و نسبت به هر پرونده متغیر می باشد و وکیل مورد نظر شما در همان جلسه ی اول مشاوره، می تواند راجع به تمامی مواضع پرونده اعم از اسناد و مدارک لازمه، ابعاد پنهان پرونده، زمان لازم برای حل پرونده و همچنین حق الوکاله برای شما صحبت کند.

و همین طور نحوه پرداخت حق الوکاله بسته به نظر شخصی وکیل و توافق حاصله در جلسات اولیه مابین وکیل و موکل مشخص می شود. گفتنی می باشد که تقریبا همه چیز بستگی به توافق بین وکیل و موکل دارد و هر وکیلی سیاست خاصی در پرونده خود اتخاذ می کند و می تواند تا حدود زیادی شرایط پرداخت موکل خود را در نظر بگیرد.

وکیل ملکی در اهواز

سخن پایانی

در برخورد با دعاوی حوزه ملکی همیشه سوالات مختلفی ذهن افراد را درگیر می کند که یکی از سوالات مهم و حیاتی در سرنوشت پرونده این است که وکیل ملکی به چه کسی گفته می شود و چه وظایفی دارد؟ برای حل گره های فکری شما ما در این مقاله سعی کردیم حول محور وظایف وکیل ملکی صحبت کنیم و وظایف و اختیارات وکیل ملکی را شرح دهیم. از اینکه تا پایان مقاله با ما همراه بودید بی نهایت سپاسگذاریم.

 

ارسال نظر